victoriajohannesson

Direktlänk till inlägg 23 juli 2010

Rubriker är jobbiga :O

Av Victoria Johannesson - 23 juli 2010 20:21

Ja som sagt va rubriker är så tråkiga man sitter alltid och funderar på vad som får er att bli intresserade av inlägget, så himla svårt !


Idag är det äntligen fredag då, den mest efterlängtade dagen då man jobbar. Precis efter lunch ja då vet man att om några timmar slutar jag för dagen och får vara hemma i två dagar så himla underbar känsla !

Sen så är både mamma och pappa borta i sunne på opel träff så det blir att vara hemma själv i helgen (Y) Bamse tog dom med sig så det blir inga värre promenader inte eftersom inte Sassa orkar så långt ^^ SKÖNT !


Va till Gil förrut precis efter jag slutade, Kom till stallet så mötte jag Frida och även Cherie, som det va ett väldans tag sen man såg.. hämtade kakor och borstarna och knallade ner till hagen !

Efter mig kom Cherie också, Jag borstade av Gil en snabbis både man och svans och efter att Cherie gått stog jag och myste med både Gil och Bäbis..

Stackars dom hästar som går ensamma i hagar, och får aldrig det "umgänge" dom verkligen behöver, som att klia på en annan häst Osv. OCh dom som enbart klappar hästen lite smått på halsen, som aldrig kliar den så den verkligen får känna att den har ngn att te sig till, stackars dom säger jag bara !

Hur mkt vi människor tar bort beteenden hos djur, det finns nog inte mpnga djur som inte har blivit tillfånga av människan och verkligen isatt i en bur och cencerad till att inte kunna göra sitt naturliga, skulle min häst inte kunna ha någon att gå med där jag står skulle jag garanterat köpe en till häst bara för att han skulle få ha umgänge !

Jag menar vi människor gör så att djuren utför steriotyper bara för att dom inte får utföra sina naturliga beteenden, Det är vi som fått dom till sånna... Människan är Grym !


Herregud va jag kan göra röriga inlägg ibland, helt plötsligt bara springer fingrarna över tangenterna :S så kan jag inte sluta men det hela slutar i en enda röra som ni får stå ut med iaf :) HAHA (a)

Iaf idag har jag fått min halva lön och det känns bra, så nu till helgen blir det nog Ullared och shoppa loss hästsaker inför vintern, som reflexer täcken m.m :D Och en jävla massa borstar ! HAHA Jag är helt såld på borstar ^^

Nu blir det tvemys Fredag så får ni ha en bra kväll :)


Bilden hör ju då inte alls till texten, men tyckte den passade till mysfredag eftersom han ser så relax ut ^^ Jag som fotat på kolmården :) Snygga tiger ^^  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Victoria Johannesson - 20 mars 2012 23:38


nu är nya bilder pågång :)   Erika var nämligen med och fota när jag red i paddocken idag :) Hade den akademiska sadeln, och för de som inte vet så köpte jag ett stångbett på hööks för några veckor sedan, ett western i svart. ett rakt med hög t...

Av Victoria Johannesson - 18 mars 2012 11:33

Ska bege mig iväg till stallet nu, ska harva paddocken för första gången i år och det är bara Mars ! kan ni fatta vilket underbart väder vi har :) Åh blir ju aldeles lycklig ju !   Igår tog jag bort massor med gammalt hö utanför stallet, städade ...

Av Victoria Johannesson - 17 mars 2012 15:27

Ska snart åka iväg till stallet tänkte jag och "vårstäda" lite grann, tänkte ta bort massa gammalt hö och sen ska jag se om jag inte kan harva paddocken, hoppas den har torkat upp ordentligt ! Men innan ska jag dammsuga hela huset, lortiga hundar ! ...

Av Victoria Johannesson - 14 mars 2012 22:54

Ny omröstning ---->

Av Victoria Johannesson - 14 mars 2012 22:28

Som sagt i söndags var vi ute på långrunda med Gil, så fick han vila måndag med lite massage time :) Så igår tänkte jag att han skulle få hoppa för första gången på väldigt länge, tänkte mig ett litet kryss på volt när jag longerade honom, Minst sagt...

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards