victoriajohannesson

Alla inlägg under mars 2011

Av Victoria Johannesson - 30 mars 2011 20:12

dagen i sammanfattning !

igår kväll så va jag jätte trött somnade som innan jag la huvudet på kudden tror jag ;O men iaf så ja det resulterade i en väldigt trött victoria också, iaf så hade jag satt mobilen på laddning för den va nästan helt urladdad, tror ni det har laddat under natten då ? nej... så ja den ringde ju inte vid den tiden den skulle gjort, så pappa kliver in i mitt rum typ tjugo i sju, och jag skulle ha åkt hemifrån kvart i sex lixom för hade utsläpp på hästarna också så... men jag kom typ bara 40 minuter försent så hade väl inte missat något sådär jätte viktigt :D det som har varti bra idag är att vi hunnit ganska mycket utöver dom dagliga rutinerna !


hem en snabbis och stoppa i mig lite mat för va hur hungrig som helst.. sen vidare till Gil, redan mockat och gjort hö samt vatten, fick bara göra kraften :D tog in dom sen och så stog jag och borstade på Gil skapligt länge, tog av massa hår på han för han fäller värre än en jag vet inte vad ! så en ryktskrapa i metall är super bra till det :) det bara ramlar bort hår då.. men iaf det tyckte han va väldigt skönt och jag fick mig en väldigt ren häst för han hade legat ute så han va ju genom lerig på hela vänster sidan så det va välbehövligt ! och skönt sa han :D

så ja nu ligger jag här i soffan igen helt utslagen men ja så ska det va :D


imorn laddar vi för avvänjning och skicka hem lite suggor :)

imorn kommer det även lite tankar och åsikter :)

Av Victoria Johannesson - 29 mars 2011 21:28

nu har jag inte bloggat på ett tag känner jag och absolut inte hållit det jag lovat med att ladda upp nya bilder, men jag lovar igår hade jag fullt upp !

nu när praktiken har börjat så är det hela lite mer kompliserat, slutar ju fyra men man kanske kommer därifrån vid halv fem någon gång och är hemma därefter, så igår åkte jag direkt hem, slängde i mig en macka för min mage skrek av hunger.. vidare till stallet, gjorde vatten och hö medans cassandra gjorde resten, sen in med Gil ,ut träna, in med alla hästar, sen råkade det visst bli en väldigt lång pratstund med frida så va inte hemma förens lite efter åtta ;O hahah :D men ja det är härligt när dagarna fylls ut, men iaf sen så låg jag helt utslagen i soffan för min kropp va helt totalt slut !


ja och idag då så har det också varit fullt upp, åkte tidigare ifrån praktiken kom hem, hade lite utbrott på mamma men det ordnade sig sen. så duschade och gjorde mig iordning.. sen vidare in till stan, hämta pappas kort, till balklänningsaffären där jag provade klänningen igen och lappade upp den i nederkant och så.. så nu är den snart helt färdig... sen lämna tillbaka kortet till pappa, vidare hem byta om och sen till stallet :P där jag mockade och så till 2 hästisar, trodde jag faktiskt skulle hinna rida Hugo i detta underbara väder men tja det gjorde jag ju inte, kom därifrån vid åtta idag igen, så ja tänkte att det är väl bäst jag skriver något iaf... så nu har jag offrat 35 minuter på detta ist för att kolla på Ceasar Milan som är nu,, så ja jag springer iväg och kollar sista minutrarna och så får ni väl se ifall jag uppdaterar något mer denna veckan !

Av Victoria Johannesson - 27 mars 2011 18:55

lovade ju bilder efter några träningar så ni skulle få lite uppdatering på den fronten tyvärr så har jag inte haft tid med det idag och kommer inte ha det heller så det får helt enkelt vänta till typ imorn kanske eller så ? jaja någon gång kommer ni få se dom :)


så ja idag då vad har vi gjort då da ? för det första har det blåst idag värre än jag vet inte vad så, och när vi väl var i stallet så hade Cherie redan mockat så vi visste inte riktigt vart vi skulle göra av tiden för skulle vara i stallet i två timmar, iaf vi städade foderkammaren och gjorde iordning lite.. jag tycker det är så himla kul att dola och grejja så ja.. sen så när vi inte kom på något mer vad vi skulle göra så stog vi inne och kollade på när Hugo och Zeb hade spel ute i hagen, Hugo stog på bakbena och sprakade typ mot vinden, zeb han skulle vända på bakdelen och kuta iväg i galopp men tyvärr gav benet vika så han ramlade och la sig raklång på sidan ^^ dom va verkligen hel skumma.. och edla hade också flippat ur lite stog och sparkade mot staketet och grejja.. Bäbis va förrvirrad och fattade inte riktigt vad hon höll på med så han tog ut sin ilska på Gil som inte fattade något ^^ en hel historia !


men iaf tillbaka till träningen, idag skulle cassandra tesa rida med bett för typ andra gången eller vad det blir, så hon red lite på järdet och så bara för att han skulle känna hur det är att ha det med att svänga och så, men han sköter sig så fint våran godis :D han tyckte det va mycket skönt att komma in iaf, all blåst är så jobbig sa han så hör jag heller inte så bra när det blåser så, tur är att jag har mamma som är med mig då slipper jag vara så rädd för allt sa han ^^ :D


nej nu ska jag kolla några uppgifter jag har i skolan tänkte jag.. bilder kommer imorn får vi hoppas på !

Av Victoria Johannesson - 27 mars 2011 18:27

känner just nu att jag luggit på latsidan för mkt har uppgifter upp till öronen känns det som, bara att det inte är så många utan just att dom är stora uppgifterna.. och vad har jag gjort åt saken då inte tagit tag i högen med böcker utan kanske bakat, åkt till hästen, städat, kollat på tve ja verkligen undvikit det.. och nu är de tinte länge kvar till v.15 då allt ska vara färdigt eller det va vad jag ville men just nu känns det långt borta... menmen det är bara att ta tag i det nu, kanske börjar med en redan idag ? typ någon rad räcker ju bara man har börjat iaf :)


Idag har jag iaf fått mig ett par balskor av pappa. tur är det ju att han har pengar när inte jag har det :D tha famila är bra ! skorna var iaf riktigt najs så nu ska man bara ta sig tid till att gå in dom också så dom blir sköna :)

Av Victoria Johannesson - 26 mars 2011 20:09

yes idag om en kvart börjar Earth hour..


ska tala lite om dagen ! sa ju förra gången när jag skulle träna Gil OCH Hugo att jag skulle börja med Gil före Hugo men det känn som att det är bättre att ta Hugo först faktiskt och det gjorde jag idag också !

lika lugn som förra gången faktiskt om inte lugnare stog och vilade på ett ben i mitten av stallgången, känns faktiskt bra :D sen så blev det lite rörigt tyckte han när det kom 2 till till stallet då blev det lite jobbigt och inte så avslappnad kännsla längre men det gick bra ändå !

började med att gå runt lite med honom i paddocken, sen hoppade jag upp och det kändes som att det skulle bli en bra ridtur, dock grejjade han Väldigt mycket med bettet, vet inte om han kanske har kvar vargtänderna eller om han helt enkelt inte gillar det bettet, sen så gnisslar han ju tänder som bara den.. Men ja jag bara skrittade idag för kände att jag inte vill tvinga honom till något utan vill att det ska komma självmant lixom så vi trände på att bli avslappnad i båda sidorna utan att dra iväg åt något tokigt håll. Dock gjorde han det lite i slutet av passet men gick bra tillslut. han har en fömåga att stanna så får lista ut något roligt som kan göra att han rör sig frammåt ist ! men som sagt det gick bra och hans form kom av sig själv efter ett tag så han gick jätte fint på långa tyglar.. det han måste lära sig är att bli känsligare och gå undan för tryck bättre.. så det är lite att träna på :D men sånt är bara kul !


sen så går vi över till Gil då och han va riktigt mysis idag ! våran goding det ^^ men iaf vi gick till järdet där jag tränade med han häromdagen, så himla bra är det att grejja på olika ställen för hästen lär sig att det går att fokusera på vilken plats som man än tränar på ! det gick iaf väldigt bra, gjorde bara det vanliga sen busade vi runt lite så han skulle piggna till lite.. sen så kastade jag upp cassandra så red hon med repgrimma och gjorde massor av svängövningar, sen upp till trav sakta ner och stanna, även backa och svänga och massor av sådana övningar som vi brukar köra med.. Det vi främst fokuerade på var att det skulle gå för henne att rida långt ifrån mig eftersom vi inte var begränsade med staket och grejjer nu så kom dom ganska långt :) så jag är jätte nöjd över dagen och det tror jag Gil också var, för på hemvägen så hängde huvudet långt ner i backen, skit trött blev han och det är så kul och se honom när han bara njuter :)


bilder kommer imorn !

Av Victoria Johannesson - 26 mars 2011 18:48

idag vaknade jag vid halv nio och steg genast upp och skickade iväg ett sms till Emma, vi hade nämligen tänkt promenera vid nio tiden men vih ade inte riktigt bestämt oss :D men så ringde hon sen och vi kom väl iväg lite efter nio ! så gick vi en riktig långis med stavar ^^ sedan åt vi en jätte god frukost inne hos henne D: Fil med flinogr och sylt så gött, har inte ätit det sen lillklassen typ :) men ja det va riktigt gott !


väl hemma så åkte vi vidare till skolan så jag kunde tvätta mina lortigtäckliga arbetsbyxor, under tiden åkte vi till hästaffären i Grums, såg några helt underbara westernsadlar som skulle sitta väldigt bra på Gil :D tänkt när jag har pengar till en sådan :)


sen vidare till stallet, red Hugo och sen tränade jag Gil på järdet och sen red Cassandra, allt gick hur bra som helst. Skriver mer om det sen för nu ska jag laga mat :) Tacos står på schemat idag !

Av Victoria Johannesson - 25 mars 2011 19:53

listade ju upp var jag skulle göra idag och har iaf fått lite avbetet plus att jag la till lite till på min fina lilla lista :)

men iaf har pluggat lite, tröttnade ganska snabbt eftersom boken som jag hade inte hade några svar till mina frågor så dom får vänta lite till ! sen så bakade jag faktiskt, fotade katterna lite och mina fina muffins.. dock orkar jag inte lägga upp dom nu utan gör det imorn ^^ Se det possitivt lite ny uppdatering på bildfronten iaf (Y) sen så tog jag med mig min syster och skulle ta mopeden till stallet, så börjar det ösa ner hagel och snö och vinden ska vi inte tala om... aa som sagt vi vände i dörren.. så efter 40 minuter iaf så kom vi iväg.. han inte med båda hästarna idag som jag sa att jag skulle ha gjort eftersom vädret överaskade oss ganska så radikalt :O men iaf mockade 3 boxar och gjorde lite burkar och hö :)


Sen tränade vi med Gil i stallet med sadeln plus sadelgjord.. han va super duktig idag kunde lägga lite tygn i stigbygeln samt slå på sadeln med händerna så det blev ganska högt ljud :) super duper nöjd är jag över honom :) sen så tränade vi lite emd det 3delade bettet, tog in det i munnen med en gång så gick jag och bytte bett till det raka och inga problem med det heller nu, vet inte riktigt vad det är som har varit med att han inte velat ta in det i munnen men nu iaf gick det och jag är super nöjd över honom idag :) våran guldklimp :D

Av Victoria Johannesson - 25 mars 2011 08:11

just nu ligger jag i sängen och kollar ut genom fönstret och ser att det är helt underbart väder. så känner faktiskt för att gå ut och fota såhär på morgon kvisten ^^

idag bjuder dagen på:

- kanske fota ute i naturen, kanske kan få min katt att posa líte :)

- äta frulle

- plugga

- åka till stallet och göra alla saker, träna Gil och rida Hugo

- ta in hästarna

- (kanske åka till skolan)

- kolla på tve och mosa godis och cola, vet att det inte blir så men känns gött när man väl skriver det ^^ höhöhöh !


vill ha massa pengar så jag kan köpa upp ett helt nytt lager saker till Gil ;O Vill ha en akademisk sadel, ett indianskt hackamore, en bosal, en westernsadeln, snygga benlindor, nytt bett aa ni ser det är en del saker som kostar mkt pengar man ska inte tala om sadlarna, men såhär är det när man lever i en normalekonomi familj med vanliga arbeten.. så om någon miljon bara kunde dimpa ner från himelen och landa i min säng så skulle verkligen jag bli GLAD :DD är extrem på att handla hästsaker, ibland är det ju nästan så man får säga till sig själv att ge sig... eftersom man ändå inte använder ens hälften av sakerna :) haha men ja kul att ha antar jag :) men det jag skrev är ju faktiskt nödvändiga saker eller tja i mina ögon ^^ höhö


nu ska jag ge mig själv lite frukost sen -.-plugga-.- men det måste göras och är jag ändå ledig och inte har något att göra fram till klockan två förutom att fota så kommer man lixom inte undan.. och lika bra att ha saker gjorda än att få masssssooooor efter sig ! :D för det vet jag att det inte är roligt då jag själv har det just nu känner jag ;O


idag ska även cassandra fota mig när jag rider Hugo så kommer väl upp nya bilder under helgen :)

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards