victoriajohannesson

Alla inlägg den 10 juli 2010

Av Victoria Johannesson - 10 juli 2010 18:39

Känns så skönt att vakna upp när man känner för det och veta att man kan göra det man vill under dagen :) Underbart att va ledig så dumt att det bara varar i två dagar :/ skulle vart tre faktiskt då hade jag vart lite nöjd iaf :) höhö.

Iaf så klev jag upp ur sängen strax efter tio, åt frukost och så, glodde på film på tven en stund också, sen åkte vi till Lillerud för där har det vart westerntävling nu under helgen. Vi kom dig vid tolv ungefär. Då va det såklart lunch så det började inte förens lite efter ett så jag och min syster gick och strosade runt och hälsade på folk och så :)

Bästa och roligaste att se va barrel racing shit va kul det va :) Rös när dom körde det :)

Snart ska det käkas grillat för här är det människor :) GÖTT !

Har även badat en snabbsväng idag gött som bara den var det..  Senare ikväll ska det tränas med Gil igen, gårdagen gick väl inte som planerat riktigt, jag gjorde ngt dumt stog ivägen och Gil bockade och träffade mig på armbågen :O Aotjjchh ! Riktigt förbannat ont gjorde det, men i slutet blev det bra igen så kunde ha han lös in i stallet eller aa klarade ända fram till ingången sen fick jag ta tag i grimman :)

Jag har iaf kommit fram till att jag har för stora förväntningar i löslongeringen så då blir jag så sur när det går fel ! inte bra. Så nu lägger vi det på hyllan ett tag tills lilla miss Victoria sur lugnat ner sig lite !


 tog över 600 bilder så dom får läggas in på picasa :) så lägger bara upp 3 st här nu för det tar för lång tid annars :)


så kom denna killen eller gubben kanske man ska säga på sin häst för prisutdelning, först gick han på marken då med bara hästen i lassot runt halsen. föresten kom han etta, sen så bad dom om ärevarv så då hoppade han upp och drog ett varv i bara lasso runt halsen :) Detta kändes så skönt att se att faktiskt folk vågar sig till att göra detta på större tävlingar. Dels va det så kul för att det är på lillerud där säkerheten i princip kommer före hästen, så töntigt jag vet dom tvingar  en att ha kedja, stålhätta och i princip hjälm på dig när du leder hästen. Iaf så va det en ridlärare från lillerud som va med och kollade och hon är ju säkerhetsfreak, så när Amanda va och tränade i ridhuset på lillerud med sin egen häst så kom hon fram och sa till henne att här minsann använder vi kedja eller bett när vi leder hästarna, amanda då hade ju repgrimma och vanligt ledrep, kändes bara så härligt att hon faktiskt fick se detta med egna ögon idag inte bara massa jävla krimskrams i munnen på hästarna... visst det är jävligt skarpa bett i western men dom använd ju inte, dom rider ju på fullt långa tyglar det är ju inte så att dom sitter och håller i munnen som dom gör i alla andra grenar...

Så himla skönt tyckte jag det va iaf :)



Musik och aplåder i bakgrunden men hästen har all fokus på ryttarn så fint och harmoniskt så det finns inte :) Detta kallar jag att man äger hästen fullt ut !        

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards