victoriajohannesson

Alla inlägg den 16 juli 2010

Av Victoria Johannesson - 16 juli 2010 16:43

Äntligen helg säger jag bara, På Tisdagar bara känner mna hur långt det är kvar till fredag sen på onsdag morgon vill man bara dö, sen så säger det bara svisch så är det freddag, rätt gött ändå !

Sitter ju här nu, får ju uppdatera lite innan jag åker till emmas sommarstuga ! Känns riktigt härligt faktiskt ! Bara få slappa slippa göra ngt, ta helgen som den kommer bara, få vila ut varenda muskel i kroppen, För herregud det går åt en hel del...

Idag har jag gjort en jävla massa saker kan rada upp dom här för dom som är intresserade.. och kanske förstår lite, gör ni inte det men är intresserade då är det bara att slänga en kommentar !


- Gula bb avdelningen.

- skrapat

- halmat

- gett smågrisfoder

- gett suggfoder, erotica x) Hur kul är inte det ? :) hahah

- sopat

- behandlat


-Röda bb-avdelningen.

- skrapat

- halmat

- gett smågrisfoder

- gett suggfoder, erotica

- gett parvel till gyltkullar som inte äter smågrisfoder så bra

- gett mjölkersättning till två boxar

- gett saltbalans till fyra boxar

- sopat


Tillväxtavdelning 8

- skrapat

- halmat

- gett smågrisfoder

- behandlat


Tillväxtavdelning 7

- skrapat

- halmat


Alla slaktavdelningar har jag skrapat och halmat, 5 avdelningar.. Har även kollat efter sjuka grisar hittade 6 st som en viss person missat ! sedan har jag sprutat på antibit på de svansar som har blivit uppätna, inte kul men så blir det när mna står trångt och inte får foder som det ska !

så nu bär det av :)


  

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards