victoriajohannesson

Direktlänk till inlägg 3 maj 2010

Ny duschad (Y)

Av Victoria Johannesson - 3 maj 2010 22:39

Hejhopp igen :)

Sitter här vid datorn och har precis klivit ur duschen, va skapligt skönt kan jag ju lova :) Duscha är nog det bästa jag vet, alldeles varmt vatten åh shit va gött :D


Idag har jag iaf varit i skolan, fick lite dålig respons från en lärare angående min och Amandas praktik, menmen så är det. Väntade iaf på bussen efter jag slutade va ganska drygt kan jag ju bara säga, men efter ett tag bestämde jag mig för att gå ut i solen så då blev det bra mkt bättre (Y)


Åkte iaf till Ridskolan, när jag kom upp dit tänkte jag att jag skulle byta om med en gång så då gick jag in till mitt skåp och så, Hade mina vanliga ridbyxor som jag alltid rider i hemma men imorse tänkte jag att jag hade ett par till i skåpet men ajajaja va fel jag hade.... Hahaha, Ringde mamma och sa att hon fick komma, men hon kunde inte så jag nöringde till min pappa och som tur va så kunde han komma innan jag började med mina ridbyxor :) Tur man har bra föräldrar alltså (Y) Började iaf plocka fram hinder ute i paddocken tillsammans med Linda, OCh jävlar va vi kämpade med några hinderstöd som vi försökte få ut ur hinderboden ;O hahah men till slut gick det :)


Idag red jag iaf Meya, gjorde iordning henne och så, Känns ganska trist att komma till en häst som jag vet tkr om mig, men har inte den minsta aningen om vem jag är ändå har jag haft henne i 2 sommrar i rad hemma hos mig. Känns ganska så trist. Då vet man ju iaf att en häst på ridskola inte lägger en vanlig snäll normal människa på minnet. Iaf började jag skritta fram och så kände efter hur hon va i sidorna och om hon ville slappna av ordentligt och söka sig neråt riktigt djupt. OCh jises va bra det kändes när jag red fram hon tog varenda hjälpel jätte bra :)) Känns skönt att det går bra någon gång iaf, Tillslut när vi kom till hoppningen så gick det verkligen super bra i början och jag kände att framridningen hade gett ett bra resultat eftersom hon verkligen hoppade över hindrena denna dag och verkligen tog med sig hela ryggen och bakbenen, va skit skoj. Men allt eftersom det blev högre och mer krav och fart så orkade hon inte riktigt och sackade ihop totalt så gammla skrutt Meya har inte någon värst ork till ganska genom arbetade övningar. MEn jag är nöjd över ridningen iaf kunde inte varit bättre när det gäller Meya :) Synd bara att jag inte kan vara med på Km i hoppning :) men det kommer fler tillfällen.


Väl hos Gil så gjorde jag och min syster iordning allt till honom. Borstade igenom honom ordentligt, satte sedan på honom schabraket med longeringsgjord och tömmar på för idag tänkte jag att han skulle få springa lite :) Och va bra det gick också, han lyssnade verkligen super han blev lite rädd några gånger för stockar och annat men annars gick det bra :) Riktigt nöjd över dagen, Till helgen blir det mer springa så han får ut och se lite annat än bara hagen :) haha !

Godnatt ;*


Söt Gil, bara några dagar efter att vi hämtade honom :)   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Victoria Johannesson - 20 mars 2012 23:38


nu är nya bilder pågång :)   Erika var nämligen med och fota när jag red i paddocken idag :) Hade den akademiska sadeln, och för de som inte vet så köpte jag ett stångbett på hööks för några veckor sedan, ett western i svart. ett rakt med hög t...

Av Victoria Johannesson - 18 mars 2012 11:33

Ska bege mig iväg till stallet nu, ska harva paddocken för första gången i år och det är bara Mars ! kan ni fatta vilket underbart väder vi har :) Åh blir ju aldeles lycklig ju !   Igår tog jag bort massor med gammalt hö utanför stallet, städade ...

Av Victoria Johannesson - 17 mars 2012 15:27

Ska snart åka iväg till stallet tänkte jag och "vårstäda" lite grann, tänkte ta bort massa gammalt hö och sen ska jag se om jag inte kan harva paddocken, hoppas den har torkat upp ordentligt ! Men innan ska jag dammsuga hela huset, lortiga hundar ! ...

Av Victoria Johannesson - 14 mars 2012 22:54

Ny omröstning ---->

Av Victoria Johannesson - 14 mars 2012 22:28

Som sagt i söndags var vi ute på långrunda med Gil, så fick han vila måndag med lite massage time :) Så igår tänkte jag att han skulle få hoppa för första gången på väldigt länge, tänkte mig ett litet kryss på volt när jag longerade honom, Minst sagt...

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
31
<<<
Maj 2010 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards