victoriajohannesson

Direktlänk till inlägg 4 oktober 2010

Besöker Sthlm

Av Victoria Johannesson - 4 oktober 2010 17:28

Yes imorn drar vi mot Sthlm med skolan, 80 pers ska iväg.

Bussen går klockan sex te möran, jobbigt värre jag kommer va dö som en sill ! Shiet !

Aja imorn ska vi iaf kolla på en moské, så vi tjejjer MÅSTE ha kappor på oss som även kommer dölja vårat hår, för det får vi inte visa. Det förstår jag inte att vi måste ha, för när dom kommer hit till vårat land så kan ju inte vi säga till dom att ta av sig sina hucklen för att det är emot våran Religion, ne dom får ha som dom vill. Men vi ska behöva sätta på oss sånna kläder för att det är emot deras Religion att släppa in tjejjer utan. Hmm man blir lite smått förvirrad, är det våran religion som inte är lika "stark" eller är det för att vi är så himla snälla och förstår dom på ett bättre sätt. Det är verkligen tankeställande !


Iaf sen efter det ska vi till vandrarhemmet, plocka iordning, sen äta Lunch. Sen bär det vidare till ett museeum, där får vi gå va länge vi vill om jag inte uppfattade det fel. Iaf så efter det har vi "fri" tid, så då ska jag och Amanda dra oss till Fors Gård och hälsa på där :) så det blir skoj att äntligen få komma tillbaka som vi lovade att göra :D Det ska iaf bli jätte kul att åka dit,

Sen Onsdag så ska vi först på möran packa ihop och slänga i oss frukost ungefär :O sen vidare till Riksdagen så blir där i två timmar, sen tror jag det är lunch och sen ska vi till Tekniska museet om jag inte hörde fel. sen vidare hem, Stannar i Eskilstuna och äter Mc donald´s :) Det blir nog skoj tror jag...


Det ska iaf bli roligast att besöka Fors Gård igen, ska slänga iväg ett mail till Ylva så vi inte överraskar henne, ifall det är ngt pågång i stallen eller ngt mna vet ju Aldrig. Vi får iaf hoppas att hon är hemma så vi kan hälsa på den stört sköna människan (Y) ahahah

Nu ska jag iväg till Grums, kolla lite när Linda och dom rider, sen ska jag kolla den nya hästen som kommit, och sen ska jag kolla en olja som dom har emot Mugg, som Poy behöver..

 
 
Ingen bild

Johan

5 oktober 2010 10:02

"så vi tjejjer MÅSTE ha kappor på oss som även kommer dölja vårat hår"

Du har helt rätt Victoria. Fråga din lärare varför du måste böja dig för muslimska tabun på skoltid. Du har ju ingen rätt att avstå från eftersom det handlar om skolundervisning.

Om din lärare säger att det handlar om "respekt" (som de oftast brukar komma dragandes med, säg då att det snarare handlar om UNDERKASTELSE.

Victoria Johannesson

6 oktober 2010 22:02

Det har du ju faktiskt rätt i, sen säger jag inte att det gör mig ngt att jag faktiskt va tvungen att ha sådan kappa på mig, det är snarare för dom som verkligen har en tro men måste vara med på skolundervisningen som du säger.

 
Ingen bild

Danne

5 oktober 2010 12:29

Vad bra att du utövar kritiskt tänkande.
Det kommer du att behöva mycket under livets gång.
Lycka till!

Victoria Johannesson

6 oktober 2010 22:00

man måste ju få ha sina egna åsikter här i landet, det är ju det demokrati är till för. Man måste ju få fundera över varför vissa saker är som dom är, och kunna sätta sig in i saker och faktiskt kanske komma på något som skulle kunna få "världen" att komma ett snäpp lägre i utveklingen.

 
Eva Johansson

Eva Johansson

5 oktober 2010 12:42

Vägra som kvinna att låta dig kuvas! Nya religioner och dogmer ska inte komma hit och inskränka kvinnors tillkämpade frihet. Läs här hur kvinnorna i Sverige i århundraden har kämpat för lika villkor för kvinnor och män:

http://snaphanen.dk/2010/05/30/s%C3%B8ndagskronik-slojan-kranker-mig/

Glöm inte att rapportera detta till skolledningen, kommunens skolnämnd och till Skolverket! Mejla dem!

http://www.korta.nu/jc

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Victoria Johannesson - 20 mars 2012 23:38


nu är nya bilder pågång :)   Erika var nämligen med och fota när jag red i paddocken idag :) Hade den akademiska sadeln, och för de som inte vet så köpte jag ett stångbett på hööks för några veckor sedan, ett western i svart. ett rakt med hög t...

Av Victoria Johannesson - 18 mars 2012 11:33

Ska bege mig iväg till stallet nu, ska harva paddocken för första gången i år och det är bara Mars ! kan ni fatta vilket underbart väder vi har :) Åh blir ju aldeles lycklig ju !   Igår tog jag bort massor med gammalt hö utanför stallet, städade ...

Av Victoria Johannesson - 17 mars 2012 15:27

Ska snart åka iväg till stallet tänkte jag och "vårstäda" lite grann, tänkte ta bort massa gammalt hö och sen ska jag se om jag inte kan harva paddocken, hoppas den har torkat upp ordentligt ! Men innan ska jag dammsuga hela huset, lortiga hundar ! ...

Av Victoria Johannesson - 14 mars 2012 22:54

Ny omröstning ---->

Av Victoria Johannesson - 14 mars 2012 22:28

Som sagt i söndags var vi ute på långrunda med Gil, så fick han vila måndag med lite massage time :) Så igår tänkte jag att han skulle få hoppa för första gången på väldigt länge, tänkte mig ett litet kryss på volt när jag longerade honom, Minst sagt...

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2010 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards