victoriajohannesson

Alla inlägg den 17 november 2011

Av Victoria Johannesson - 17 november 2011 23:54

Sitter här vid datorn, kollar runt på mängder med hästbloggar, skvallerbloggar osv, och jises vilken inspiration man får.. Synd att man inte kan mer om design, photoshop osv. Då hade det varit extra roligt att blogga, det är ju även extra roligt att kolla in en blogg som har grymt fina bilder, det lyfter genast bloggen extra mkt !


Idag har det varit full rulle kan jag säga. Imorse var det bara att kliva upp, vara hos bobo klockan åtta, hann faktiskt till och med hjälpa till i stallet. Sen plockade jag svamp i 2,5 timme, så kom Erika dit så fick hon hjälpa mig göra klart i stallet, så jag slapp göra det på eftermiddagen. Kan lova att det va otroligt skönt att komma till ett stall som va färdigt :) Sen hemöver och sedan åkte vi in till stan, mamma skulle träna och under tiden åkte jag och erika och köpte present till mamma, käkade sedan mcdonalds plus att vi såg en man som va otroligt inte på jorden, gick rakt in i en bil över övergångsstället ramlar raklång på ryggen och blir liggandes.. Hahah, ja vad ska man säga om en del ? Skaffa ett liv ? Sen efter vi kört mamma till jobbet åkte vi Såklart till färjestads rid och trav shop, gosh vad man bara vill handla, som tur var lyckades jag hålla i mina pengar men vad man gärna skulle vilja spendera dem ! Sedan vidare mot hööks (såklart), köpte inget där heller som tur va... Sen vidare till bergvik där jag spenderade lite pengar, present till mamma som fyller 41 år imorn, plus en otroligt skön fleecetröja till mig, som jag har tänkt man kan rida i :P 100 kronor på inter sport, Billigt !


Hem med Erika, och sedan vidare mot stallet för att träna Gil och Bäbis, Jätte kul var det att komma till stallet idag (eller inte) Gil va svullen runt om på alla 4 benen, troligtvis för att han har stått stilla hela dagen i paddocken, vilket gör att det antagligen blir vätseansamling i benen. Frambenen var det inte så mkt i men bakbenen va faktiskt så svullna så det syntes, som tur va var han inte varm i hovarna eller hade feber så ingen fara med andra.. Så ja cassandra fick hoppa upp och rida, trava och skritta på fyrkanspåret, barbacka och i repgrimman. Gosh va fint han gick :) Under tiden hon gjrode det tömkörde jag Bäbis, och det går bara bättre och bättre för var dag som går nu, och han tycker det är sååå himla roligt :) Idag försökte han dra järnet en gång och ett litet försök till ett bocksprång tyvärr lyckades han inte.... hahaa


Imorn om Gil är fräsch i benen så ska vi ge oss ut på en tur i skogen, och Bäbis ska få jobba i alla gångarter i paddocken, löst. Bara för att han ska få känna på alla sina gångarter, för på lördag drar jag med mig erika ut på en skogsritt och hon får rida på Bäbis :) lite i trim får han ju vara då :) får hoppas att detta med Gils ben bara var en engeånsföreteelse och inget mer, vet att han har varit så någon annan gång men undra om det är något man borde kolla upp. Ska iaf prata med veterinär om det inte är borta imorn !

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards