victoriajohannesson

Alla inlägg den 22 juni 2011

Av Victoria Johannesson - 22 juni 2011 20:51

ja nu har Bamse våran hund skadat sig också, så himla typiskt när man ska till sälen och allt... vi vet inte riktigt vad han gjort men det är på bakbenet, är svullet och det är ett pytte sår, dock verkar det inte djupt så det känns inte som det är en stickskada men man vet ju aldrig benet är iaf svullet och har reagerat på en infektion så lindar och grejjar har på saker som gör att det drar ur.. hoppas bara på att det blir bättre ! dock har han även feber så ja stiger den så blir det veterinären...


idag har jag även hjälp till med att se till att en quarterhingst i stallet kom in i stallet och som blev verkad av hovis. ja han var mer vild än tam, men tillslut så blev alla hovar verkade, och vi överlevde både hästen och vi vilket är bra ju. eller vad tycker ni ? :d hahah


sen var det dags för att träna Gil, stallägaren hade plattat till paddocken och fixad den vilket va huuuur bra som helst :) tackotack ! men iaf bara busade runt med honom han va verkligen på bushumör idag vilket va super roligt med tanke på den dåliga starten med quarterhingsten.. hahah (Y)

sen slängde jag upp Cassandra så fick hon rida runt lite, hon va lite pisstoff på mig för att jag tjatade så men ja det ska väl vara så någon gång med, imorn blir det järdet ! förresten idag gick han ner ända vägen i buga och stannade kvar lite, ska hårdträna på detta nu så han lär sig det :) känner mig ganska bra faktiskt första hästen och det gårsåhär bra ! :D mega glad blir jag bara jag tänker på det !

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards