victoriajohannesson

Alla inlägg den 11 september 2011

Av Victoria Johannesson - 11 september 2011 23:42

precis 10 år sedan World Trade Center störtade i backen efter terrorattacken. Helt offattbart vad tiden går :O

Av Victoria Johannesson - 11 september 2011 23:30

Eftersom Gil har väldigt svårt för att ställa och böja i vänster varv så var det det som stog på schemat igår, få igenom vänstersidan helt enkelt. Jag började jobba honom löst först i skritt och trav. klockan va ganska mkt på kvällen och paddocken är inte i sitt finaste skick så det va bara för att värma upp honom, har även börjat träna in den spanska skritten nu vilket han nu börjar på att fatta lite men ibland blir han lite väl het på gröten så han små stegrar bara en massa, ganksa lika kommando så helt förståeligt :) men iaf, Cassandra fick hoppa upp och rida sen, men efter att vi tjafsat jätte mkt och gil gick bara som en rak pinne i vänster varvet så fick hon helt enkelt hoppa av ! man ska inte rida när man är på dåligt humör det speglas direkt i hästen vilket bara leder till missöden.


men iaf så hoppade jag upp för att visa vad jag menade, sen är jag lite tuffare i benen har lite snabbare reaktion och vet lite bättre hur man handlar i olika situationer för att det inte ska leda till något dumt, men iaf jag fick jobba riktigt ordentligt. Gnugga gnugga gnugga med innerskänkel och verkligen få honom att komma till eftergift för att sedan kunna böja och ställa i vänstervarvet. Det gick ska ni veta, så himla skönt. så jag gav mig där så jag slapp tjata på honom för mkt...


Så idag då så körde vi ett likadant pass i paddocken igen, tanken var för att se om det gav något resultat, vi plockade bort stigbyglarna för att cassandra skulle komma åt ordentligt med benen för att kunna sluta om mkt bättre, och efter att jag bara värmt upp honom och kört lite spanks skritt så fick hon skutta upp. Det såg genast bättre ut när hon hoppat upp. Så jobbade hon till en början i skritt i båda varven för att checka av ifall han hade släppt igenom vänstersidan, och så fin han var ! Och då ska vi inte prata om på traven :O Dock skulle det behövas lite motivation och motor men det ska tränas på från marken så ska det nog komma uppe på ryggen också :) jag blev iaf väldigt glad när det gick så bra för henne idag :)

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards