victoriajohannesson

Alla inlägg den 20 mars 2012

Av Victoria Johannesson - 20 mars 2012 23:38

nu är nya bilder pågång :)


Erika var nämligen med och fota när jag red i paddocken idag :)

Hade den akademiska sadeln, och för de som inte vet så köpte jag ett stångbett på hööks för några veckor sedan, ett western i svart. ett rakt med hög tungfrihet.. Så idag hade jag mitt "kaspon" plus stångbettet så jag red alltså med 2 tyglar :O Till en början var det svårt tyglar överallt. Men tillslut så föll det sig naturligt hur man höll, såklart är det långt kvar innan man är duktig på att hantera det hela lixom men kändes ändå bra med tanke på att det var första gången för mig att rida med två tylgar :)


Gil funkade iaf väldigt bra på den kominationen vilket kändes skönt så nu ska det finslipas på ställning och böjning i sidan uppe ifrån ryggen också så att han blir så liksidig som det bara går. Han hade ju tyvärr varit väldigt väldigt stel i vänster sidan ett bra tag men det börjar på att släppa nu så det går äntligen böja och ställa normalt åt vänster vilket underlättar en del :) Blev bara lite jobb i alla gångarter, känna av huvudlaget mest :) se vart vi har varandra där ! Gjorde även någon skänkelvikning, plus lite spin.. Bilder kommer inom de närmsta dagarna ! Är jag helt borta härifrån så är det för att  jag jobbar och sliter :) gör helgen också så !


 

Tidigare månad - Senare månad

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012
>>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards