victoriajohannesson

Alla inlägg den 12 november 2011

Av Victoria Johannesson - 12 november 2011 20:00

Hade en sådan otrolig känsla med Gil idag så det är sjukt !

Ni anar inte vilken jävlar annamma sjuk ENERGI han hade idag, han galopperade och galopperade och galopperade som aldrig förr, samlade sig som jag vet inte vad, jises och i vanliga fall gillar han inte att galoppera ? :O haha Nej gud va kul det var, sedan när vi stojjat runt i galopp så reste han sig på bakbenen så sjukt högt så jag kände mig som en myra ! haha då var han stor kan jag lova !


Nej ni anar inte vad roligt det va att träna med honom idag, vilken jäkla energi alltså att en häst kan utspegla det ens, snacka om att han ville träna mer än vad jag ville träna honom idag :) haha :D


Efter att Gil fick vara färdigtränad vad jag ansåg men han hade nog kunnat hålla på i timmar till.. Ibland så måste man vara bra nog att kunna avsluta i rätt tid, det är oftast det som ryttare gör fel tyvärr, man uppskattar inte nog vad man har att röra sig med tyvärr. Men som sagt efter att Gil hade fått gått in så plockade jag med mig Bäbis ut i paddocken, Tömkörning skulle jag ge mig på tänkte jag mig ! Och gud så bra det gick, fattar inte att cherie inte tränar med honom. Men antar att det är som så att jag abra uppskattar att han redan kan saker och ting eftersom jag måste lära Gil saker hela tiden. Så ibland är det skönt som omväxling med en lite äldre häst, men ja han va hur duktig som helst bäbis ! gjorde faktiskt även lite skänkelvikning. Dock gick det lite lite för fort men annars klarade han uppgiften aldeles utmärkt ! :) Dagens stallgöra utbringas massor med LYCKA !

Av Victoria Johannesson - 12 november 2011 13:29

Igår så var det dags att träna med Gil igen efter några dagars vila. vanligtvis brukar jag mest stojja runt med han de två första dagarna men den här gången tänkte jag att det ska blir en riktigt jobbig vecka för honom, så igår körde vi på med tömkörning, först gick vi på vägarna vi har in till stallet just bara för att han ska lära sig gå före mig då han har EXTREMT svårt för detta, men det gick hur bra som helst så efter lite skritt plus trav gav vi oss på att även göra skänkelviknignar. Han prickade det klockrent och gjorde fina tvärningar både åt höger och vänster. Så duktig så :)


Sen så gick vi in till paddocken så han fick bli lösgjord i sidorna på volt samt jobba lite mer med ryggen. Gick hur bra som helst :D Nöjd hästägare !" :D


Idag blir dagens träning, löslongering med MYCKET galopp !

Av Victoria Johannesson - 12 november 2011 12:43

idag har jag redan hunnit med att släppa ut hästarna, mamma hängde med så hundarna fick rejsa runt, bytte vatten åt Gil och Bäbis, mockade sedan en full kärra i paddocken finns fortfarande typ två kärror kvar.. Sedan lagade jag staketet som Gil och Zeb haft ner, Ja ni läste rätt Gil går just nu i paddocken för han har haft mugg bra länge nu, och jag vill ABSOLUT inte riskera att han får lymfangit, det har han redan haft en gång så det vill jag inte ha igen och inte Gil heller för den delen. När man lätt kan undvika det med hjälp av en torr paddock som vi som tur har tillgång till :P så förhoppningsvis ska muggen vara borta om ett tag iaf, men det är en jävligt drg mugg som har varit på benet allt för länge, så just nu hoppas jag på att det ska rfysa ute så han kan gå i en vanlig hage :P För han har allt för tråkigt om dagarna nu !


jaja nu spårade jag lite iväg från vad jag skulle göra idag, just nu sitter jag och diggar musik på spotify iaf, snart ska vi bege oss vidare till stallet och göra alla grejjer. Sen ska Gil tränas plus att jag även tänkte jag skulle testa tömköra Bäbis, Liten utmaning men det ska nog gå vägen han är ju trots allt startad på travet :P


 

Repris bild.

Av Victoria Johannesson - 12 november 2011 12:27

Nej nu ni händer det grejjer här ! :D Nu har jag ju faktiskt gjort en "ny" header, inte för att jag är världens duktigaste men den får duga så länge den är lika bred som bloggen nu iaf !


Jag vill så gärna kunna grejja med photoshop men jag har varken tid eller tålamod för att lära mig så det ligger inte riktigt på min prioriteringslista... någon gång SKA jag lära mig men det är en bit dit tyvärr..


Så vad händer i mitt liv just nu då, jo jag kan säga att det är fullspeckat hela dagarna just nu, ena dagen är jag där och jobbar och är jag inte där så är jag någon annan stans och jobbar, är jag inte det så tar jag hand om hästar eller hänger med vänner med deras hästar, haha (Y)


Just nu har jag några jobb erbjudanden men jag kan inte bestämma mig vart jag ska placera mina skor, så just nu har jag beslutsångest över öronen.. Så sjukt svårt för det är ju ändå ett jobb som man ska ha ett tag, jag menar jobb kommer inte var dag och går. och nu när jag har fler alternativ att välja kan jag ju ha lite krav det vill säga är det inte så lätt att välja för det ena tar ut det andra. Så just nu väntar jag på att få prova jobba på det andra stället för att sedan känna efter vad som känns bäst. Inatt hade jag en dröm om just min beslutsångest till och med, och jag kan säga att jag fick hjälp med det av min "gamla" chef och han berättade vilket jobb jag skulle välja, så vi får se drömmen kanske har rätt ??


 

Om man ändå kunde flytta, skaffa sig en egen gård och ha hästuppfödning, tillridning och en mängd hästsaker så skulle livet va lite lättare :)

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards