victoriajohannesson

Alla inlägg under juli 2011

Av Victoria Johannesson - 30 juli 2011 01:30

sådär kära läsare nu är min blogg som ny igen, ny design, ny header, nytt teckensnitt, rubriker, ny omröstning till och med (Y) Kan det bli mycket bättre ? Åhjo det kan det, jag har funnit tillbaka till min lust att blogga igen, det här var ju kul ju :) Kände faktiskt att jag blev riktigt nöjd över bloggen, samt färgerna vem skulle inte vilja ha gräddfärgat schabrak och vinröda benlindor på en isabellfärgad häst eller något sådant, en musblack kanske, nej gosh så fint. Jag vet en som skulle passa perfekt i dessa färger och det är Gil som är gjord för att gå i alla möjliga färger han skulle nog passa i bajsbrunt till och med. haha (Y) Stackars liten...


Nu har jag minst sagt hållit på hela dagen, har faktiskt skickat personligt brev och mitt CV till ett företag så får se om det nappar, hoppas såklart på det allra allra bästa.. Annars får jag finna motivation igen och försöka på nytt, alltid ska det gå uppför och sedan sakta men säkert dala nedför. Imorn ska jag åka in och hjälpa mamma på macken, ska packa korv även där, fast till kunder med bröd också lite annorlunda, sen får jag väl städa och dola och lite sådant, ska iaf ha samma lön som jag har på kf + ob tillägg det är ju trots allt helg ! inte gör man något gratis heller !


Hade tänkt att jag skulle åka till kolsnäs imorgon också men det har kört ihop sig för josefin så får se om det blir något eller inte, annars blir det att sitta och käka tårta och töla med farmor eftersom Cassandra syster min fyllde fjorton idag så kommer farmor och grattar henne imorgon (Y) Ujuj hon har fått så mkt presenter så ni anar inte, minst sagt av mig, dock gick ju hälften till Gil då men hon ville ju ha sådana så ^^ hihi, inte bortskämd häst eller så, skulle han varit människa hade han varit världens snobb som typ inte gjorde alls det man sa till honom och satt bara framför tvespel och sa hämta det gör det, ja ni fattar.. Så tror jag han skulle vara en typisk jobbig unge som får allt han pekar på, som tur är är han häst så det skulle aldrig inträffa, men vem vet vi kanske byter liv efter döden? klurig gåta det där...

Av Victoria Johannesson - 30 juli 2011 01:15

Avslutar här och nu omröstningen som har hållit på allt för länge känner jag, men det ramlar hela tiden in folk som röstar och det är ju fortfarande possitivt :) ska bara komma på en ny :) hahaha


Resultatet blev iaf:

Hej det är (namn) 61,1%

Hallå 27,8 %

Hejsan 5,6 %

Efternamnet 5,6 %

Tjenixen 0%

Du pratar med (namn) 0%

Telefonnummret 0%'


Alltid roligt att någon är intresserad att lägga en röst !

Av Victoria Johannesson - 29 juli 2011 13:43

Nu ni ser ni att jag är pågång igen, håller på och ändrar designen, och jag har ju lyckats med en ny header iaf det är inte illa, har hållit på med den i över en timme för datorn ville inte sammarbeta med mig men det är väl alltid så typiskt eller vad säger ni ?


idag har jag redan hunnit med att träna med Gil faktiskt, var uppe med tuppen idag eller nästan iaf.. Åkte till stallet så jag var där 09.10 måste börja vänja mig vid att gå upp i tid för på måndag ska jag köra på ett dubbelpass jobb, ett i svinhuset på lillerud börjar såklart 06.00 då kan man inte vara morgon trätt inte, hem en snabbis och duscha och byta om sedan iväg och packa grisarna i plastpaket, roande va, nej inte speciellt men ska bli mkt roligt at få grejsa med dom levande iaf föredrar det mkt bättre :)


Men iaf imorse då så tränade jag Gil i paddocken, till en början bara försökte jag få honom varm i kroppen så han fick jogga runt lite på volt, sedan gav vi oss på och jobbade runt tunnorna i åttor vilket satt väldigt bra idag han travade enstaka gånger också så barrelracing kanske kan bli hans nu grej, sinom tid :) men bra pass iaf och han lyfte upp ena bakbenet på bron vilket är lite framsteg iaf, men det går såååååå sakta ! aja nu ska jag fortsätta med designen byter dator under tiden då denna stationära inte var för mig längre :O


Meyas fina kloka ögon, Rest In Peace <3 

Av Victoria Johannesson - 29 juli 2011 00:50

skriver bara lite kort nu, för ska joina sängen typ nu !

Idag har jag legat på klipperna i tegelviken och glassat i solen ett tag, hoppas på exakt samma väder imorgon så jag kan åka dit och lägga mig ett tag, så himla skönt vid vattnet !

sedan bar det av mot staden, släååte av mamma på macken och jag själv gick in på mc donalds och köpte lite mat, skulle gå över till macken igen och äta maten där, på vägen dit tappar jag ketschup "burken" och jag får ketschup på mina fina jeansshorts, på hela benet, på foppisen och i foppisen så hade jag en liten fot med en strumpa på vilket också blev helt ketshupig ! usch jag hatar verkligen ketchup, det värsta är ju att det inte går bort heller, har typ skrubbat med dickmedel hur mkt som helst, tur som det är så syns det inte allt för mkt :)

Åkte sen och köpte en liten present till Cassandra, en snabbsväng till hööks kollade på dom himla fina ridbyxorna som anlänt i butiken vilket jag bara så måste ha ! man får verkligen behärska sig, skulle vilja slita med mig allt därinne :O


Sen vart det jobb, korvpackarmaskinen krånlgade jätte mkt, så vi kunde inte packa alls mkt serva den kanske vore något? Nått stort fel är det iaf...

Sen när man väl slutat där åkte jag en snabbis till Gil kollade en sak, sen hem byta om och dit igen, tränade på järdet vilket gick så himla bra, jag longerade först i alla gångarter han lyssnade super och va hur piggelin som helst (Y) Sen hoppade jag upp och red en liten bit gjorde några stopp och sen travade jag lite grann, känner mig som en nybörjare igen, länktar tills jag får min lön så jag kan köpa en ordentlig sadel så jag kan börja rida ordentligt jag med ! Sen hoppade Cassandra upp och red ordentligt, mkt fokus på rakt spår lite volt innimellanåt, sedan övade hon på galoppfattning ur volt så han tar rätt, det är inte lätt alltså ! Men det ska sitta snart iaf :) Nu -godnatt-

Av Victoria Johannesson - 26 juli 2011 13:10

Igår´började en ny träningsvecka för Gil ska nog börja träna 6 dagar i streck och vila 3 ist för 5 dagars träning i streck, han har fått sådan energi från någon planet att man itne vet vart man ska göra av den,

Igår hade jag träns på honom med bett i munnen, samtidigt som jag löslongerade honom, fokuserade mest på att han inte skulle vara störd utav att ha bett i munnen, sedan när han haft i det ett tag så plockade jag ur det, så latschade vi runt mest, kollad eigneom galoppen i båda varven, gjorde lite stegra, och peppar man honom riktigt mkt lyfter han lite högre än vanligt, han har inte riktigt kraft till att resa sig rakt upp så han hoppar bara till lite, lille tönten (Y) Men bättre att stärka långsamt än att skynda i önödan.


sedan tränade vi lite på westernbron och bakbenen vill inte riktigt komma ännu, men han ställde upp ena på rampen iaf vilket är lite framsteg, han va så söt han hoppade upp med frambenen på rampen en gång, typ "stegrade" upp på den, såg riktigt kul ut faktiskt ! anär vi hållit på där ett tag så gick vi över till att träna buga, till en början ville han inte riktigt gå ner ordentligt på vänster ben, så fick traggal med det ett bra tag, och tillslut så stannade han kvar en liten stund, så vi gick över till andra benet där han gick ner två gåner helt :) träna träna träna detta nu så vi kan gå över till att sätta spökommando på det :) frågan är bara hur ?


Nu vet ni lite vad vi pysslar med så ska jag försöka ta kort någon dag när cassandra tider samt på när han bugar :)

Av Victoria Johannesson - 26 juli 2011 13:01

nu någon dag ska jag ta tag i bloggen, ska göra om designen och göra en ny header. Nu är det slut på jag är trött livet !

En sak som är riktigt bra är att jag fortfarande håller vid träningen, har hållit på varje dag nu i en vecka eller något sådant, vilket känns jätte härligt då jag har väldigt svårt att motivera mig själv som gynnar mig själv. men nu så känner jag att jag vill fortsätta ! igår gick jag 3 kilometer, elva igårkväll, med musik i öronen var det helt underbart :)


nu på morron har jag, planterat in en blomma utifrån och ska se om den vill ta sig här inne så man kan innan hösten kommer plocka in alla sommarblommor och få dom att hålla ett tag iaf :) sedan har jag startat tvättmaskin och så, sen har jag kollat runt lite här på internet efter saker som behövs till Gil, ska in till färjestad sen och kanske spendera lite pengar, sjukt att man blir så shopping sugen när det gäller hästsaker !


hittade ett rött hackamore så himla fint Gil skrek ända från stallet DET VILL JAG HA :d haha ^^ är så himla tråkigt nu vi har sålt skodan så jag har ingen bil längre så jag tar mig ingenstans om dagarna.... Nu måste man trixa och fixa med mamma så man måste planera dagen jätte mkt eftersom jag jobbar på eftermiddagen.. jaja jag letar bil och hoppas på att hitta en som är typ gratis inte gammal och super bra ! Det skulle passa mig perfekt !

Av Victoria Johannesson - 23 juli 2011 19:06

Igår var vi till smögen över dagen, det spöregnade hela resan dit, eller ja tror jag iaf, somnade ganska snabbt i bilen ! i torsdags efter jobbet åkte vi till Gil Cassandra skulle rida på järdet och jag tog mig en liten travtur i sadeln för första gången, sen efter det så åkte jag raka vägen till Erika och Akira var med henne när hon tog sig en ridtur ¨på ett järde en bit bort från stallet. Kom hem lite efter ett på natten, haha toppen (Y) Jises hållt igång hela torsdagen upp vid sju på fredag morgon och iväg till smögen, sleten elelr vad :O haha men iaf väl där så gick vi lite i kungshamn, sen åkte vi såklart till smögenbryggerna, många grymma båtar var en där som va lika stor som ett fint hus.. så sjukt hur folk har råd ! det såg iaf ut som folk hade det sjukt kul på sina båtar,


Efter vi äktit räkmacka som man såklart måste göra så begav jag och pappa oss ut på en ribbåt tur, den körde i 110 km/h väl ute på havet, flög över dyningarna och båten var i luften några gånger. Det va sjukt kul skulle inte tveka en gång på att göra om det :) såklart tog vi första parkett ! vilken känsla !


idag har vi varit lite i stan och jag har sett ut skapligt många saker som jag bara skulle vilja köpa till Gil men såklart är man ju begränsad vilket är förjävligt ! nu ska jag käka mat har inte ätit på hela dagen så min mage skriker hunger, grillat blir det såklart !

Av Victoria Johannesson - 20 juli 2011 13:21

"Concordia cum veritate" - I harmoni med sanningen

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Juli 2011 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards