victoriajohannesson

Alla inlägg den 18 september 2011

Av Victoria Johannesson - 18 september 2011 14:09

yes nu måste jag kila iväg och duscha, göra mig iordning plus äta vi ska nämligen iväg till munkfors igen och gosa med valpis endast 2.5 vecka kvar nu tills han bor i vårat hem :) GOSIG !


nu imorse var jag med Erika och hjälpte henne med travstallet som hon hjälper till i ibland Marie som äger det var iväg med en häst så då fick erika ansvaret över att ta hand om de andra hästarna. Jag erbjöd mig att hänga på eftersom det bästa jag vet är att dola i stallet. Jag fick stå för mockningen, och faktiskt jag har mockat i halm ! inte var dag man gör det minst sagt faktiskt andra gången jag gör det i hästsammanhang.. Men det va inte så tokigt som jag mindes det som :P jaja bråttom bråttom !


Mysis :) 

Av Victoria Johannesson - 18 september 2011 13:57

Hejsan,


Eftersom datorn laggade grymt mkt igår så kunde jag inte göra fler inlägg när jag tänkt göra det så får bli ett nu iaf så ni hänger med i svängarna, igår åkte jag iaf till stallet själv, skulle precis skriva ett inlägg om att mamma skulle följa med som hjälp mitt upp hjälp men eftersom det försvann och datorn cpa så får jag skriva det nu helt enkelt ^^ Iaf var ju som sagt tänkt att mamma skulle bara följa med mig för att slänga upp mig på Gil, tänkte rida barbacka och han är inte expert på att stå still vid en pall ute heller... Men hon skulle gå med Sassa för tiden flög iväg som vanligt så fick åka dit själv jag gav mig fan på att jag skulle upp så tog helt enkelt pallen som jag köpte på ullared, och hoppade upp i stallet, Gil tyckte det va extremt konstigt, dels för att mamma rider och sen upp i stallet ? Hmm han va fundersam där ett tag, men ja som sagt vi klarade det super fint så kunde jag rida iväg.. Red med hacket och hade ett spö med mig ifall han skulle reagera på något, detta är endast med som förstärkning för ibland tvekar han så att han litar på spöt om man pillar till honom lite på en kroppsdel som han försöker undvika en grej från så går han super bra frammåt sedan. inge pisk och slå inte som det finns folk som använder det till tyvärr... Men som sagt gav mig ut på väen och bort mot "travhästar" så red jag på ett järde som va slaget där mittemot dom, gick super bra, skrittade mest eftersom jag red barbacka och inte har någon som helst balans kvar så tar jag inga risker.. Men jag tog lite trav också och han gick riktigt fint :) jobbade lite på volt sen hoppade jag av och tränade på spanska skritt och även lite sidepass :)


som sagt lyckat pass, och våran lilla guldklimp börjar växa till sig ordenligt nu !  Duktiga Gillebillen (Y)


mammas goding ! 


Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards