victoriajohannesson

Direktlänk till inlägg 24 januari 2012

Ledig dag !

Av Victoria Johannesson - 24 januari 2012 10:03

Idag är jag äntligen ledig, även om jag var ledig i helgen så var jag tekniskt sett inte ledig :)

För att i lördags hämtade jag och Erika hem en transport från enköping såklart är det en Boj classic seh. med årsmodell 05, Mums ! en i söndags hjälpte jag frida att städa färdigt på loftet från massa gamla grejjer så det finns plats med nya :d haha Det blev hela skopan på lastmaskinen.. Fint blev det iaf, sedan åkte vi iväg och kollade på när josefine red flisan på sörmon, galen häst :) tiden rann såklart iväg där, för prata är man väldigt bra på förstår ni (Y) Så svängde jag och Frida förbi bergvik på hemvägen för skulle köpa foder till Gil :)


Igår var det arbetsdag, vilket inte jag var så himlans nöjd med efter att helgpersonalen hade jobbat... Men jaja det är sådant man får ta man kan ju inte vara på jobbet dygnet runt för att man vill att det ska vara punkt och pricka på hur jag gör :O Sedan blev det snabbt iväg till stallet, för en premiär lastning i nya transporten ! Gil har ju som sagt haft väldiga problem med att gå hela vägen in i transporten för han är väldigt rädd om sina bakbenen, eller det är ganska kompliserat för han är ju inge rädd om den när man är i stallet och sopar osv runt dem men så fort man är ute och typ ska gå över bron tex, stöter han i med bakbenet då få flyger han 100 meter över, samma i början när man red honom och skulle gå över en bom stötte han till då så sköt han ju iväg, dock inte längre med bommarna då som tur är, men lite samma fenomen är det i transporten han vill inte riktigt gå hela vägen in med bakbenen, dock har vi jobbat på det nu de senaste månaderna tack vare Caroline som ville hjälpa till så fick vi honom hela vägen in i hennes transport 2 gånger eller något sådant :) Så igår gick han hela vägen in hela 4 gånger :) bra jobbat nästa gång ska det gå snabbare för honom att gå in eftersom det tar en stund för honom att vilja det också, det går lixom inte dra in den hästen om man säger så.. haha men nu jobbar vi vidare när man har egen transport så blir man ju inte så begränsad.. Transporten delar jag och Erika på då vi båda ville ha en boj classic och de är ju lite dyrare i pris tyvärr :)


 

Bilden är lånad men dock är det vår transport på bilden :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Victoria Johannesson - 20 mars 2012 23:38


nu är nya bilder pågång :)   Erika var nämligen med och fota när jag red i paddocken idag :) Hade den akademiska sadeln, och för de som inte vet så köpte jag ett stångbett på hööks för några veckor sedan, ett western i svart. ett rakt med hög t...

Av Victoria Johannesson - 18 mars 2012 11:33

Ska bege mig iväg till stallet nu, ska harva paddocken för första gången i år och det är bara Mars ! kan ni fatta vilket underbart väder vi har :) Åh blir ju aldeles lycklig ju !   Igår tog jag bort massor med gammalt hö utanför stallet, städade ...

Av Victoria Johannesson - 17 mars 2012 15:27

Ska snart åka iväg till stallet tänkte jag och "vårstäda" lite grann, tänkte ta bort massa gammalt hö och sen ska jag se om jag inte kan harva paddocken, hoppas den har torkat upp ordentligt ! Men innan ska jag dammsuga hela huset, lortiga hundar ! ...

Av Victoria Johannesson - 14 mars 2012 22:54

Ny omröstning ---->

Av Victoria Johannesson - 14 mars 2012 22:28

Som sagt i söndags var vi ute på långrunda med Gil, så fick han vila måndag med lite massage time :) Så igår tänkte jag att han skulle få hoppa för första gången på väldigt länge, tänkte mig ett litet kryss på volt när jag longerade honom, Minst sagt...

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards