victoriajohannesson

Direktlänk till inlägg 18 november 2011

lite väl mastigt kanske?

Av Victoria Johannesson - 18 november 2011 00:12

Det var ju tänkt att jag skulle hänga på Sabina och josefin till flyinge på Söndag, köra dit också för den delen.

Idag insåg jag att det kanske var lite att ta i när det väntas en mördar vecka typ...

Om vi räknar med att jag skulle ha följt med till Flyinge så hade planeringen sett ut från och med imorn fram tills nästa lördag såhär:


Fredag: 06.20 vara i stallet, 07.00 börja jobba hos Bobo, efter att jag slutat, rutiner åt 3 hästar, Rida ut på Gil, träna Bäbis. Sen om klockan inte slagit eftermiddag för hästarna så får jag åka tillbaka senare och släppa in dem.

Lördag: Släppa ut hästarna 08.00 börja jobba vid halv nio, nio med Erika. Det vill säga kommer det ta längre tid att plocka svamp än vanligt eftersom Bobo är extremt snabb. Sedan ska stallet göras iordning, Jag och Erika ska rida ut på Bäbis och Gil. Hem och fixa sig iordning, åka till Grums, ta kort när josefin och sabina hoppar i ridhuset, hem till sabina för att chilla fram tills klockan slår 02.00 (söndag)då beger vi oss mot flyinge, kommer fram strax efter 09.00, är där i några timmar för att sedan bege oss hemöver. Alltså totalt sett har jag den dagen kört bil i över 12 timmar. Då är vi hemma strax efter tio ungefär.

Måndag: börjar jobba 07.00 i fagerås, betyder att jag åker hemifrån 06.20, jobbar fram till 16.00, hem och käka för att sedan bege sig mot stallet för rutiner åt 2 hästar samt ta in alla för kvällen, annars får de vila denna dag.

Tisdag: börjar 07.00 i fagerås slutar 16.00, hem käka och sedan vidare mot stallet, rutiner åt 3 hästar, Vila för dem.

Onsdag: börjar jobba 07.00 i fagerås slutar 16.00 och sedan hem käka och mot stallet, rutiner åt 3 , ta in dem för kvällen.

Torsdag: börjar jobba 07.00 i fagerås slutar 16.00 och sedan hem käka och mot stallet, rutiner åt 3, träna Gil och Bäbis, se om Edla även ska grejjas med om jag inte gjort det någon dag tidigare. Sedan ska de in för kvällen.

Fredag: klockan 05.00 ska vi bege oss mot stockholm, är framme strax efter nio, Leta upp en parkeringsplats, hitta in osv, våra platser och sådant. Kolla en massa program: hoppning, dressyr, shownummer osv... Under dagen ska vi även gå på mässan och det kommer ta Tid ! haha Sedan ska jag sitta bänkad när sista showen börjar vid 19.00, så ska det nog vara färdigt vid 23.00 tiden om jag inte minns fel. Då kommer det ta lång tid innan vi väl sitter i bilen på vägen hem. För massor med folk som ska hem när det är slut innebär, KAOS ! Vilket gör att vi inte kommer vara hemma förens vid 04.00-05.00 på lördagmorgon. Och jag är den enda som kör, så jag ska alltså hålla igång Hela dagen ja om inte hela veckan för att sedan köra hem, E4 mörkt ---> kan innebära fara, Därför hoppar jag över söndagens bravader, för att jag ska orka med hela veckan plus stockholm horse show :O Hahaha ja som ni ser mitt veckoschema är inte det lättaste att kampa emot. Men ja det blir mer ordning på det när man har fast jobb osv. när man inte behvöer lägga energi på det också... Tänka tänka tänka tänka.... :O


Jobbig mördar vecka framför mig med andra ord !

Nu säger jag godnatt, klockan ringer kvart i sex !


Såhär trött är jag med nu :OOOOP

       

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Victoria Johannesson - 20 mars 2012 23:38


nu är nya bilder pågång :)   Erika var nämligen med och fota när jag red i paddocken idag :) Hade den akademiska sadeln, och för de som inte vet så köpte jag ett stångbett på hööks för några veckor sedan, ett western i svart. ett rakt med hög t...

Av Victoria Johannesson - 18 mars 2012 11:33

Ska bege mig iväg till stallet nu, ska harva paddocken för första gången i år och det är bara Mars ! kan ni fatta vilket underbart väder vi har :) Åh blir ju aldeles lycklig ju !   Igår tog jag bort massor med gammalt hö utanför stallet, städade ...

Av Victoria Johannesson - 17 mars 2012 15:27

Ska snart åka iväg till stallet tänkte jag och "vårstäda" lite grann, tänkte ta bort massa gammalt hö och sen ska jag se om jag inte kan harva paddocken, hoppas den har torkat upp ordentligt ! Men innan ska jag dammsuga hela huset, lortiga hundar ! ...

Av Victoria Johannesson - 14 mars 2012 22:54

Ny omröstning ---->

Av Victoria Johannesson - 14 mars 2012 22:28

Som sagt i söndags var vi ute på långrunda med Gil, så fick han vila måndag med lite massage time :) Så igår tänkte jag att han skulle få hoppa för första gången på väldigt länge, tänkte mig ett litet kryss på volt när jag longerade honom, Minst sagt...

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards