victoriajohannesson

Alla inlägg den 18 mars 2012

Av Victoria Johannesson - 18 mars 2012 11:33

Ska bege mig iväg till stallet nu, ska harva paddocken för första gången i år och det är bara Mars ! kan ni fatta vilket underbart väder vi har :) Åh blir ju aldeles lycklig ju !


Igår tog jag bort massor med gammalt hö utanför stallet, städade även Edlas hage på gammalt hö och jävlar så det ser ut där :o Det blev iaf 4 stycken överfulla kärror ! så nu ser det iaf lite bättre ut. Den sista flisen ska köras ut så hagarna blir fräscha igen, just nu är flisen aldeles brun. Funderar även på om jag ska åka in till hööks och kolla på nya ridbyxor får ärligt talat damt på dem jag har nu, slappa och jävliga överallt :O hatar när dom blir slappa vid knäna så jävla skabbigt så det är inte sant !


Gil vilar idag igen, blev dock väldigt sugen på att tömköra honom men det får vänta tills på tisdag, på måndag ska vi ut på galopptur med Carro, ser jag fram emot hoppas inte Gil har allt för överflödig energi så det bara blir massa loj överallt, lite allvarliga ska vi ju vara ändå ! Igår hade han ju också vila så gjorde jag en buga inne i boxen, det kan han förövrigt helt på båda frambenen nu, men iaf så stannade han kvar någon sekund när jag ahde rest mig upp :) glad i själen !

Tidigare månad - Senare månad

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012
>>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards