victoriajohannesson

Alla inlägg den 8 mars 2012

Hm?

Av Victoria Johannesson - 8 mars 2012 22:27

  

Av Victoria Johannesson - 8 mars 2012 22:19

bilderna är tagna från förra ridpasset som gjordes i söndags, Gil hade vila efter det på 3 dagar och idag har vi ju tränat ^^ Han va mkt loj och väldigt sliten efter en runda från lördagen på ca 7 kilometer, så han tyckte inte det var så värst roligt att köra ett ridpass i paddocken dagen efter...


   

Skänkelvikning undan höger skänkel, funkar bäst.

       

Såklart ska Issy vara med mitt uppe i allt !


       

Bilder från ett annat tillfälle när vi red i skogen med de nya bootsen !     

Av Victoria Johannesson - 8 mars 2012 21:40

Första riktiga inlägget sedan jag kommer inte ihår när sist, men som jag skrev i förrgår så har jag fått ny energi (dock drogs den ner ganska rejält när jag öppnade dörren imorse, pga av all snö som kommit under natten!)


Men vi får tänka att det faktiskt bara är 8 mars, det kunde varit 20 minus vid det här laget och massor med snö fortfarande nu har vi haft sådan tur att vi haft helt underbart väder de senaste 2 veckorna :) Vilket alla våra hästar uppskattat mkt, speciellt Gil måste jag säga, om han har haft energi ! :)


Idag trots all snö tränade vi i paddocken, nu har jag inte tränat honom från marken som jag brukar göra vanligtvis utan har inte gjort det på hela vintern, bara någon enstaka longering och tömmkörning men inte den träningen som vi brukade göra med löslongeringen och det. Men idag gjorde vi det och snacka om att han hade energi till max så det va riktigt roligt :) bockade och sparkade bakut som aldrig förr gjorde han, men fullföljde alla uppgifter han fick av mig trots energin han låg inne med :) duktig pojk ! innan jag tränade med honom verkade jag honom också, hanses trakstöd hade växt något kopiöst mkt på endast en och en halv vecka ? :O Tog även bort massa död sula, så nu hoppas vi på att hans fötter ska kortas upp och bli mindre och finare :) (har gått kurs för hur man verkar hästen korrekt så jag kan göra det själv på min hestapolle) Hovarna är en helt vetenskap kan jag bara säga inte bara att låta hovslagaren komma och slå på en sko inte.


Jag hoppas faktiskt att underlagat är som det var idag och inte att det är isigt överallt, för om det är det ska jag träna i paddocken igen, då blir det mer fokus på varvbyten med ENERGI = hoppa runt in i nya varvet ! :)

Tidigare månad - Senare månad

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Tidigare år

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012
>>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards