victoriajohannesson

Alla inlägg den 1 oktober 2011

Av Victoria Johannesson - 1 oktober 2011 01:03

Idag stog tömkörning på schemat. Jag har en vanlig longerinsgjord med ringar uppe mot manken som man trär tömmarna i och efetsom detta blir ett ganksa "högt" tygeltag så stretar Gil lite emot och förstår inte riktigt hur han ska ta de olika trycken om han ska sänka huvudet eller om han ska kasta det uppåt, tyvärr brukar det bli som så att han kastar det uppår när jag änvänder min longeringsgjord. Som tur var hade Cherie en riktig longeringsgjord som lixom är platt eller vad man ska säga med flera ringar som man kan fästa i och trä igenom, som sagt så jag lånade den från henne och testa för att se vad Gil sa om den, Det fanns ringar utmed sidorna vilket gjorde att det blev ett tygeltag som blev placerat länge ner och mer breddat vilket gjorde att Gil blev mkt stadigare och kunde tydligare förstå vad tygeltaget menade han skulle göra. Lånade även hennes kapson dock var det väldigt stort för Gils lilla huvud med minimule så det så lite roligt ut ^^ Men det funkade just för stunden bara för att han skulle få känna på var detta var för något :) han tyckte det va riktigt roligt att jobba idag, oftast så brukar han bara bli seg och orkar inte göra allt fullt ut men idag pinnade han på som bara den ! när jag plockade av alla saker och bara stojjade runt och sedan när vi var färdiga så ville han inte ens gå in ? Han brukar alltid vilja gå in så fort jag visar att det är slut tränat men nej idag hade han en riktig jagvilltränajänsla :) detta är ju vad man önskar varje gång :)

Av Victoria Johannesson - 1 oktober 2011 00:44

alltså lite sent inlägg kanske men det är först nu datorn är mer snabb än dryg så nu kan jag ägna mig tid till att blogga lite :) så som sagt skit i att datumet är lördag så mår ni så bra så :) haha (Y)


inatt torsdag till fredag då fick hästarna komma in under natten. Våra går fortfarande ute eftersom det är så extremt fint väder för stunden så ingen ide att slarva bort den tiden när de kan njuta av att vara ute så länge det bara går :) men någon gång ibland måste dom få komma in för att "vila" lite samt måste deras fötter få komma bort från den äckliga leran för att få stå torrt en stund. Som tur är det ingen utav hästarna som fått mugg än, Gil har endast varit irriterad på sin vita fot som dessvärre har rosa hud vilket tar mer stryk utav leran, sen tror jag även Bäbis har lite antydan till mugg tänkte jag skulle gå över honom imorn. spola benen och klippa bort lite hovskägg för att kunne komma åt och kunne tvätta ordentligt, Cherie som äger bäbis har brutit foten så just nu står jag helt plötsligt med 3 hästar att ta hand om, och till veckan hämtar vi valp och veckan efter det åker jag bort och jobbar vilket leder till att jag måste lasta allt detta på cassandra :O haha men det blir kul för henne att känna sig lite behövd och visa att hon väl kan när inte jag är med och är på henne. Iaf tillbaka till att dom hade varit inne, detta ledde ju till att jag va tvungen dit att plocka ut dem.


Eftersom det va så fint väder så fick inga hästar täcke på sig så det enda jag gjorde var att de fick lite kraft inne att tugga på medans jag la ut ett kilo var hö ute i hagen så de kan vänja sig inför vintern.. Dom uppskattade höet verkligen mega mkt, tuggade i sig allt med en gång :) Sedan var det dags att mocka och göra snyggt, och gud va jag älskar att se när det blir fint i stallet :) städade även bort bajs på väggarna hos Gil och Edla för fy satan va fult det är med skit på väggen :O iaf det blev mkt bättre. hem och äta frukost, sen la jag mig och läste ur shutter island boken och jises va lik den är filmen !


Sen bar det av med Erika, hängde med och tog kort på henne när hon red Akira på trossnäs, super fina var dom asusual :)


Iväg hem efter det, vidare till Gil tränade honom och sedan ner till sosen och käkade pizza med erika snackade bra länge om allt och inget :)

och sedan jag kom hem tve plus dator tid :) imorn blir det arvika marten !

Av Victoria Johannesson - 1 oktober 2011 00:39

                          Datorn var medgörlig idag så det fick bli bilder från senaste träningen när kameran var med. Detta var dock ett tag sedan då ännu nyare bilder ligger kvar i kameran fortfarande. Tänkte jag skulle försöka få upp nya bilder här på bloggen om nu datorn är såhär som den varit idag hela helgen så kan jag tänka mig att ägna den den tiden :)  

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards