victoriajohannesson

Direktlänk till inlägg 27 september 2010

Transportträning !

Av Victoria Johannesson - 27 september 2010 21:50

Skrev ju som sagt va inte igår kväll för att jag helt enkelt va på tok för trött, somnade i soffan vid tio tiden ;O


Men iaf, vi va ju till stallet lite före tre, gjorde iordning Gil så klampade vi ut i paddocken, Började lite smått att longera honom som vanligt, han va lite bökig ville mest gå på mig när jag skulle skicka ut honom i nya varv, men jag redde ut det och tillslut lyssnade han jätte bra, drog bara fram ett litet hinder, bara för att få honom att fokusera ännu mer på mig, för ju mer och kårnligare övningar han får i uppgift att göra desto mer fokus måste han ha på mig, För han vet mkt väl att jag inte ger mig i första hand ! hahah


Gjorde lite sidepass och sånt, backa. Aa det gamla vanliga, Cassandra skulle även rida, och ja han har börja med att flytta bort röven så fort hon ställer sig på stolen, Fråga mig inte varför han håller på som han gör för jag kommer verkligen inte på en anledning, iaf, efter många om så kom hon iaf upp, och då är det som peace of cake för han, han bryr sig verkligen inte längre när hon sitter på. Det bekommern inte ! Iaf vi gick bara runt lite för att han bara ska få ha henne på ruggen lite då och då. Gick bra tycker jag, till helgen om det är super fint väder ska hon få testa att ha tyglar själv så ska jag bara gå bredvid tänkte jag, men vi får se.


Hade iaf dragit fram Karins transport och lagt iordning och så. Med stödben och grejjer och shit va mkt stadigare den blev än en vanlig enaxlad ! Cassandra fick iaf leda honom, han känner sig tryggare att ha mig bakom, så stog vid sidan av och kollade på mest, han gick upp på rampen utan problem, det enda bekymmret är att han inte vill gå upp med bakbenen på lämmen men tillslut fick vi det och sen en gång till och då gav vi oss, så ska försöka göra det ngn gång i veckan så vi får in honom helt. Mitt mål är ju att kunna typ Longera in honom i transporten typ, eller bara skicka in honom, men det är som sagt va ganksa långt dit ! Vill ju ha en egen transport så jag kan dra in den i paddocken och grejjer. och verkligen träna med den ! men det kostar ju en del !


GE MIG !

1:a hand En Thule star trailer, ÄLSKAAA !!!!!

2: a hand ett Boj släp <3

Annars kan ju en rik jävel bara skänka två stycken till mig vettja :DDDDD BRA IDÈ        

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Victoria Johannesson - 20 mars 2012 23:38


nu är nya bilder pågång :)   Erika var nämligen med och fota när jag red i paddocken idag :) Hade den akademiska sadeln, och för de som inte vet så köpte jag ett stångbett på hööks för några veckor sedan, ett western i svart. ett rakt med hög t...

Av Victoria Johannesson - 18 mars 2012 11:33

Ska bege mig iväg till stallet nu, ska harva paddocken för första gången i år och det är bara Mars ! kan ni fatta vilket underbart väder vi har :) Åh blir ju aldeles lycklig ju !   Igår tog jag bort massor med gammalt hö utanför stallet, städade ...

Av Victoria Johannesson - 17 mars 2012 15:27

Ska snart åka iväg till stallet tänkte jag och "vårstäda" lite grann, tänkte ta bort massa gammalt hö och sen ska jag se om jag inte kan harva paddocken, hoppas den har torkat upp ordentligt ! Men innan ska jag dammsuga hela huset, lortiga hundar ! ...

Av Victoria Johannesson - 14 mars 2012 22:54

Ny omröstning ---->

Av Victoria Johannesson - 14 mars 2012 22:28

Som sagt i söndags var vi ute på långrunda med Gil, så fick han vila måndag med lite massage time :) Så igår tänkte jag att han skulle få hoppa för första gången på väldigt länge, tänkte mig ett litet kryss på volt när jag longerade honom, Minst sagt...

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4 5
6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards