victoriajohannesson

Alla inlägg den 1 augusti 2010

Av Victoria Johannesson - 1 augusti 2010 18:31

100 frågor

1. Namn? - Victoria Johannesson 
2. Exakt ålder? - 17 om några månader 18

 3. Vart bor du? - Landet
4. Bor tillsammans med? - Tha Family 
5. Husdjur? -  2 katter, 2 Hundar och 1 Häst
6. Färg på ditt hus? - Rött med vita knutar
7. När är du född? - 31 december 1992
8. Klass? - Inte en blek nu till hösten faktiskt xD men typ Np3dA kanske ?
9. Vilket år tar du studenten? - 2011
10. senaste gången du drack alkohol ? - ett tag sen nu ngn månad sen
11. När ska du sova ikväll? - Blir nog vid tolv eller ngt som alla andra dagar
13. Duschat idag? - japp i morse (Y) 
14. Kramat någon idag? - Ne, eller räknas hästen :)
15. Pussat någon idag? -  Gil min super söta häst <3

 16. senaste gången du rökte? - Jadu det va också ett tag sen det,
17. Dagens klädsel? - Mjukis, huvtröjja, och linne
18. Dagens smink? - Foundation för att se lite piggare ut sen mascar
19. Dagens sötnos? - Det får nog bli hästen vi kollade på idag
20. Dagens roligaste? -   Amanda ramlade av :)? haha
21. Har du många vänner? -  många och många ?
22. Hur många har du kysst? -  4, 5 kanske `?
23. Vem kramade du senast? - jadu bra fråga, va nog farmor x) haha
24. Vem pussade du senast? -
25. Hur många har varit otrogna med dig? -
27. Har du pojk-/flickvän? - nepp
28. Vem pratade du med i telefon senast? - Amanda?
29. Vem fick du senast sms ifrån och vad stod det? -  Amanda: Ja :)

 30. Vem skickade du senat sms till och vad stod det? Amanda: Är du vaken ? :)


FAVORIT:


31. Film? - just nu bröderna Karlsson kanske ? Bra film iaf
32. Låt? - just nu, Shakira Waka Waka :)
33. Mat? - Grillat (Y)
34. Dryck? - COLA, Cider (Y)
37. Stad? - Stockholm, Göteborg ? 
38. Land? - New York, Spanien, Los Angeles
39. Ämne i skolan? - praktiskt ?
40. År? först och främst 1992 när jag föddes ^^ men annars 2009

SENASTE:

41. Personen du tänkte på? - Jadu ingen spesifik
42. Drickan du drack? - Cola <3
43. Gången du spydde? - för typ två månader sen
44. Gången du grät? - jadu ?
45. Pizzan du åt? - vesuvio kanske ?
46. Gången du var i göteborg? -  förra året :)
47. Gången du var i stockholm? - i Maj
48. Gången du var hög? - pass på den fronten, men cola kan man bli gött hög på med så ja vi säger så fort jag dricker burkcola från skolan <3 dom kanske lägger ngt i den :O
49. Personen som såg dig gråta? - kommer inte ihåg


ANTINGEN ELLER:
51. Svart eller vitt? - svart
52. Hund eller katt? - katt
53. Ut och festa eller hemma och mysa? - festa
54. Tv-spel eller datorspel? - tv-spel

55. Singel eller upptagen? - just nu, singel
57. Lunarstorm, helgon eller playahead? - Facebook
58. Ragga eller bli uppraggad? - uppraggad lätt

59. Big Brother eller Paradise Hotel? - lika usla bägge två
60. Svart hår eller blondt? - svart på mig men blont är fint, inte barbieblont då med hårförlängning, utan fint naturligt blont (Y)
61. Blåa ögon eller bruna? - blåa
62. Choklad eller lakrits? - choklad
63. Göteborg eller stockholm? - Stockholm
64. Högerhänt eller vänsterhänt? - Höger
65. Coca-Cola eller Fanta? - COLA
66. Pizza eller kebab? - Kebab
67. Randigt eller prickigt? - Randigt

68. Älska eller älskas? - Båda
69. Leva eller dö? - leva såklart (Y)

ANTAL:



70. Personer du älskar? - de runt omkring mig (Y)
71. Personer du hatar? - Människor som tror dom vet allt
72. Personer som sagt jag älskar dig? -  jjadu ?
73. Personer som hatat dig? - de som jag ifrågasätter och dumförklarar ? haha, Erik ?
74. Glassar du ätit på en dag? - hm, när jag va i spanien åt jag typ 5, 7 glassar om dagen, Smartis och nesquick (Y)
75. Festivaler du varit på/ska på detta året? - rix fm, enbart.
76. Gånger du haft minnesluckor? - jadu, på fyllan ?
77. Piercingar har du? - vanliga i örat men det räknas inte, sen en konstig i örat och den räknas tkr jag för den är tagen med kanyl ^^
78. Personer du saknar just nu? - inte ngn speciell
79. Gånger ditt hjärta brustit? - när ngn nära har dött eller när man inser att saker och ting verkligen inte kommer gå som man vill att det ska göra utan allt blir bara till en enda gröt...

VEM:



80. Vill du kyssa nu? - Zac Efron helt klart (Y)
81. Ska du träffa imorgon? - de jag arbetar med
82. Sjöng du senast för? - jag sjunger inte inför folk, i min ensamhet ^^
83. Hade du senast en MSN-konversation med? - ett bra tag sen jag va inne på msn så kommer inte ihåg
84. Spelade du tv-spel med senast? - Min syster
85. Vill du ta med på en romantisk resa nu? - hm, inte en blek faktiskt
86. Vill du kasta en sten i huvudet på? - typ en människa som inte uppskattar saker man gör för henne utan bara nonchalerar allt runt omkring sig, aldrig tacksam eller så.. hon skulle få en ste i huvet så hon tänkter om (Y)
87. Förtjänar att dö? - typ sånna som är elaka ?
89. Vill du sova brevid inatt?  min katt (Y)

VAD:´

90. Gör dig glad? - Hästen, vännerna, familjen, allt som känns varmt om hjärtat
91. Gör dig ledsen? - Suggor som är arga :O Läskigt !
92. Vad vill du helst göra nu? - åka till konsum och köpa massa cola bara häva i sig, sätta på en bra film och bara mosa in en ben&jerry´s i munnen :O hahahahahah
93. Önskar du att du slapp göra? - inget just nu, men imorn önskar jag nog att inte göra slakten (Y)
94. Vill du ha nu? - Födelsedag, körkort, utomlands, eget place långt från Sverige ?
95. Önskar du dig i födelsedagspresent? -  en bil kankse, Pengar
96. Längtar du till? -  31 december
97. Tycker du om dina betyg? - kunde vart mkt mkt bättre om jag hade bra och insiativrika lärare och att jag orkade lägga ner mig för jag vet att jag kan om jag bara ger mig fan på att få bra betyg som på högstadiet :P
98. Ångrar du i ditt liv? - lite grann, fast vad skulle jag kunnat ändra jag är ju som jag är hade jag velat ändra en bit så hade jag inte vart den jag är idag..
99. Är det bästa som har hänt dig? - Gil helt klart <3
100. Varför gjorde du detta? - För att svara på saker som oftast inte kommer upp här i bloggen, och är förmodligen intressant att läsa för andra, så tkr jag iaf om andra som gör sådana här listor (Y) haha


  

Lita får man väl bjuda på sig ibland (Y)

Av Victoria Johannesson - 1 augusti 2010 16:49

Schabrak för 119:- 

  Fleecetäcke för 229:-


   

Kollegieblock för 29:-

 

Whiteboardpenner för 9:-

Boots 2par 30:- sedan en flugspray för 129:-

    

Tröja för 139:-

  everlast byxxer för 80:-   pressenning för 9:- Till miljöträning med Gil ^^   3-delat träsnbett för 80:-   Foderskopa för 10:- och b-vitamin för 50:-  dessa fyra filmer 359 :-

   

Köpte 4 sådana här kartonger för 100:-

  Grimma: 50:- grimskaft 20:-   benlindor för 40:- 4 stycken i ett paket

fleecebenlindor för 30:- Fyra stycken då i ett paket  


Som ni ser jag fick mig en hel del sedan köpte jag ju även ett regntäcke ofodrat som han kan ha nu på hösten som va grått, betalade endast 349:- Bra pris för sån bra kvalité :)))))

Så nu har ni fått smak på vad jag har köpt där nere :)

Av Victoria Johannesson - 1 augusti 2010 16:15

Va till Ullared igår, Gekås då såklart. Tog ett tag med bil men ändå inte så långt som det faktiskt är :O

Kändes som det sa schwiss så va vi i Gbg den underbara staden ^^ Menmen vi kom fram levande, så gick där inne i typ 3 4 timmar kanske ?

Handlade en hel del till Gil faktiskt, riktigt nöjd över sakerna, kunde väll ha kastat ner en och annan sak till men aa det fick räcka tkt jag :) Men aa det blev 2083 kronor så, fför det lilla priset fick jag en hel del, kanske skulle göra en jämförelse lista över saker ? Hmm´???


Iaf idag har jag även vart med Amanda och hennes family till Årjäng en sväng, kollade på en häst till hennes syrra Moa, och va söt den va, hade inget att fota med så ni får nöja er med beskrivning :)

Aa, en valack 6 år, nästan svart, väldigt mörkt brun :) Exmoor/nordsvenks c-ponny :) Jätte grov och hur söt som helst ^^

Utrycket från den sa verkligen hej jag är genomsnäll :)

Amanda började rida på den, för att känna och så, Travade och skrittade, sen skulle hon fatta galopp och hoppsan va det gick efter två sekunder låg hon på backen.. Ja den gjorde världens bocksrång i ggalopp fattningen och Amanda va ju inte med för fem öre så ja hon flög :)

Men det va bara upp igen, hon tog lite trav och sedan fattade hon en ny galopp denna gången va hon ju med på att det kom, men hon höll sig kvar :) Så ja nu ska dom ha han på prov i en månad..


Just nu så sitter jag ju här och vädret börjar spricka upp och jag ska snart till, Gil, Ska testa att träna med endra boots på fötterna eller benlindor, får nog bli dom vinröda benlinderna, tänkte ta lite flottare kort idag, Lixom mer fördjupning i intrycket från bilden att vi verkligen tränar, och inte bara harvar runt^^ Inte för att vi brukar göra det men aa, lite kul med omväxling ibland på utrustningen...

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards