victoriajohannesson

Alla inlägg den 8 maj 2010

Av Victoria Johannesson - 8 maj 2010 20:47

Jobbat hela dagen,

Började med att Cassandra ringde till mig och bara vi kommer snart, jag tänkte men shit hur tidigt ska dom åka då ? jag bara jaha men va är klockan då ? Då va den kvart i åtta och hästarna ska ha frukosten åtta ;O Fick lite smått panik och typ rusade upp och slängde på mig kläderna.


Kom till stallet, Cassandra bara shit kolla Arnold hur han sitter, Då hade han halsringen framför öronen ist för bakom, och det hade varit sånt tryck på tinningarna, han hade så fruktansvärt ont ! Cassandra bara aa det är väl bara att ta av den så skulle hon börja ta av den så kastade han sig verkligen bakåt och slängde något så fruktansvärt med huvudet försökte verkligen få bort den outhäriga smärtan. Det första jag tänkte va kniv, Skulle skära loss honom men nej då, då är det inte en jävla knivjävel som fungerar som har tillräkligt skarpt blad, så tänkte jag en sax det blir bra det finns det i foderkammaren, men icke jag va så jävla förbannad !!!Nej då fick Cassandra springa upp på cafeterian och hämta världens jävla köttkniv. JAg menar man ska ju inte behöva springa upp på cafeterian och hämta redskap ifall det är något som måste skäras av ögonaböj ! T'änk om det skulle vara något som skulle tippa på några minuter? Så måste man hämta saker långt ifrån stallet som tar en minut eller så. Det kan ju faktiskt handla om några sekunder. Så jävla förbannad va jag iaf, så nu ska jag prata med Anna-Lena om att dom verkligen måste skaffa ett "verktygsskåp" av någon form som bara får användas till nödfall så att det inte är utslitet av att man skärt av hösnören !


Gick iaf snabbt i stallet idag, va färdiga med allt jätte tidigt så vi kollade när folk red lektion, inte något så värst intressant, En sak vet jag iaf att Charlie va så fruktansvärt söt emot en unge när hon red så jag blev alldelses varm :) Har aldrig sett en unge som är så försiktig med hästen på det viset som hon va :)


Sedan vidare till stall nummer två till Gil :) Gjorde bara iordning allt till honom tänkte att han fick vila idag eftersom han kanske fick lite ont i hovarna efter att hovslagaren va där och tog så mkt av dom :) Men imorn ska han få gå ut och springa av sig och äta en massa greeeees :DDD

Imorn blir det även möte, syster ska rida Charlie så ska hjälpa henne med hjälper osv., Handla inför Sthlm med Amanda sen måset jag verkligen försöka göra färdigt sugghandboken för på Tisdag har vi prov i det ;O haha Tur att jag kan en hel del om grisar redan :DD

Hade gött skiriver mer imorn om dagen :DD


  

Stackars lillis Arnold ;O

Av Victoria Johannesson - 8 maj 2010 20:42

Hejsan:)

haha måste bara säga att jag hade pratat i sömnen i natt x) haha. Jag hade typ sagt jag sådde på plattan, Då hade Amanda frågat vad jag sa så sa jag det tydligare och högre, Sen frågade hon mig vem hon va jag bara Ida tror jag x) haha sen bara vad vare du gjorde nu då ? JAg sådde på plattan, Sen frågade hon igen vem hon va jag bara Josefin tror jag x) Shit va kul att höra. haha (Y)


Har börjat pratat nått så fruktansvärt mkt i sömnen det senaste, haha så kul ! Amanda måte bara spela in mig någon gång ! haha (Y)

Av Victoria Johannesson - 8 maj 2010 01:30

   Kollat på denna film idag :) Så bra, jag och Amanda har velat sett den hur jävla länge som helst men det har inte blivit av för först skulle den gå på bio men när vi väl skulle gå på den så fanns den inte kvar, låg typ ute en dag eller ngt ;O Sen skulle vi hyra den när den kommit ut på dvd, nej då va alla filmer uthyrda. Så det fick bli av nu, och jisees vilken bra film :D Snyftade mig igenom halva filmen dock då men verkligen en se värd film som jag skulle kolla om och om igen på :D



Av Victoria Johannesson - 8 maj 2010 01:17

Ligger hemma hos Amanda,

Idag slutade vi tolv, jag gick till stallet hela 3 km skit varmt jobbigt och jävligt ont i axeln fick jag ;O

Gjorde iordning allt till Gil, tog sen in han och borstade han lite, tog ut han i paddocken så han fick springa av sig lite, försökte på lite löslongering och han bjöd på sig själv och förstog direkt vad jag menade så jag slutade efter typ tio minuter :P Så tog vi lite galopp i ena varvet sen tog jag ut han i hagen :P


Väntade på pappa, tog ju då jätte lång tid så stog och kollade när Poy, josefins häst i stallet när hon blev skodd. Sen kom pappa så åkte vi hem. Jag sprang in packade iordning väskan med grejjer som jag skulle ha hem till Amanda, Sen åkte vi iväg till Grums, jag körde (Y)

Åkte upp med Cassandra till ridskolan, sen åkte jag och pappa vidare till Miwo handlade mat till Gil, Betfor och hippo Alfa. Sen åkte vi upp till Amanda.


Jag och Amanda gjorde iordning oss lite, sen gick vi till Konsum, Amanda köpte hårfärg, sen vidare till Ica handlade godis eller aa, benandjerrys glass. Va faktiskt erbjudande på Ica idag 2 stycken för 75 kronor (Y) Energidryck och chips, ohjaa fett jag vet, men ibland måste man unna sig lite :) Man lever ju trots allt bara en gång !


Imorn blir det jobb i stallet på Grums så kommer inte hem förrens vid 6, 7 där någon gång :P Godnatt/vicki :D

Tidigare månad - Senare månad

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards