victoriajohannesson

Alla inlägg den 14 december 2010

Av Victoria Johannesson - 14 december 2010 18:38

Yes dagen har varit bra, gjort lite skolarbete och så, idag hade vi julbord också sista på lillerud forever :( kommer ju sakna det faktiskt, så mysigt är det. Dukat och fint med jumust och maten ligger snyggt serverad på fina fat, lax, sill, ägg, massa såser, skinka, rostbiff, jansons, köttbullar, prinskorvar alltså inte klippta vanliga korvar, potatis aa massor, revbensspjäll och kyckling, Som ni läser en mängd olika saker. Nog inte många skolor som får så lyxigt faktiskt. Längtar nästan redan till påsk ungefär samma är det då ^^ Men nu var det sista för till sommaren går jag ur så, men hoppas ju att man kommer iväg till hundra olika julbord sen för det är j förjävla gott ! ^^ hahahah nej men väldigt gott var det och som vanligt lägger man upp FÖÖÖR mycket på tallriken så man storknar innan man ens kommit till hälften och efterrätt ska vi inte tala om att det ens fick plats en milimeter i magen så jag fick hoppa över chokladpuddingen den här gången.

Sen så hade vi en jätte låååångt håltimme så tänkte jag skulle skriva klart min novell, men varenda jävla dator va upptagen och jag fick inte låna en bärbar så då begav jag mig hemmåt. Gick då över gärdena kallt som ini helvete.... min jacka och håret va helt frostigt när jag klev in hemma, mina ben va illröda ! fort på med stallkläder och iväg, Kommer till stallet och ser att det inte hänger någon grimma på min boxdörr tänkte lixom men vad nu har han slarvat bort den ? Hämtar skottkärran på baksidan kollar till Gil, nej då sitter grimman på honom ? Herregud hur svårt kan det vara ? Så skrev en liten not på tavlan ! Inte okej när jag betalar som jag gör... Men aja han va väldigt mysig när han väl va inne, borstade bara av honom idag, ska väl hitta på något med han någon dag, något annorlunda :)


Av Victoria Johannesson - 14 december 2010 17:32

Har varit dålig med bloggningen igen, men nu har jag faktiskt haft fullt upp, i söndags gjorde jag en massa saker så blev jag så trött på kvällen så orkade inte gå in på datorn+ att den va occuperad av min kära syster :P Sen måndag då pluggade jag som attan för hade prov idag i djursjukvård vilket gick sådär tycker jag men vi får hoppas, nu tänkte jag iaf lägga upp bilderna som vi tog i söndags på Gil, Han fick iaf massa betfor, alfa, knäckebröd, korn och äpple när vi va färdiga som en liten "tårta" det va gott tyckte han, Han va iaf jätte duktig när vi tränade med honom, och han blev så himla vacker tyckte han när han fick på sig gröna benlindor ^^

Börjde iaf löst med honom eftersom han va så himla busig så tänkte liak bra att passa på har ju hela livet framför mig att träna denna pollen så då busade vi runt och sprang ochså, sen tänkte jag testa lite löslongering och han kändes sådär att nej jag vill inte humöret, men det gick ! Kändes jätte bra att han faktiskt höll sig kvar dock gled han iväg ibland men jag är nöjd så berömmde varannat steg i princip bara för att jag blev så glad :)

Sen gjorde jag lite övningar som jag brukar göra med honom fast och allt gick jätte bra han va verkligen på humör, följde mig som en orm. Ridningen va lite ringelrostig, styrningen går fortfarande lite dåligt tycker jag, men ska försöka förklara lite bättre för Cassandra när hon sitter på och så. Va ju lite svårt att ta kort samtidigt som jag skulle visa hur hon skulle göra ´. Men aa det kommer väll så småningom, han kan iaf backa väldigt bra och stanna så :)


Löslongering

Springa efter,

håller på att stanna

  Sparka ^^ Ifall det kommer en elak gubbe kan det vara bra :D hahahaha   Ja jag kommer :DDD

"vinka" början till Spanks skritt

     

Backa

  Stå kvar :P        

Stanna innan han kommer fram till mig,

Inkallning från "stanna"

  Trav, blev inga bra bilder eftersom hon travade emot mig. hahah :D               

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2010 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards