victoriajohannesson

Alla inlägg den 13 november 2011

Av Victoria Johannesson - 13 november 2011 12:36

Yes som rubriken lyder så har jag varit på ett tredje ställe och jobba nu, nämlgen liljesnäs gård där hesten står placerad. Bobo har nämligen champinjonodling och nu han som brukar hjälpa bobo har fått barn så nu ska jag hjälpa bobo lite grann :D Lillerud, liljenäs gård, åsen i väse, sälboda gård, plus hos torbjörn. Vad tar man sig till ? haha (Y) Ne imorn tar min bestlutsångest över då ska jag välja. Gosh vad jag kommer typ inte vilja göra det. Kloningsmaskin var är du när jag behöver dig som mest ?? :O


Jaja nog tjatat om det imorn ska det vara över. Ska snart iväg till stallet för idag kommer äntligen hovslagaren, tyvärr måste jag nu få säga så är det en annan som kommer då min vanliga hovslagare drabbats utav en hemsk sjukdom. Men jag hoppas innerligt att hon repar sig för bättre hovslagare får man leta efter ! Jag tog lite själv på Gil efterom jag inte visste när den andra som skulle jobba ist för ida skulle komma. Men så hörde hon av sig, så idag får hon rätta till hovarna så de blir som de ska se ut efter en verkning :) Inte för att det va katastrof när jag verkade själv men man tar ju inte den mängd man ska eftersom man själv inte vet hur en hov är uppbyggd och hur den ska se ut osv. Det är ju ändå deras skor lixom så det blir ju ganska förödande om hästen inte har hoven som den ska ! men ja jag tar ju iaf ut en hovlagare till honom, det finns ju de som lämnar sina hästar i gödsel och urin så att hovaran fräts sönder så, uj inte trevligt !

Ne nu ska jag byta om och bege mig, idag är det ju även fars dag så grattis pappa eller vad man säger ? :D

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards