victoriajohannesson

Alla inlägg under december 2010

Av Victoria Johannesson - 31 december 2010 20:02

yes idag är jag äntligen 18 år vilket känns helt underbart, det jobbigaste som kommer vara år 2011 är att jag tar studenten och måste börja jobba -.- livet tar slut där i princip haha nej da men känns tråkigt att jag aldrig mer kommer ha sommarlov... men ja jag blir äldre och det blir nog bra, så fort jag slutat de planer jag har så blir nog allt bra :) 


Idag har jag iaf varit hos Gil och Cassandra red ute i skogen, jises va pigg han var :) det gick iaf väldigt bra ! sen var det hem fixade innan alla skulle komma, sen vidare till stallet igen tog in hästarna hem, göra sig iordning och sen kom det människor. Fick jises mkt pengar nästan så jag vill lämna tillbaka hälften, fick söta småbilar också som förmodligen blir till verklighet någon gång i februari kanske :) får man hoppas iaf..vi åt grillat vilket va sjuuuuukt gött påminde om sommaren så mkt ! sen vidare till Amanda och nu sitter jag här i hennes säng ska snart öppna första Cidern så kör vi på slotsbron idag, blir bättre än förra nyår iaf hoppas jag ! todelo ha ett gott nytt år allesammans och grattis på mig :) 

Av Victoria Johannesson - 30 december 2010 20:08

Idag var det dags igen för träning ! Som sagt va jag och Cassandra gick till stallet, vilket va sjukt jobbigt men ja jag överlevde än en gång... iaf det va dags för sadel idag igen, och nu börjar det gå fint, i början vägrade han ju springa med den på ryggen och idag hoppade han faktiskt över hinder med den :) Mega happy face är jag, gosh han följer mig som ett plåster nu för tiden och ja han kan iaf stegra nu. Vet inte om det kommit för att det är så kallt och han blir så taggad när vi tränar, för nu är han så busig så han vet knappt själv vart han ska ta vägen, och sen sä är Bäbis sjuk också så dom har inte kunnat busa i hagen som dom gör varje dag annars så det kan vara det också. Det är iaf kul att han börjar bjuda på sig själv lite och är inte som en gammal påse som bara hänger och slänger. Så nu börjar det gå med kommando på stegra iaf :) Dock stegrar han lite för mkt än vad jag vill att han ska göra. vi övade iaf med sadeln idag och han bara flög över hindrena som han alltid gjort detta så det va välsigt skönt. Gjorde några småövningar innan han fick börja hoppa :P Så dagen i sig har varit väldigt bra, hans tand har fortfarande inte ploppat ur och igår hade jag lust att rycka ut den men den satt får hårt för att jag skulle kunna göra det, jag vill ju ha den så jag hoppas den inte ramlar ur någonstans utan att jag kan plocka ut den när den är såpass lös så det går :) Men ja han va väldigt duktig idag iaf, och imorn ska Cassandra få rida ut i skogen på morgonen vilet kommer bli mysigt :) ska försöka ta kort någon dag också när hon rider och vi tränar med sadeln och så :)


  

Gil som va smal som en pinne i våras har nu faktiskt lite muskler iaf :)

Av Victoria Johannesson - 30 december 2010 19:55

ett tag sen jag skrev här igen, har ju alrdig tid på dygnet ! haha

Måndags så va jag med Amanda och Sanna in till Bergvik, sen tisdag var det Emmas tur på stan sen onsdag var det mamma och Cassandras tur så full rulle på stan har det varit hela veckan. Jag har iaf köpt mig, två tights ett par riktigt fräna faktiskt vita på framsidan och svarta på baksidan, en tunika och en t-shirt, hårfärg och sen var det nog inget mer tror jag inte. Hittade inget speciellt på rean faktiskt. Hade ju velat hitta en nyårsklänning men på dessa 3 dagar tillbringandes i stan har jag inte hittat en enda ! eller jo en på lindex men den fanns bara på väggen på bild ! haha den hade varit perfekt om den funnits i verkligenheten.. Menmen får plocka fram några gamla trasor ur garderoben !

Kom på nu att jag även köpt nya ögonskuggor till nyår, kajalpenna, ögonbrynspenna, örhängen och en cool ring känns som att ha bly på fingern ! haha men den blir fett cool :)


idag har dagen varit underbar ! vaknade efter tio för det va flera människor som ringde på telefonen vilket va ur jobbigt. Klev tillslut upp och satte mig vid tven åt frukost. Låg där till tolv, jag och Cassandra började sedan gå till Gil vid halv ett och va inte hemma förrens fyra ! extremt jobbigt var det att gå iaf !

Sen har jag även lagat pannkakor och gjort en tårta till morgon dagen då jag faktiskt blir hela 18 ÅRRRR !


Såhär cool va jag förra nyår som sög värre än bruna bajskorvar, så detta nyår kör vi på hejdundrans fest !  

Av Victoria Johannesson - 27 december 2010 20:17

Igår va det en underbar dag :) Inte så himla kallt men ändå så himla fint väder, Hos Gil så gjorde vi iordning allt och så. Sen så gjorde vi iordning själva Gil :)

Gick sen bort mot skogen där Cassandra fick springa fram och tillbaka med honom, han fattade galopp ett flertal gånger :) verkligen laddade emot mig, så ja pigg var han :) Sen vill jag även lägga till en sak till att han håller på och tappa en tand i underraden, så himla gulligt :) Den är inte så himla lös så vi får se när den trillar ur, jag skulle ju så himla gärna ha den men det blir nog ganksa svårt !


Men iaf sen tränade jag lite grann på järdet han va ju så himla busig så han småstegrade några gånger sådär. Sen så slängde jag upp Cassandra så gick vi bort mot skogen, och bort på en väg som vi aldrig gått på. Jag hade henne i lina hela tiden för så fort Cassandra hoppar upp blir Gil jätte pigggelin och eftersom han inte kan alla hjälper ännu så vill jag inte att dom "försvinner" haha men ja, han lyssnar ju skapligt bra, och han ville trava hela hela tiden. Vi gick en bra bit och jag snubblade fram bakom dom ^^ Han va iaf grymt duktig hela långa vägen så under veckan måste jag ta några nya kort på dom när dom rider blir lite svårt när jag håller i dom och så men det ska jag allt kunna fica jag är ju trots allt Tjej ^^ Öronen va iaf frammåt hela vägen förutom när vi närmade oss ett jakttorn det blev lite läskigt men inget mer än så. Det jag blir så glad över är att vi aldrig ens gått så långt från stallet plus att Cassandra satt på och han va så himla frammåt hela vägen inte osäker en enda gång :DDD Mega happy Face ! imorn ska jag nog slänga på honom hacket och sadeln så blir det lite sådan träning också :) På onsdag får det bli lite hoppning för hans del om det inte är minus 50 ute som det brukar vara nu för tiden, men ja vi får se :)


  

Av Victoria Johannesson - 27 december 2010 20:12

Har varit inne i stan idag och gått på Rean vilket va gött jobbigt ! VARMT om inte annat, men Amanda fick sig iaf mycket saker så det va väl bra ^^ Jag köpte mig iaf en tunn tröjja på Carlings för endast 75 kronor ! och sen även ett par tights, dock var dom inte på Rean, sen även hårfärg (Y) Så nu ska jag färga håret IGEN ! hahah men nu blir det iaf den rätta färgen har typ hundra olika nyanser i håret just nu, men ja det blir bra, rött såklart blir det i några månader till iaf..


Sen var vi även in på Fish Eye, tatuerings ställe i karlstad. Gött nu är den beställd äntigen :D Blir 20/1 ska jag göra mina efterlängtade stjärnor :) längar som bara BUSEN ! sen har jag faktiskt inte gjort något som helst mer idag, eller spelat Wii Fit då men aa det är kul (Y) Ska gå och spela lite till nu sen ska jag faktiskt kolla på tve för en gångs skull ^^

Av Victoria Johannesson - 26 december 2010 11:31

Julen är nu över igen, bara 1 år kvar till nästa :P Fick många bra saker:


- 3500

- reflexer till Gil

- extern hårddisk

- pyjamas

- godis

- biobijetter till narnia

- film kommer inte ihåg vad det hette dock


aa sen kommer jag inte håg mer, men det va bra saker och jag fyller ju faktiskt år snart så jag begär bara att jag ska ha pengar till tatueringen jag ska göra :) Ska börja skissa på den sen tror jag eller imorn, vet fortfarande inte vilken färg jag ska ha, beslutsångest den ska ju ändå sitta på min arm i evigheter ! Det va iaf en bra jul och jag hoppas alla andra hade det också :)

Nu ska jag gå och spela Wii Fit med Syster, haha jag va ett år yngre i kroppen än vad jag ska vara och syster 11 år äldre stel eller vad ? hahahahahha

Ska vidare till Gil också , var tänkt att jag skulle ut och gå med josefin och Poy men hon svarar inte på sms så ja vi får se hur det blir, ikväll blir det Narina i 3D:)

Gil va söt igår när cassandra red i skogen, öronen frammåt hela hela vägen :))) 


  

Av Victoria Johannesson - 23 december 2010 23:14

som ni märker har jag inte spenderat mkt tid på bloggen de senaste dagarna, men ja sånt som händer när jag har mkt att göra !

Slutade iaf skolan i tisdags, det va grymt skönt faktiskt ! skapligt bra betyg fick man och så så lite nöjd är jag allt, dock ska det upp mkt högre under vårterminen tkr ajg nog :P

Igår så irrade jag runt som en yr höna i princip, först vid kvart över sju till hästarna, tog ut dom. Poy va jämn svullen i bakbenen och ömmade lite på höger ba men tänkte att det blir bättre om hon får gå ut, och det gjorde det och det syntes inget idag heller så, gjorde klart alla saker till Gil... Sen kom vi hem, åt frukost och så, mamma stack iväg. Jag städade hela huset grundligt ! LORTIGT !!!!! lite julstäd måste det vara någon gång under året iaf.. Det va grymt jobbigt iaf, sen så va det bara att packa ihop saker och följa med Amanda hem, för kvällen skulle tillbringas på Glada Ankan i Karlstad :P Gjorde oss iordning och tog bussen in, gick och köpte några julklappar och åt mat, sen gick vi upp till Nathalie. Väntade där på människor, körde lite öl spel och hade allmänt trevligt. Sen vidare med bussen till torget, står i kön till ankan dom skulle släppa in nio, men börjar inte förrens halv tio. 1 timmes väntande i 20 minus ! sen kommer folket in utom jag Erika och Moa. Ramlar på målsnöret och dom säger att vi inte kommer komma in för det är fullt, alla med förköpsbiljetter ska in före oss och vi kommer förmodligen inte in före elva. Lixom kul alla andra är inne utom vi men efter att ha väntat nästan 1 timme till så kom vi tillslut in, och jag va så Glad att jag hade lust att grina ! för så kallt var det åt mig :S

Så ja trevlig kväll iaf, jag och Amanda åkte hem tidigare så vi vet ju inte riktigt hur det gick för dom andra under kvällen ^^ Väl hemma va sängen HELT UNDERBAR !


Dagen idag har varit körig den har gått i ett hela dagen, på möran in och handla, sen köpa lite julklappar, sen hem packa in alla saker, mamma gjorde sig iordning för jobb. Hängde med in till stan igen, väntade på pappa på mammas jobb. Åkte in till stan fixade julklapp, sen vidare och köpa julgran, sen till Bergvik fixa julklapp köpte även en macka för hade nästan inte ätit någon frukost ens.. Sen till Gil ,göra allt till han. gosa på han, sen hjälpe jag Josefin med Poy som hade ett skönt broddsår på benet, mkt blod var det ;O haha men det blev fint plåstrat ! ska ta av det tll möran så får vi se hur det ser ut då. Det blir nog sjuksjöterksa av mig en vacker dag ^^ Sen hem fixa här hemma, julgranspynt, upp med lite tomtar, laga mat. Damsuga, kolla internet, äta mat och ja det va den dagen det ! Och imorn är det julafton så då kommer jag inte ens titta åt datorns håll ens en gång ! Så God jul på alla så hörs vi efter julafton :DDDDD

Av Victoria Johannesson - 19 december 2010 17:21

Idag har dagen gått påtok för fort, fst jag har fortfarande saker att göra under kvällen :P

Idag har jag iaf kollat på tve sen gick vi ut med hundarna. Gick på järdet vilket va VÄLDIGT jobbigt ! herrgud det va så mkt snö.. så ja dagens träningspass pulsa i snön, nej då men aa jobbigt värre va det och det tyckte Sassa också ^^ Hon kom knappt frammåt :)

Sen åkte vi direkt till hästen, och när vi kom dit så hade Cherie redan gjort klart allt åt oss förrutom höet och burkarna :P Så gjorde det lite snabbt så tog vi in Gil sen, han stog tillsammans med Bäbis i ett hörn och tryckte, det snöar sa han FÖR MYCKET ! hahah

Ställer upp honom på stallgången och när Cassandra ska borsta svansen upptäcker hon att den är full i lösbajs :@ Ja så då fick vi tvätta den och det kändes ju lite halvt konstigt mitt i vintern sådär men jag fick den ren och Gil va jätte duktig, av att från i sommras vara totalt livrädd för vattnet kunde jag nu stå i baken  på han med en hink vatten och tvätta den, han njöt sisodär skapligt mycket, och ja jag funderae länge över vad detta kunde bero på, men jag kom sen på att det nog var för att han inte fick någon kraft på morgen av den som släppte ut... Så det blev väl inte helt stabilt i magen eftersom han ätit det en lägre tid nu, och sen kanske dom härjade runt i hagen som tokar igår det vet jag inte men, iaf så hde han blivit lös i magen, så nu ska jag även ge han b-vitamin i typ 5 dagar eller något så blir det nog helt bra igen. Bajset va inte så himla dåligt när han sket ute heller så ingen fara så men så att man är säker :P


Sen tränade vi även med honom då, tänkte först att det kanske inte är så bra om han är dilig i magen men eftersom han va så himla pigg och frammåt så tyckte vi att det va lika bra eftersom han va så himla frammåt idag :P Plockade fram hinder som han skulle hoppa över iaf löst då, fick bara bli ett för orkade inte plocka fram mer. Och efter att vi gått några gånger över hindret lite smått så dundrade han tillslut över dom och va allmänt jätte glad över att få hoppa så det kändes jätte bra idag, gjorde även en "inkallning" lät Cassandra hålla kvar han i ena änden av paddocken men det tog inte länge förrens han kom dundrande i galopp mot mig ^^

haha när jag värmde upp så hade han inte lust att gå i ena varvet och eftersom han va så busig då så, reste han sig rakt upp kan lova att han blev stor och deta har han bara gjort en gång förrut så hahaha. Min pojke börjar komma fram ur skalet lite grann sådär :)

Nej nu ska jag leta rexept på bröd som jag tänkte jag skulle baka :D Så tjingeling !

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards