victoriajohannesson

Alla inlägg under september 2010

Av Victoria Johannesson - 29 september 2010 23:11

Det går så fort alla dagar, veckor, månader, år det bara säger svorch... känns inge bra, livet SKA gå sakta tkr jag, så lite man hinner med, jag menar, det tar typ 2 år för oss att gå, sedan tar det 20 år innan man är "vuxen" och sen da då måste man hinna försörja sig så man inte hamnar på gatan och det tar ju ett tag att komma dit mna känner att man platsar. sen är mna gammal och skruttig och orkar inte göra ngt... NE det är för kort, livet är för kort. man är ung för lite. och då menar jag inte hej gå till skolan varje dag ung, utan 20. när man orkar göra saker. ne då ska man skaffa sig ett liv. FÖR KORT !!!! Jag vill leva i 24 års ålder i typ 10 år. Det skulle vara ngt det ! man hinner ju inte med ngt, och regn vad är det för jäkla idé det kan väl bli fuktigt i marken bara den mängd som den vill ha, det behöver inte regna. det är inte bra, tänk alla översvämningar, ne regn bort. Sen kan det sluta blåsa också för det är bland det värsta jag vet, tänk att du ska ut och cykla så blåser det storm ute, kommer du fram i den takt du vill. Ne du kommer fram 40 år senare när livet är slut och du är gammel och skröpplig, och schyblöt av svett. Är det kul nej !

Regn och låst bort med er !


Ne nu blev det ett inlägg som jag inte riktigt hade planerat känner jag, tänkte ju faktiskt skriva om vad jag har gjort idag men det kan sumeras väldigt kort och det är att jag har monterat ihop klösträd till katter, fluffiga saker med olika hyllplan ni vet, i massa olika färger, sen har jag slängt kartonger. det är det enda ! höhö (Y) nu ska jag joina kudden och katten !


  

Av Victoria Johannesson - 29 september 2010 22:56

YEs ni läste rätt, Tänkte jag skulle träna med Gil idag så ställde upp han på gången precis som vanligt, brörjade borsta och så, så säger Cassandra men gud kolla mellan bena, Så gömmer det sig en böld mellan frambenen, Aa men att denna häst kan åstakomma precis allt ´! Jag förstår inte, är det typ meningen att man SKA ha otur med första hästen eller vad, blir galen snart, kan det iaf inte få vara normalt i iaf en månad ?

Sist va ju ögat helt igenklistrat, han har vrickat kotan, han har skärt upp benet ja vad mer ? Så jäkla otur så det är ju inte riktigt sant !


IAf vi struntade i det så tränade vi iaf fall, den såg inge farlig ut så, Cassandra fick gå på vägen med han för att värma upp, medans jag la ut fyra bommar på marken, en pressenning och att vi även hade dragit fram transporten igen !

Vi började med att försöka få honom över pressenningen, det va bara att vänta ut, försöka luska ut på ngt sätt så att han hela tiden förflyttade sig frammåt så att pressenningen blev en possitiv grej, så efter en stund hade an båda frambenen på och en bakhov, mer kunde jag inte kräva så det va bra där :P Sedan fick han bara gå över bommarna, när jag skulle ta bort dom sa jag till honom att stå stilla och jag tog bort alla 4 och han stog kvar på samma ställe, duktig !


Slängde sedan upp Cassandra i slutet och idag fick hon ha ledrepet som tyglar, Ja vi rider i repgrimma, men iaf så till en början gick jag bara bredvid och berömde så mkt jag kunde, sedan började jag gå mina egna lilla vägar medans Cassandra styrde, flyttade honom och stannade, Gick hur bra som helst, det jag är mest stolt över är att han flyttade verkligen undan skänkeln, bara av att ha gjort det på från marken och sedan sätter hon sig upp och testar om han förstår samma princip fast uppifrån det facinerade mig faktiskt att han kopplade såpass bra :)

Hon red ganska länge, och det syns att det inte kommer bli några problem att sätta han i trav, men det väntar vi med tills skritten är helt säker ! Och då menar jag stabil att han känner att han klarar ev det psykiskt, aa sådana saker. Inte att han är vild eller så för det är han verkligen inte ! hahahah

Efter ett tag tröttnade han så han började mockla med huvet och grejjer så försökte bara få honom att fokusera frammåt mot mig.. SUPER NÖJD !


Sedan till transporten idag gick han upp med båda frambenen in i transporten och med bakbenen på lämmen ! GÖR NÖJD MED ANDRA ORD ! haha när jag skulle stänga igen dörrarna och så så gick han upp själv på lämmen, Söt ponnin som inte är ponni längre ^^ hihi men verkligen nöjd fast ändå inte eftersom han har en fulböld mellan bena ! inte ok., ska fota imorn också så det kommer upp lite nya bilder !

Av Victoria Johannesson - 27 september 2010 22:06

Idag var det ju återigen måndag då tyvärr ! Kan bara säga att det är juvligt att ha helg verkligen :P

Men ska mna ngn vart så är man illa tvungen att göra sån här skit, fast åh andra sidan är ju denna skiten rena lyxen, tänk dom som går och plockar kakaoböner var och varannan dag för några kroner om dagen, poor peolpe ! ne nu ska jag inte klaga, här sitter jag vid datorn och bara längtar till kudden, medans ngn annan ligger på bara backen ashungrig, jag själv ska snart gå till tven med ett cola glas i handen, Sådan värld vi lever i ;O


Yes idag har jag iaf packat upp massa varor IGEN, prismärk och hängt ut, och jag kan bara säga det att jag skulle vilja ändra så himla mkt i butiken så jag tror jag blir skogstokig snart !

att dom inte ser att det ser förjävligt ut ;O Ne !


Inatt går hästispolle ute, KALLT brrrrr ! ne skönt sa Gil, gott med massssssssa hö ! morot fick jag också. Blev helt galeeen, GE MIG NUUUU " hhaha sicken charmig häst jag äger ^^^^^^)

Ne nu ska jag kolla på lite sällskap och skämmas lite för att jag bor i Värmland ! HADE GÖTT !

Av Victoria Johannesson - 27 september 2010 21:50

Skrev ju som sagt va inte igår kväll för att jag helt enkelt va på tok för trött, somnade i soffan vid tio tiden ;O


Men iaf, vi va ju till stallet lite före tre, gjorde iordning Gil så klampade vi ut i paddocken, Började lite smått att longera honom som vanligt, han va lite bökig ville mest gå på mig när jag skulle skicka ut honom i nya varv, men jag redde ut det och tillslut lyssnade han jätte bra, drog bara fram ett litet hinder, bara för att få honom att fokusera ännu mer på mig, för ju mer och kårnligare övningar han får i uppgift att göra desto mer fokus måste han ha på mig, För han vet mkt väl att jag inte ger mig i första hand ! hahah


Gjorde lite sidepass och sånt, backa. Aa det gamla vanliga, Cassandra skulle även rida, och ja han har börja med att flytta bort röven så fort hon ställer sig på stolen, Fråga mig inte varför han håller på som han gör för jag kommer verkligen inte på en anledning, iaf, efter många om så kom hon iaf upp, och då är det som peace of cake för han, han bryr sig verkligen inte längre när hon sitter på. Det bekommern inte ! Iaf vi gick bara runt lite för att han bara ska få ha henne på ruggen lite då och då. Gick bra tycker jag, till helgen om det är super fint väder ska hon få testa att ha tyglar själv så ska jag bara gå bredvid tänkte jag, men vi får se.


Hade iaf dragit fram Karins transport och lagt iordning och så. Med stödben och grejjer och shit va mkt stadigare den blev än en vanlig enaxlad ! Cassandra fick iaf leda honom, han känner sig tryggare att ha mig bakom, så stog vid sidan av och kollade på mest, han gick upp på rampen utan problem, det enda bekymmret är att han inte vill gå upp med bakbenen på lämmen men tillslut fick vi det och sen en gång till och då gav vi oss, så ska försöka göra det ngn gång i veckan så vi får in honom helt. Mitt mål är ju att kunna typ Longera in honom i transporten typ, eller bara skicka in honom, men det är som sagt va ganksa långt dit ! Vill ju ha en egen transport så jag kan dra in den i paddocken och grejjer. och verkligen träna med den ! men det kostar ju en del !


GE MIG !

1:a hand En Thule star trailer, ÄLSKAAA !!!!!

2: a hand ett Boj släp <3

Annars kan ju en rik jävel bara skänka två stycken till mig vettja :DDDDD BRA IDÈ        

Av Victoria Johannesson - 26 september 2010 12:30

Klockan va stäld på kvart i sex, bara att masa sig upp, väcka Cassandra och mopeda sig till Stallet.

Det va verkligen svin kallt nu idag att åka till stallet, hädanefter blir det fasiken vantar tror jag promt !

Alla hästar va inne inatt så, Cassandra fick slänga på Edla, Poy och Gil täcke, medans jag pallrade mig upp och gjorde höpåsar, eftersom det va så kallt ute idag så behöver dom den energin ! haha Gil och Böbis fick säkert sex kilo eller ngt ^^ Det va gott, Letade sedan upp ett täcke som Bäbis kunde ha, kände först på hans eget i skåpet men det va på tok för tjockt så ja då får han gå utan tänkte jag, men så kom jag på att vi hade ett till ofodrat regn som är Gil då, men så testade vi det på Bäbis, och det passade tur det va höga bogveck säger jag bara ^^ haha

 Han va snygg i klarblått..


Slängde ut alla, och fysjutton va geggigt det är över allt nu, inte kul !

Men iaf, mockade alla boxar, eller aa jag och Cassandra tog två var, Så det blev snyggt, Åkte sen hem, gick ut med hundarna, åt frukost, gav pappa frukost, tände pannan, låg i sängen en stund och halvslumra, sen satte jag mig här :P Så ska vänta nu ett tag innan jag ska tillbaka till stallet, ska se om jag ska hjälpa Josefin idag med Poy, sen kanske JAG ska sitta på Gil idag, känner verkligen för det ! sen är det stallmöte, blir spännande vad alla har att säga !

Får se om jag orkar blogga ikväll mend et ska jag nog göra ^^

Av Victoria Johannesson - 26 september 2010 11:55

Ne nu får jag ta och skärpa mig med bloggen faktiskt och skriva det jag tänkt, om hästar och starka åsikter !

Men ja jag måste ju faktiskt berätta lite vad jag har gjort också ^^ höhö

Igår drog vi oss mot säffle, marten där.. Bamse busen fick följa med såklart (Y)

Körde hela vägen dit, och jag måste säga att jag blir imponerad av mig själv att jag kan köra så bra ^^ HÖHÖ (Y)

Iaf gick bara runt där lite och kollade, så typ alla bara shit vlken hund, en sa till sin tjej, Wow där har du hund ! Shit.. hahah jag dör, han är väl inte så stor ?

Det va iaf många som kom fram och hälsade och tyckte han va fin sånt är kul..

Träffade iaf mormor där och ja jag och Cassandra hittade en varsin t-shirt som va asgrymma sprakande färgglada (Y) Jag fick mig en grön med en cool apa på eller ngt, hon hittade en lila med massa olika coola figurer på, så dom va söta ^^


Va tänkt att va skulle äta på restaurang men vi hade inte tid med det så, mormor ville äta på körvboa, men jag ville ha Mc donald´s och mormor bara ne det vill inte jag ha det är säkert proppat med fölk där. Och ja jag lydde så åkte vi till körboa och ja vi kliver in där det är smitat med fölk, vi kom knappt innanför dörra, så va det bara en person som  jobbade, smart det på marten, lite får man ju tänka så sa till mormor att här tänerjag inte stå i 4 timmar och vänta på korv lixom ? så jag fick min vilja igenom så åkte vi till donken, där vi fick mat på en kvart, visst va det mkt folk men det går ju bra mkt snabbare där än på en korvbod...


sen vidare mot Karlstad, hämta pappa som va grymt dålig, han hade drömt värsta sjuka drömmen som va så rolig att höra på, hahahahaha höll på att dö av skratt ^^

Sen släppte mamma av oss på lillerud kollade när Amanda grejsade med Spectra i ridhuset, sen vidare till Gil. Kollade hans öga en snabbis, mkt bättre, för er som inte vet så va hela hans öga igen svullet i förr går, så kletade i en ögonsalva och under natten hade det blivit bra igen ! Så skönt !

Det va gårdagen det ! haha


Yes det skulle vart en bild här men datorn vill inte samarbeta så vet inte riktigt om jag kna leva upp till det jag nyss kom undefun med... Stupid computer !

Av Victoria Johannesson - 24 september 2010 22:56

Nu har jag faktiskt en anledning till varför jag inte bloggat och det är för att inte internet har funkat, sen igår hade jag verkligen verkligen inte tid !


Igår kom Amanda till jobbet, runt fem. Åkte med henne till Bk så vi käkade där, Va gött. Men det slår fortfarande inte Mc donald´s (Y) Åkte sen hem till mig, så startade jag igågn the sims 3 som hon skulle låna av mig, hon vart så sugen på att spela så det smittade av sig på mig ^^

Så ja jag tänkte jag skulle spela idag, för va nämligen ledig idag för att mamma och pappa skulle åka till Sälen, men ja ÄNDRADE planer !

När jag kom hem igår så låg pappa i sängen och mådde Piss rent ut sagt, han trodde han fått magsjuka men det visade sig att det va blindtarmen så ja idag har han vart opererad ! Sjukt dåligt hade han mått inatt, över 40graders feber och ja, så han hade ont nu när vi va in till han, så ja han fick stanna över natten för att de skulle ta massa prover och grejjer, inte kul !


Ja vad mer idag, jo jag böev helt inspererad av all dimma som låg över Segerstad idag så tänkte Yes nu när det är sånt här väder ska jag passa på att fota Gil, så att han typ dyker upp ur dimman springandes (Y) Super taggad blev jag på det, så åkte till stallet med Cassandra, jag gick upp och hämtade hö hon gick och hämtade Gil. Så kommer jag ner och hon bara jadu Gil är helt Mongo, Så är det ena högat helt igen svullet så ja där rök den planen med dimman och grejjer :'( får ta det en annan dag ! menmen, kletade i ögonsalva i ögat, så gick vi ut och gick med han, ställde sedan in han i hagen igen, åkte hem gick ut med hundarna, gjorde oss iordning in och handlade sen vidare till pappa, sen till stallet tog in Gil och Bäbis och ögat va bra :) Shit vilken super mega super bra salva det va säger jag bara ! Grymt bra !


Så kletar i den i ögat någon dag till så allt verkligen försvinner helt för nu orkar jag inte med ngt mer problem :P

Så nu orkar jag inte sitta här mer för ögonen klistras hop, har vart en lång dag men ändå kort. hahah så bloggar mer imorn på möran tänkte jag denna gången !

Av Victoria Johannesson - 22 september 2010 21:25

Har fått mkt berömm idag när det gäller praktiken och ja det är ju bra, försöker göra allt så mkt som det går på egen hand och att jag kan visa att jag faktiskt inte behöver fråga dom hela hela tiden om grejjer utan att jag faktiskt vågar ta för mig, Det är mkt viktigt tror jag, och att man sen kan se att man faktiskt kan erbjuda sig själv till att göra ngt det är ju faktiskt också en bra sak !

så framtida jobb där? Ne jag vill ha MKT praktiskt tack ! haha men annars så verkar det ju vara ett bra ställe att iaf börja själva sin egen resa på handel biten !


Idag har jag iaf, prismärkt själv och faktiskt använt den gamla kassan lite, se se framsteg ! haha jag skulle faktikst kunna stå bakom kassan också för det verkar ju faktiskt inte svårt, men det jag tycker är att om det skulle bli ngt fel så vet jag ju faktiskt inte vad jag skulle göra så ja jag tänker LÅNGT !! hahaha (Y)


Nu snart blir det tven eller snart och snart NU ! för nu börjar ett nytt programm på 4:an köpcentret eller vad det heter ? Humor program iaf :D ska bli gött att skratta lite, Idol va iaf grymt bra idag (Y)

Bloggar mer sen om jag orkar ! :D

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards