victoriajohannesson

Alla inlägg den 10 augusti 2010

Av Victoria Johannesson - 10 augusti 2010 21:37

Åkte till Gil vid fem kanske klockan va, iaf det va ganska fint väder men det blåste skit mkt, men aa bara att träna iaf !

Tvingade min syster att gå med han en runda utanför paddocken på typ 500 meter eller ngt så han fick länga på benen ordentligt...

Jag gick då ner till hagarna så länge och satte på Bäbis flughuva och så, Myste lite med han och gav han lite godis, Poy på andra sidan staketet blev genast nyfiken och sträckte sig långt över för att se vad vi höll på med :) Jag gav såklart henne då också..


Fick syn på att Cassandra gått klart och va nu i paddocken, jag sa att hon skulle börja gå lite och även gå över hindret som va uppställt med han där inne, så skulle jag bunkra upp med mer godis :)

Jag vet att jag sagt att jag inte skulle börja med godis i träningen men det känns som att han både uppskattar det vi gör och att han får godis, Det är inte så att han springer och bara fokuserar på att jag har godis, så det funkar bra i träningen för oss med godis till hands.


Iaf började longera lite smått i båda varven, i skritt och trav tog sedan ner han och gjorde lite sidvärtesövningar, Jag står framför honom, håller i sticken mot sidan av han mage petar lite grann och samtidigt gör "pussljud".. När detta sitter ska jag kunne stå och bara göra pussljud och han ska flytta sig ifrån mig utan att jag följer med, det är vårat mål !

Så gick Cassandra och hämtade Cheries Westernsadel så la vi på den, spände gjorden och hade stigbyglarna hängades efter sidorna, han brydde sig inte det minsta ! Jag tänkte vi prövar väl att longera lite då så får vi se hur han reagerar på stigbyglarna, Inte en enda vink gjorde han, han lyssnade lika bra som med eller utan sadel ! SKÖNT


Sedan så spände jag gjorden ytterliggare ett hål så sa jag till Cassandra att hon skulle hänga sig i stigbygeln medans jag höll emot, Det har aldrig varit ngn hitt att båda av oss står på sidan av han utan han vill gärna ha en framför sig. Men detta gick bra det med, så Cassandra hängde två ågner i stigbygeln utan problem :) Han bara jaha vad ska vi göra nu så stog han där så gulligt så...


Sen så drog vi av den så fick cassandra hoppa lite med han, hindret låg väl på typ 40 centimeter men det kvittade hur högt det va för det va ändå galoppen som jag ville få in här, och han tog den, och hoppade jätte fint första gången, tredje gången kom han för nära men han klarade sig över iaf :) Sen släppte jag han och löslongerade lite så kom vi väldigt nära hindret en gång, och jag tänkte ju bara aa nu springer han förbi på ytter sidan, men han hoppade :)))))))) hur glad blev inte jag då från en skala på 1-10 hundra kan jag då säga, Från att inte ens gå över en bom när han kom till att hoppa löst när vi löslongerar :O Hur underbart är inte det ??? Totoally wonderfulllll !!!!!!! Så nu ska jag glo på Instängd 2 igen, måste tvinga pappa se den !

Så får ni veta mer av mig imorgon :)



Lillbäbisen första veckan vi hade honom :) <3  

Av Victoria Johannesson - 10 augusti 2010 13:31

Får bli ett kort inlägg idag, för ovanlighetens skull :)

Sitter och lyssnar på musik på min nya mobil, jag gillar den faktiskt mer och mer.. Såklart är det Shakira Waka Waka i lurarna som sprakar på högsta volym !

Ska snart bege mig till hästan för lite träning, blir nog longering med Westernsadel på, får se om han bryr sig om den och koncentrerar sig på den bara eller om longeringen går lika bra med den på. Samma fokus och så. Blir intressant detta :)



Måste bara säga det att Cassandra (syster) satt på Gil i förrgår :))))))))) Så jäkla bra gick det !!!!  

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards