victoriajohannesson

Alla inlägg den 8 juli 2010

Av Victoria Johannesson - 8 juli 2010 21:37

Japp idag har jag faktiskt näst intill Vaccinerat hela dagen, eller aa i ganska många timmar iaf, hann ju med att gör en bb-avdelning och två tillväxt avdelningar, men iaf jag har vaccinerat cirak 150 smågrisar som väger typ 10-20 kg. Så ja jobbigt för ryggen det kan jag ju bara säga !

13 kullar med cirka 10-14 stycken i varje det blir en hel del det :O Jobbigt vare, sen krånglade suggorna också så dom gjorde inte saken lättare sen att alla dom andra gör allt annat så jävla drygt, jag menar jag hann med att vaccinera 150 stycken, göra dagliga rutiner i 3 stall. Så dom andra får allt lägga på lite tepo inte meningen att en sommararbetare ska komma och göra allt för dom, visst gött för dom att få lite avlastning men jag ska ju inte behöva göra det tyngsta jobbet :O

Kul ändå att man får vara med och prova allt men, aa !


Åkte hem, sen slängde jag i mig mat, jag mamma och cassandra åkte iväg med Sassa till simningen, hon får massage och stretching och ja hon är ju som sagt va blockerad av allt som man kräver så det tog ju ett väldans tag innan hon slappnade av lite lite i vattnet.. Stel som en pinne när man tar i henne, men det börjar släppa mer och mer ! Så söt så, roligt att hon har fått ett liv !

Sedan vart det vidare till Gil bara kollade till han och kollade vattnet, stog och kliade på han ganska länge också, mulen va skylång, det va så gott sa han. Sen gick han vidare till Whoppie och kliade henne över staketet och lyckligtvis så svarade hon tillbaka och kliade honom också, så söta va dom. Gammelkärringa ! :D


Whooppie och Gil idag, kliade varandra över staketet :)


En liten griskulting som låg och sov :)     

Av Victoria Johannesson - 8 juli 2010 21:29

Alla som rider gör detta!

Skriv upp 4 hästar/ponnier du gillar att rida.
     
1. Meya

    2. Brandy

    3. Phenix

     4. Helmine


Skriv upp 4 hästar/ponnier som du har ridit barbacka på.
      
1. Helmine
     2. Brandy
     3. Loppan
     4. Charlie


 4 hästar/ponnier som du gillar att rida dressyr på.
       
1. Meya
      2. Brandy
      3. Loppan
      4. Helmine

Skriv upp de 2 minsta hästarna/ponnier i ditt stall.
 
1. Gil
 2. Edla

Vad hette hästen du red senast? Pajjen

Vad hette hästen du hoppade senast?  Meya          
Vad hette hästen du senast ramlade av? Wille
Vad hette hästen som senast sparkade dig? Gil 
Vad hette hästen som senast bet dig? Gil för cirka 1 timme sen ^^ bus bitande 
Vad hette hästen du senast "tävlade" med? Brandy eller Meya
Vlken är din favorit häst? Gil såklart (Y) men Meya också hon kommer alltid finnas där, när hon ska säljas då ska det stå Victoria Johannesson på ägarpappret (Y)

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards