victoriajohannesson

Alla inlägg under augusti 2010

Av Victoria Johannesson - 29 augusti 2010 19:39

Idag är det då söndag och ja började dagen med regn som vanligt som det alltid är i detta fucking jävla Sverige ? hatar det, blött blött blött -.-

La mig iaf vid tven och dog ett tag, sen ville Cassandra dra sig till hästen men vi fick vänta ett tag för pappa kanske ville ha hjälp med Badrummet för nu är det faktiskt på god väg. Det ena är nästan färdigt det går iaf bajsa på den. haha


Jag fick iaf med mig Cassandra ut i sgogen vid Gil så har gått en jäkla lång promenad för att kolla ifall det fanns några bra ridvägar på turen plockade vi lite svamp också men inget lyckat drag direkt.. Alla svampplockare har tagit allt :'( Buhuuu... nej men det va en mysig skog iaf :D fina stigar som kommer bli framtida ridvägar på Gil :D

Gjorde nada med han idag, vilodag för hans del :D Mockade och så gjorde iordning hö för det äter dom nu. Gräset är inte värst näringsrikt längre så..


Sen har faktiskt inte dagen bjudit på något mer roligt... Söndagar som sagt !

Av Victoria Johannesson - 28 augusti 2010 17:41

ställ upp i omröstningen, det är ju faktiskt inte jobbigt ^^

Av Victoria Johannesson - 28 augusti 2010 17:22

Våran hundkojja gick hem hos hundägarna och blev därmed såld ! Även folk ville "beställa" en eftersom dom gillade våran konstruktion mer :D GILLAS STARKT !


  

Av Victoria Johannesson - 28 augusti 2010 17:09

Helgen är här och vädret är kasst, inte så toppen precis...

Nu under helgen är det lillerudsdagarna och ja jag va där förut och det fanns inte så mkt att skryta om direkt, bara att Fredrik Reinfeld kom han hade en hel drös med vakter och poliser runt sig. Där kommer ingen nära ^^ höhöh. Men coolt ändå att han varit på lillerud nu, undra om han gick in i laggårn och kolla ^^ HIHI skulel se ganksa roligt ut...

Gick mest bara runt och kollade, töla med fölk och så, i ridhuset hade dom uppvisning om olika grenar en tjej där visade hoppning och hon hoppade ända upp till 1.60, jises jag fattar inte hur man har mod till att hoppa ett sånt jätte hinder bara känslan när man kommer i dundrande galopp emot det och vet att man faktiskt inte kan ångra sig.. Läskigt som tusan ju :O


När vi vart där en stund så begedde vi oss vidare till Bergvik där folk va som stolliga, löningshelg. Jag förstår inte hur folk orkar gå runt och bara slita till sig kläder och bara nö prova och nö prova. hmm, jag fick mig iaf ett par jeansleggings, 1 skit söt T-Shirt med en typ panda på jätte söt :D Sen köpte jag två tröjer på Ginatricot :D nöjd faktiskt, söta kläder och i FÄRGER ! t-shirten va rosa, den ena tröjan va lila och den andra va blå och vinröd ! Fint...


Gil och Bäbis är inne just nu, bara för att det öste ner regn, och för att de skulle få vila lite. Blir jobbigt för dom att gå ute dygnet runt och speciellt nu när det blivit lite kallare, för då måste dom ju värma upp sig också. Så det tar en hel del på dom nu faktiskt :D Har även fått sett bild på Gils bror och va lika dom va :D Jätte fin va han, Ska jag köpa mig en till ? haha nej då skojja bara, det finns det inga pengar till. Men det skulle va kul med två hästar :)

Ska kanske till stallet snart och gräva ett dike i hagen så vattnet rinner undan lite. Så tråkigt när det ska vara så geggigt jämt och ständigt... och Gils koter pallar inte riktigt det, han blev ju jätte halt när snön precis hade smällt för då vände han lixom runt geggan med benet så det typ vrickade till så gegga det stendissar vi :D Dike GILLA :) haha

Av Victoria Johannesson - 27 augusti 2010 19:29

Går bättre och bättre idag började jag med att lösgöra sidan med hjälp av snodden och tränset. Gick jätte bra, lång och låg med nosen i lodplan. Tkr jag är bra för att vara tvååring :D testade 'sen i trav idag och det gick också bra, fokuserade mest på det svåra varvet alltså vänster. när jag hade gjort detta tog jag av han och testade att longera i vänster varv för att se om han blivit lite mjukare så han klarar av att gå på en volt runt mig utan att springa i en ostbågskrulladfyrkant.. hahaha nej men ärligt det släppte efter att jag grejjat med snodden och gick nu alltså bättre i vänster varvet när jag longera :) Så nu ska jag göra det innan jag longerar för att få till det i vänster varv så vi inte hakar upp oss :P


Sidepassen i vänster sida och han flyttar åt vänster gick verkligen kasst idag verkar som han bara nej jag fattar inget, jag gör som jag vill. Bara att ta nya tag och göra om det en annan dag :D

Han är iaf söt, och jag har fått tömkörningstyglar och en tömkörningsgjord av Carina i stallet :D Snällt !


Lite skillnad :) Mer rundare och mer byggd på den nedre bilden :) Min söteponnie     

Av Victoria Johannesson - 27 augusti 2010 19:17

Härligt vare att vakna en och enhalv timme senare än vanligt :D Det lönar sig att dra in 45 minuters rast + 30 min på lunchen. Men det kunde vi ha skippat ändå för vi har inte gjort ett jävla skit idag.. Skruvat fast lite bräder på kojan och målat. Hmm tog typ 1 timme samanlagt så har suttit och töljt på en bräda idag, värt nej ?


Nu blir det att käka tacos (Y) För ärligt talat jag dör snart av hunger :O

I helgen blir det lillerudsdagarna och sen har jag ingen blek, imron ska jag nog gräva ett dike i hagen så det inte blir hur geggigt som helst när det väl blir höst, utan så att vattnet rinner undan jämt lite grann...


Söte hundkojjan som blev byggt på 5 dagar bara (Y)

GRYM !     

Av Victoria Johannesson - 26 augusti 2010 23:12

Ne nu ska jag gå och lägga mig och rita, kanske blir lika besviken som alla andra gånger när jag inser att jag inte kan rita längre, hänger en assnygg tiger på dörren så nära en tiger kommer jag aldrig kunna rita igen, men funderar ärligt på att börja igen så man inte slutar för gott. Är ju trots allt ganksa duktig på det  ^^


EMOGUBBE=SÖÖÖÖT

  

Av Victoria Johannesson - 26 augusti 2010 22:33

hahahahahhahahahhahahahhahahah jag dör såhär roligt har jag inte haft på sjukt länge, har i princip dött av skratt. Och nej ni får inte veta vad det är för seriöst omoget ja nått så fruktansvärt :O hahah, och sen tror jag nog inte det upskattas av alla här.. Nått så fruktansvärt grymt roligt va det iaf, kan bara säga att småfjortisar var vårat bästa mål idag :)))

Och på toppen av det hela har jag faktiskt kört Amandas bil och Lillbilen (Y) Söta söta söta biiilllaaar :D


Btw våran hundkoja är snart klar och ska säljas på lillerudsdagarna så kom och köp ! Sen så har jag täljt en till trägubbe idag, en lite mindre så den får plats i fickan ! Så söt den blev <3


Va ju tänkt att tandläkaren till Hästen skulle komma idag, så åkte till stallet vid halv fyra, eller jag kom till stallet då rättare sagt... tog in gil och så myste som bara den med honom, försökte få honom så lugn som det bara gick så han inte skulle va så stressad när vi tränade, idag gick det faktiskt hysat bra. Tränade mest på avsaktning och igångsättning. Tog varenda en i höger varv. Sen kommer vi till det svåra varvet i vänster, förstår inte först va det höger varv som va krångel nu är det vänster. Han går seriöst som en ihop krullad ostbåge som är 18 år gammel (Y) då förstår ni nog. Han går utåtställd och går på en skit liten volt, sen kan han bara slänga in huvet mot mig och springa där med huvet rakt framför mig medans bakbenen hänger på och slänger överallt. JAG BLIR TOKIG... Hur ska jag göra ???

Aja har iaf startat om från början så nu kör vi nästan bara skritt i det vänstra varvet så har jag snodden över nacken och böjer honom med den, så får vi se om han blir ngt lösgjord i den sidan (Y)  Det går iaf bättre och bättre. Bara så jäkla tråkigt när vädret ska vara super duper kasst...

Aja nu ska jag joina huvudkudden, imorn väntas en härlig sööövmöra ^^

förresten jag försov mig idag men ändå inte för va i klassrummet prick halv (Y)

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards