victoriajohannesson

Alla inlägg den 3 augusti 2010

Av Victoria Johannesson - 3 augusti 2010 22:40

Bläddrar i dagens Nwt och läser Udda frågor från Turister ^^

"Vårt land är inte så kännt Globalt" Börjar det med och inledningen lyder:

Kan man ta bussen till Björnen i skogen ?

Det är EN av de kluriga frågor landets turistorganisationer har fått från långväga besökare. Fast vi har alla fördomar om varandras länder !


Iaf här kommer en lista på udda frågor som ställts av en och annan turist till Sverige !

1. Hur stor är risken att bli skjuten när man plockar bär på hösten ?

(tysk besökare)


2. Vet ni vart det kan komma att finnas flest mygg ?

(tysk turist) Med detta menar dom att dom vill veta det stället det finns mest mygg på och sedan åka dit för att skåda detta !


3. Hur långt från stockholm måste man resa för att se björnar, älgar och vargar i skogen och finns det buss dit ?

(från Storbritanien) HAHA man bara men herregud, åk till en djupark om du vill se dessa djur och vill du se dom i skogen lär du få sitta där ganksa länge för dom kommer ju inte direkt fram och bara ja men hej ja kolla på mig du ! hahahahah


4. Jag har sett en Sverige-Affisch och på affischen fanns det röda hus med vita knutar på. Var är bilden tagen?

(tysk turist) Herregud här med, Ska du hitta just det huset lär du få leta ett tag xD För vi har en hel del !


5. Vi ska till Kiruna och vidare till nordkap för att titta på midnattssolen. hur många timmar av dagsljuset har man den tiden på året?

(fransk besökare)


Dessa va grymt roliga tkr jag, hörde även dem på radion därför jag nappade upp dom och täntke kan lika gärna ta med dom här så ni får er ett gott skratt ni som missat det :)


  

Av Victoria Johannesson - 3 augusti 2010 22:29

Bara för att jag är hemma själv tar allt så jäkla lång tid, fattar det inte ?

Idag slutade jag fyra, åkte genast hem, tog med Sassa på en promenad, gick kanske 3 kilometer eller ngt iaf, va väl borta i fyrtio minuter eller ngt ?

Sen kom jag hem, tölade i telefon i typ 20 minuter, sen laga mat, tog ju hur lång tid som helst för köttfärssåsen va inte tinad så ja jag fick köra den i micron i ett bra tag !

Sen åt jag, Måste bara inflika att jag hade grymt ont i ryggen så övervägde att inte åka till Gil, men ja jag kunde inte motstå att känna den där känslan att Vi faktiskt har kommit dit vi kommit idag !

Så ja jag tankade mopeden, drog till Gil. Va inte hemma förens 20.45

Jag tänkte en snabbträning med Gil idag för jag har ont i ryggen, men så funkar det aldrig att säga för idag va han ju hur bra som helst så kunde inte bara förstöra och ställa ut han i hagen igen !

Sen åkte jag hem, packade, och nu har jag suttit här i 45 minuter, vart tar tiden vägen liksom ? Dessa små fjuttiga saker har tagit mig nästan 7 timmar ? HERREGUD säger jag bara, här får jag allt ta och lägga på lite kål i framtiden så jag kommer ngn vart på dagarna ! OCh frammförallt hinner med det jag ska ! HAde ju planerat att kolla på film idag tex, men nej det går inte för klockan är för mkt, så ja ! Mer tid skulle jag behöva kan jag säga !


Varför jag har packat är för att imorn bär det av mot SKÖVDE ! Gött, ledigheten invigs med en skövde resa, Ska till Grevagården och va på en Westertävling ! Kul :)

Så det blir inget bloggande förens på söndag kanske måndag :P om dom inte har en dator där nere då förståss eller uppåt åt sidan eller vad det är ^^ hihihi..

Ska bli grymt kul iaf, så ja jag får ladda upp med massa pengar och aa, bli en shoppahållick ! För här ska det handlas saker till Gil, inte för att jag redan har många saker^^ Nej inte alls, Nej men en ny repgrimma ska jag ha om det finns det :)

Nu blir det sängen för att orak med sista jobbdagen för året ! :)

Av Victoria Johannesson - 3 augusti 2010 22:07

Jag har äntligen hittat min själsfrände, min häst Gil. De senaste dagarna vi har tränat har allt suttit som en smäck ! Han lyssnar och jag lyssnar på han, kan inte ha varit bättre :) Så nöjd är jag, jag har även kommit på hur vi ska få till Galoppen! jag gör mkt "spin" spin och spin kan man väl inte säga men han vänder verkligen på bakbenen och sätter av i trav med en gång, och ja jag får kalla det en början till Spin då antar jag, iaf när jag leker med han så springer vi åt ett varv sen tvär vänder jag  och han vänder då efter i en spin och i detta ögonblick, Börjar jag galoppera och busar fram galoppen så tar han den, så nu ska jag hela tiden leka fram den, så ska jag allt kunna sätta ett kommando på det :) Blir så glad när han faller in i galoppen, det syns verkligen på han när han är redo, men han känner sig ändå obekväm, men tillslut släpper han efter och faller in i en så skön galopp, otroligt ! den ser så härlig ut, längtar bara tills jag sitter på ryggen och får känna samma sak !


Har även börjat vänja han med bett nu så enbart för att han ska lösgöra munnen inget annat, jag ska fortfarande rida utan bett ! Sen även det att han älskar att ha saker i munnen gjorde att jag övervägde till att börja vänja med bett, det är iaf ett Stångbett det skarpaste jag kunde hitta, dock inte det bästa med mest effekt men jag får väl nöja mig, hahahahahhaha skojja bara såklart jag inte har det ! Galet nej ni, jag har ett vanligt tränsbett 3-delat, sådeså :) haha


Jag köpte ju även en pressenning på ullared för att ha till Gil, till våra miljöträningar och ja jag tänkte äscha jag lägger väl ut den så får vi se hur han reagerar, och gosh han gick bara över den utan problem ? Man kan väl säga att han har kommit ner på jorden iaf, och är lite mer med i svängarna ! ;D



Min underbart fina pojk <3     

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards