victoriajohannesson

Direktlänk till inlägg 19 januari 2012

Säg det går bra nu !

Av Victoria Johannesson - 19 januari 2012 23:39

en liten uppdatering såhär på kvällskvisten kanske, dock skulle jag vart i säng för 2 timmar sedan för att orka upp på möran och vara pigg och alert när man anländer till jobbet, men idag var jag faktiskt lite datasugen... Händer inte allt för ofta kan jag ju erkänna ^^ Fast det kanske ni har märkt, helt otroligt att nu orkar gå in och kolla om jag uppdaterat, känner mig lite värdelös så och elak.. Men tro mig jag är en mkt trött människa just nu :O


Just nu går det extremt bra på jobbet, för en gångsskull känns det som att man är riktigt riktigt bra på något, men skulle vilja bli så mkt bättre :) Igår var jag även på massage och i mitt fall får jag väldigt ont i ryggen när jag är i stallet tex. Beror antagligen på att det är så himla monotomt. Iaf så sa jag till massören att jag även har knäskada fast vi tror att det kommer efter en gammal skada som gått ner i knäet. Så sa jag till henne att hon iaf kan kolla på det, och sablar inni själen alltås, fruktansvärt ont gjorde det, var så att jag skruvade mig på den där massagebänken. Herregud smärta kan jag bara säga.. Men bra att man kanske kan få bort en knäskada utav massage plus träning (Y) På tal om träning så ska jag faktiskt ta och köpa mig ett träningskort på KMTI nu och komma igång ordentligt så man blir en aningen starkare i kroppen och orkar mer. skulle vara ganska bra, är ju inte ens tjugo än och har ont lite här och där..


På Gils front då hur ser det ut där? Just nu gör vi inte så mkt, står still mest eftersom det är så förbannat tråkigt underlag ute just nu så går det ju inte vara någonstans utan att hästen känner obehag, Endera kan det vara milt ute så det går att rida överallt plus att man kan använda paddocken, eller så kan det komma en halvmeter snö så man kan rida runt på gärden osv. Så ja just nu rider vi mest bara för att han ska få röra på sig, typ utnjyttjar skogen väldigt mkt och gärden då där det går att rida någorlunda bra, vi har iaf köpt honom ett par boot nu så det går en aningen bättre med hanses hovar iaf :)

Sedan har han faktiskt lärt sig buga helt och håller nu, har övat på det nu i boxen varje dag och det har gett resultat, idag gick han hela vägen ner, jag behövde bara hålla upp benet så skötte han resten själv :) Sedan stog han kvar när jag satt bredvid honom, såklart fick han morot ! :D Nu ska det bara sättas kommando på det hela så har han inlärt ett trick iaf !


Nu måste jag sova, det var en liten uppdatering iaf, får se när jag skriver nästa inlägg :) kanske imorn redan ? :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Victoria Johannesson - 20 mars 2012 23:38


nu är nya bilder pågång :)   Erika var nämligen med och fota när jag red i paddocken idag :) Hade den akademiska sadeln, och för de som inte vet så köpte jag ett stångbett på hööks för några veckor sedan, ett western i svart. ett rakt med hög t...

Av Victoria Johannesson - 18 mars 2012 11:33

Ska bege mig iväg till stallet nu, ska harva paddocken för första gången i år och det är bara Mars ! kan ni fatta vilket underbart väder vi har :) Åh blir ju aldeles lycklig ju !   Igår tog jag bort massor med gammalt hö utanför stallet, städade ...

Av Victoria Johannesson - 17 mars 2012 15:27

Ska snart åka iväg till stallet tänkte jag och "vårstäda" lite grann, tänkte ta bort massa gammalt hö och sen ska jag se om jag inte kan harva paddocken, hoppas den har torkat upp ordentligt ! Men innan ska jag dammsuga hela huset, lortiga hundar ! ...

Av Victoria Johannesson - 14 mars 2012 22:54

Ny omröstning ---->

Av Victoria Johannesson - 14 mars 2012 22:28

Som sagt i söndags var vi ute på långrunda med Gil, så fick han vila måndag med lite massage time :) Så igår tänkte jag att han skulle få hoppa för första gången på väldigt länge, tänkte mig ett litet kryss på volt när jag longerade honom, Minst sagt...

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards