victoriajohannesson

Alla inlägg den 21 mars 2011

Av Victoria Johannesson - 21 mars 2011 16:37

idag har det verkligen varit lång dag i stallet, åkte dit vid nio tiden och kom hem vid typ halv två/två. har gjort en mängd saker, bland annat kollat när Nathalie red hugo, tagit bort gammalt hö ute typ vid hagen och så. Äckligt som tusan :O men iaf sen väntade jag på att hennes hästar skulle skos och verkas för efter det skulle vi gå ut och gå med Zeb och Gil. två "bebisar" :) hon hade även med sig sin hund så en shetland sheepdog.

men iaf vi började vandra bortåt mot skogen och det gick jätte bra, så vände hon sen för att inte göra det för jobbigt för lilla Zeb, så tänkte vi att jag skulle prova att fortsätta frammåt för ville gå lite längre. men kände sen att det är ju inte så bra om det går illa så det slutar dåligt för dom, för en lyckat avslut är alltid bra :) men iaf så fortsatte frammåt en bit så hade hon hunden i ena handen och Zeb i andra, så helt plötsligt får hunden spel och skäller och vill liom busa, Zeb blir helt förkrossad och skuttar iväg, Nathalie fullt fokus på hunden håller på att tappa honom nästan :O Kunde gått riktigt illa men som tur va sa hennes hjärna till handen HÅLL KVAR ! haha men iaf så fick jag ta hunden så hon kunde fokusera mer på Zeb.. Så blev Gil lite skeptisk och lite rädd för den, men jag bara lägg ner det är en hund så nu går vi och han bara Åh tur mamma att jag har dig som är så lugn det smittar verkligen av :) så kunde jag fokusera lite på hunden så den skulle skärpa sig lite, öven om det inte är min uppgift att göra något åt det men inte så att jag vill ha en hund som springer runt om bena och irrar runt så då fick han gå bredvid mig så fint såsen gick det hur bra som helst, och även med Zeb :) som tur va slutade det bra !


 

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4 5 6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards