victoriajohannesson

Alla inlägg under maj 2010

Av Victoria Johannesson - 31 maj 2010 22:18

Nyss duschat och kan bara säga det att duschen är min bästa vän, finns inge bättre än att duscha ! :)

Skolan idag då första gången på typ 2.5 vecka :O Inte kul men den va inte så dryg som jag hade förväntat mig, bara det att det är en jävla massa skolarbeten som ska in nu :O Blir ta igen dag på Fredag för min del !


Det började med att jag vaknade eller aa klockan ringde kvart över sju, tänkte att jag skulle åka till hästen med mopeden och titta till han ifall han va nå trött :D men nepp jag orkade inte palla mig ur sängen så ja jag stängde ju så klart av klockan, så bra gick det när mamma klev in i rummet tjugo i tio och vi började tio :O Inte okey ! Gjorde mig iordning på tio minuter kändes som jag irrade runt efter allt imorse men kan ju bara säga att vi hann ! haha


På lunchen vart det in till Bergvik vi kände för hamburgare så det fick det bli, Amanda handlade lite grejjer också så. Jag hade inte fått in mitt studiebidrag ännu, hmm kan detta bero på tro ? Iaf vi blev lite sena när vi kom tillbaka, typ 2 minuter eller något, Sorry för det ^^

Vi slutade halv tre ungefär så det fick bli till Grums med Amanda och sola, dom sista 5 minuterna trodde jag att jag skulle dö av svett ärligt talat blev nästan svimmfärdig :O ! Men jao klarade mig denna gången också :) Blev faktiskt bara lite solbränd, fast aaa det väntas väll att se till möran eftersom det inte kommer med en gång.


Ridlektionen gick hysat bra för att ha vart så varmt så all ork fanns inte kvar men lyckades komma över alla hinder utan ett enda nerslag eller vägran så jag är väl nöjd antar jag. Red ju såklart Meya, vad annars lixom :) Vi red iaf fram på en volt i alla gångarter i båda varven, och hjälp va stel Meya va i vänster varv idag, gillade inte riktigt denna uppvärmning hade helst hållt mig på en egen liten volt och gjort öppnor och slutor och skit, men nej det tolereras inte på lektion inte !

Vi hoppade banan iaf i galopp och aa de första är en galoppbom sedan studs och efter det en kombination och efter det snett igenom en oxer !

Aa va meningen att ni skulle fått en bild med hoppritningen på men bildgrejjen strejkade så det fick inte bli någon ! Nu blir det sängen och fortsätta med skolarbete. Läsning står på kvällens schema !


Av Victoria Johannesson - 30 maj 2010 21:09

Sorry att jag har varit SÄmst på att blogga nu under helgen, man aa saker har hänt som jag inte riktigt tyckte om !

Får bli en snabb sammanfattning för ska till hästen snart och ge dom mat för inatt ska min plutthäst gå ute ;O :D


Iaf bion i fredags va awsome skit bra faktiskt, gillar egentligen inte sex and the city men denna va faktiskt riktigt bra :) Sen på kvällen blev det ut med sannas vänner, inget att säga-.--.--.--.--.-


Igår jobbade jag så jag sov över hos Amanda från fredagen och ja jag ville bara dö ungefär när jag hörde klockan ringa på möran :O MEn det va ju bara att palla sig upp, Amanda sov som en gris så hon märkte ju inte att jag rörde en vink ens en gång ! Iaf så gick jag upp till ridskolan och kom precis när Sara kom så vi matchade våra tider :D

När dagen va slut blev det att åka hem hoppades på en trevlig hemmakväll frammför tven, men nej då hade åskan slått ner i våran elkabel som ligger i grannens fårhage så aa halva huset funkade med ström, men tillslut kom det tillbaka behövde inte vänta så värst länge, så jag kollade faktiskt på tve fram till klockan 2 sen läste jag bok !


Idag började dagen med att jag skulle ta ut hästarna, ville i princip bara dö idag , med när klockan ringde -.- Men inget val ! Så när hästarna va ute så åkte jag hem sov i en halv timme sen vidare till ridskolan för att ta kort på minihoppningen som va ute, och ja jag strök mig från den idag, kände verkligen inte för att vara med för fem öre ! Så sen hem eller aa till stallet, gjorde iordning allt och sen red jag faktiskt Poy :) För mkt tankar kring den hästen så tänker inte ens skriva vad jag egentligen tycker, gick bra i skritten, men aa som sagt va tänker inte säga vad jag tänker ! Sen körde jag hem till Farmor (i Deje) Blev mat och fika där eftersom hon fyller år nu på Tisdag så grattade henne :)  Kusin va där också så det va bara att palla sig ut i lekparken och se glad ut. haha barn ! Och aa inte minst sagt föräldrar men det skriver jag nog om någon annan dag för nu måste jag verkligen köra som busen med min no fear moped till hästen :D HAdebäst <3

Av Victoria Johannesson - 29 maj 2010 02:35

JÄVLAKUKIDIOTER !!!!!

Av Victoria Johannesson - 27 maj 2010 23:23

Yess vet att jag tjatat om att det snart kommer upp och det gör det också, ni får bara ha lite mer tålamod, alla bilder ligger just nu på datorn, men jag måste ha tid och lust att lägga upp dom så :) kanske kanske blir imorgon om jag hinner har faktiskt lovat att gå ut med hunden på morgonen städa hela huset (damsuga)(kanske torka golven men bara kanske!) sen ska jag till min underbara ponny, ska nog faktiskt ta och mäta honom imorgon kanske, ska iaf träna och det tar sin tid. Sen aa får vi se vad klockan är, måste ju faktiskt äta något också.


Vid fem kommer Amanda iaf och plockar upp mig för då ska vi på bio :D


  




Några bilder iaf som jag orkade ladda upp, lovar fler någon annan dag :)      

Av Victoria Johannesson - 27 maj 2010 23:14

Sex and the City står på schemat imorgon (Y) Verkar bra så aa det kommer väl lite info om den imorn efter den är färdig eller så får ni veta det på lördagkväll, Kanske inte orkar starta datorn på kvällen (A) höhöh


  

Av Victoria Johannesson - 27 maj 2010 22:58

Herregud ingen svenks med i Melodifestivalen, vad är detta för skit ;O!

Anna va ju faktiskt bra emot dom som sjöng tjidjgtghhhknffsssdfffgfngjdinidhdksns på nått jävla konstigt fuckat språk som man inte fattar ett skit av vad dom säger, ohhh bra att höra detta på radiona frammöver. NOTTT !!!!!! -.- -.- -.- -.- zzZZZzZZzzzZZZzzzz

Godnatt säger jag bara ingen mer melodifestivalen, vi kommer aldrig mer kunna klara av att kvala in, dumma ailien till Charlotte Perelli som sabbade det ;O


Sa ju att jag skulle berätta om filmerna jag och Amanda såg igår, höhö aa dom sög iaf det är det ni får veta, jag ville inte ens lägga på minnet va dom hette så dåliga va dom ;Oen handlade iaf om något syk stört hem för sånna som knarkade helt rubbad va den, inte en skräckis iaf ! sen den andra va en helt totalt värdelös zombie film -.- DÅLIG !!


Idag har vi åkt bil eftersom Amanda har körkort nu då :D Vi åkte och lämnade tillbaka fimerna, åkte hem till hennes mormor. Men hon va inte hemma så åkte till hennes farmor- åt pannkakor, mums med hallonsylt och nutella :LP Smaskens ! Sen fick då Amanda köra hem mig :) haha (Y)

Väl hemma tjafsade jag och lillminisyster om Gil, eftersom hon hade kompis hemma och jag sa att va skulle tvätta han idag men det blev det ju inge med idag heller så slutade med att jag åkte till Gil själv (Y) Gjorde bara iordning allt till han, skrev till Cherie att jag kunde ta in hästarna senare eftersom det va så fint väder idag :D Så aa jag åkte tillbaka vid åtta och gjorde kvällsmat till Poy och Edla för Frida hade inte kommit ännu så tog vi in dom så fick dom keka :D haha Testade den nya flughuvan på Gil och jisessssesseseses va den va liten ;O Va typ knappt att jag fick igen den emd kardborren ;O Det va ändå Cob som han har på allt annat men haha får ta en full nästa gång. BAra det att det blir typ gigantiskt i mulen på han och passade under ganaschen (Y) Så vi får se hur Victoria löser det hela, nästa inköp blir gummiboots (Y) Fast det bli inte än på ett tag.

Av Victoria Johannesson - 26 maj 2010 21:41

Ohyess ni läste rätt mongot Amanda va det ja som nu har fått körkort :))))))) Massa glad på det för nu kan vi åka vart vi vill :DDDDDeller aa när hon har tillgång till bil då men a :D

Vi åkte iaf in till Karlstad och moffa en hamburgare, sen vidare till Maxi och köpte Ben&Jerrys go glass jag vet, och dom som inte tkr det ta er i röven !

Sen såg vi jordgubbar utanför så då köpte vi det också, skit goa va dom fast en som jag åt va faktiskt smulig ;O BLÄÄGGGJGJJJJJGGJIWJRGINJHHHH !!!

Sen vidare till Gruvön för att tvätta bilen i en liten minidusch, skit coooltt ! Sen vidare till happy Station, hyrde två filmer som jag och Amanda ska tillbringa kvällen till med en Ben & Jerrys var (Y) GÖTT !

Mer info om dom kommer efter vi sett dom :D

Någon som vet hur man kan tjäna pengar på denna mongo bloggsida ? Vill inte byta till NAttstad för det är bara för krångligt :S och sen måste jag ju faktiskt komma ikapp Amanda (Y)


Träningen med Gil idag gick bra :) Känns som han kommit ner på jorden lite och är lite mer stabil och inte så nervös och känslig, kunde faktiskt nästan hoppa upp på hans rygg ute i paddocken utan att han rörde en fena :D Så Nöjd, vill bara rida nununununununununun ! Väntar bara att få släppa ut han på bete nu :)

Idag köpte jag även en flughuva till han som han ska få ha på sig nu när han går ut på bete :D Bra va ? :D


Nej nu blir det film och Ben&Jerrys :D

Denna flughuva fick det bli, inte den bästa men den duger :D

  

Av Victoria Johannesson - 26 maj 2010 12:52

  


Såhär vill jag att vädret ska se ut för då kan jag förbruka mina solbrillor och mina ny inköpta kortbyxor och t-shirtar blir för en gångsskull använda, men just nu ser vädret ut såhär --->

Soligt men när som helst så börjar det säkert närma sig regn eftersom jag kan se ett svart moln på himlen som ser ut att behöva lätta lite på trycket ! Inte kul ! Vill ha solsken nuuuuuuuuuuu !!!!!!!!!!!!!! 30+ ja tack !

  

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards