victoriajohannesson

Alla inlägg under januari 2012

Av Victoria Johannesson - 30 januari 2012 10:49

äntligen är min lediga dag kommen känns som jag jobbat i evighters evigheter, dock har jag ju inte det men ändå. Det tar hårt på en när man jobbar helgen :O Just nu har vi även en sugga som är så sjuk så hon är blå... Inte så himla roligt faktiskt. tar en jäkla massa energi från en, när man måste hälla i henne vatten osv, gå dit varannan halvtimme och checka till.. 


Men idag ska jag inte tänkta något på jobbet, ska snart iväg till stallet. Ska ta mig en ridtur i det extremt fina vädret, så kommer erika och tar kort på mig när jag rider, himla bra ! :D Sen ska vi in till stan och kolla in hööks, sen tänkte jag faktiskt åka ut till borderox och kika, var väldigt många år sedan jag var där, kanske hittar mig ett par nya stövlar ? :)


På torsdag åker vi äntligen till sälen ska bli så grymt skönt så ni anar inte, ledigt i 4 dagar i rad, gud så skönt :) Ska va i backen hela dagarna, jag hoppas även på extremt soligt väder :)


Skämt : Det var en kvinna som träffade världens längsta man, han kröp upp i arslet och försvann ! hahah





Av Victoria Johannesson - 24 januari 2012 10:03

Idag är jag äntligen ledig, även om jag var ledig i helgen så var jag tekniskt sett inte ledig :)

För att i lördags hämtade jag och Erika hem en transport från enköping såklart är det en Boj classic seh. med årsmodell 05, Mums ! en i söndags hjälpte jag frida att städa färdigt på loftet från massa gamla grejjer så det finns plats med nya :d haha Det blev hela skopan på lastmaskinen.. Fint blev det iaf, sedan åkte vi iväg och kollade på när josefine red flisan på sörmon, galen häst :) tiden rann såklart iväg där, för prata är man väldigt bra på förstår ni (Y) Så svängde jag och Frida förbi bergvik på hemvägen för skulle köpa foder till Gil :)


Igår var det arbetsdag, vilket inte jag var så himlans nöjd med efter att helgpersonalen hade jobbat... Men jaja det är sådant man får ta man kan ju inte vara på jobbet dygnet runt för att man vill att det ska vara punkt och pricka på hur jag gör :O Sedan blev det snabbt iväg till stallet, för en premiär lastning i nya transporten ! Gil har ju som sagt haft väldiga problem med att gå hela vägen in i transporten för han är väldigt rädd om sina bakbenen, eller det är ganska kompliserat för han är ju inge rädd om den när man är i stallet och sopar osv runt dem men så fort man är ute och typ ska gå över bron tex, stöter han i med bakbenet då få flyger han 100 meter över, samma i början när man red honom och skulle gå över en bom stötte han till då så sköt han ju iväg, dock inte längre med bommarna då som tur är, men lite samma fenomen är det i transporten han vill inte riktigt gå hela vägen in med bakbenen, dock har vi jobbat på det nu de senaste månaderna tack vare Caroline som ville hjälpa till så fick vi honom hela vägen in i hennes transport 2 gånger eller något sådant :) Så igår gick han hela vägen in hela 4 gånger :) bra jobbat nästa gång ska det gå snabbare för honom att gå in eftersom det tar en stund för honom att vilja det också, det går lixom inte dra in den hästen om man säger så.. haha men nu jobbar vi vidare när man har egen transport så blir man ju inte så begränsad.. Transporten delar jag och Erika på då vi båda ville ha en boj classic och de är ju lite dyrare i pris tyvärr :)


 

Bilden är lånad men dock är det vår transport på bilden :)

Av Victoria Johannesson - 20 januari 2012 23:23

somnade just för några minuter med datorn framför mig, snacka om att jag är jämt lite sliten sådär.. Har lyft nästan 300 grisar idag som vgde säkert i snitt nästan 10 kilo :P haha blir några kilon det !

Idag verkade jag även bakfossingarna på Gil, vet inte riktigt vad han gör med dom fakiskt men sne som satan var dom nu, att han är utåttåad har man ju sett men satan det skiljde ju lite på ytterväggen på hoven mot innerväggen :O så nu har jag rättat till det lite plus att jag har kortat dem ganska mkt, så nu väntar jag bara på att de ska bredda sig lite så dom kan bli lite rundare !

Ska nog skära bort hans stråle som försöker och försöker att växa sig rätt men det går inte riktigt så tänkte att det skulle få börja om på ny kula så att det blir en hel och fin stråle :)


Idag gjorde han även buga två gånger i boxen stannade kvar så fint så, dock orkar han inte så länge, mkt förståligt ju eftersom han inte är i världens topptrimm nu... Jävla väder och hårda mark, men imorn ska Cassandra ge sig ut på tur sen har jag en runda som jag planerat inför söndag som vi ska ta oss igenom, faktiskt på gärde där det är någorlunda normalare underlag ! :D


Imorn ska jag och Erika på tur igen, avslöjar inget då inget som helst är bestämt än. Men ja vi får se ^^

Av Victoria Johannesson - 19 januari 2012 23:39

en liten uppdatering såhär på kvällskvisten kanske, dock skulle jag vart i säng för 2 timmar sedan för att orka upp på möran och vara pigg och alert när man anländer till jobbet, men idag var jag faktiskt lite datasugen... Händer inte allt för ofta kan jag ju erkänna ^^ Fast det kanske ni har märkt, helt otroligt att nu orkar gå in och kolla om jag uppdaterat, känner mig lite värdelös så och elak.. Men tro mig jag är en mkt trött människa just nu :O


Just nu går det extremt bra på jobbet, för en gångsskull känns det som att man är riktigt riktigt bra på något, men skulle vilja bli så mkt bättre :) Igår var jag även på massage och i mitt fall får jag väldigt ont i ryggen när jag är i stallet tex. Beror antagligen på att det är så himla monotomt. Iaf så sa jag till massören att jag även har knäskada fast vi tror att det kommer efter en gammal skada som gått ner i knäet. Så sa jag till henne att hon iaf kan kolla på det, och sablar inni själen alltås, fruktansvärt ont gjorde det, var så att jag skruvade mig på den där massagebänken. Herregud smärta kan jag bara säga.. Men bra att man kanske kan få bort en knäskada utav massage plus träning (Y) På tal om träning så ska jag faktiskt ta och köpa mig ett träningskort på KMTI nu och komma igång ordentligt så man blir en aningen starkare i kroppen och orkar mer. skulle vara ganska bra, är ju inte ens tjugo än och har ont lite här och där..


På Gils front då hur ser det ut där? Just nu gör vi inte så mkt, står still mest eftersom det är så förbannat tråkigt underlag ute just nu så går det ju inte vara någonstans utan att hästen känner obehag, Endera kan det vara milt ute så det går att rida överallt plus att man kan använda paddocken, eller så kan det komma en halvmeter snö så man kan rida runt på gärden osv. Så ja just nu rider vi mest bara för att han ska få röra på sig, typ utnjyttjar skogen väldigt mkt och gärden då där det går att rida någorlunda bra, vi har iaf köpt honom ett par boot nu så det går en aningen bättre med hanses hovar iaf :)

Sedan har han faktiskt lärt sig buga helt och håller nu, har övat på det nu i boxen varje dag och det har gett resultat, idag gick han hela vägen ner, jag behövde bara hålla upp benet så skötte han resten själv :) Sedan stog han kvar när jag satt bredvid honom, såklart fick han morot ! :D Nu ska det bara sättas kommando på det hela så har han inlärt ett trick iaf !


Nu måste jag sova, det var en liten uppdatering iaf, får se när jag skriver nästa inlägg :) kanske imorn redan ? :)

Av Victoria Johannesson - 6 januari 2012 22:05

                 

Mkt påklädd från idag...

Av Victoria Johannesson - 6 januari 2012 21:54

var grymt längesen jag skrev något här, men fick faktiskt mig en kommentar om jag fortfarande är aktiv, och det är jag ju verkligen inte om man säger så. Min kropp är helt slutkörd på eftermiddagarna.. Åker hemmifrån vid halv sju på morron, kommer hem vid fem tiden ibland senare och ibland något tidigare. Sen är det slänga i sig mat och byta om för att sedan åka snabbt som busen till stallet, göra iordning allt seedan plocka in hästara för kvällen, och då ska även Gil skötas plus tränas helst 5 dagar i veckan. Så ja klockan är strax över åtta när jag kommer hem, och då är jag helt slut. Hoppar in i duschen sen tar det inte många sekunder endra försöker jag kolla datorn men somnar efter kanske 10min eller om jag kollar på tve hinner jag knappt starta den. Så ja ni förstår min kropp är inte riktigt i sin toppform just nu faktiskt :O


Men detta ska jag såklart ändra på så fort som det bara går. Ska antagligen köpa träningskort någonstans nu så jag kommer igång sen ska jag göra mig av med min förkylning som har suttit i ett tag nu. Antagligen för att jag inte har fått mig någon rejäl vila :O

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards