victoriajohannesson

Alla inlägg den 9 augusti 2010

Av Victoria Johannesson - 9 augusti 2010 21:02

Yes nu är sommararbetet slut så nu kan jag njuta i 2 veckor sen börjar skolan :/

Igår va jag och tränade Gil, jag använde mig av den nya sticken och det nya ledrepet på 6.2 meter (Y) Sticken va verkligen en bra grej, minsta lilla rörelse man gjorde så lyssnade han verkligen toppen, Istället för att man ska behöva överdriva rörelserna bara för att hästen ska fatta vad man menar :)

Iaf så på kvällen kom Amanda, vi åkte in till Maxi köpte Chips, Dipp och cola (Y) Åkte hem slog på Instängd 2 och låg och kollade på den (Y)

Shiiiittt Vilken bra film (Y) Herregud Instängd filmerna får man bara inte missa att se och jag kan bara säga det att det lär komma en 3:a annars så blir jag sur ! För den slutade helt fucktup men annars va det så att mna låg på helspänn hela filmen, verkligen värd att se (Y)


Iaf så idag hängde jag med henne upp till hennes mamma så tog vi in Kim och Spectra gjorde iordning dom för en tur ! Jag red c-Ponnyn Kim och jises va mysig :) Hur go som heslt att rida, lyssnade som bara den, fast att han verkligen inte kunde skänkeln eller va mjuk i sidorna så han har nog endast gått på fyrkantsspår, menmen det blir bättre nu när Amanda och dom har han (Y) Han va mysig iaf jag kände mig liten igen när jag red ponny (Y)

Vi travade och skrittade bara, men det va en kul ridtur, första gången på länge iaf !


Åkte sen in till Karlstad, tog med mig Cassandra så kollade vi på mobiler, hittade ingen bra på Bergvik så knallade upp till Elgiganten vid biltema, och där fann jag den :) haha det blev en sjutupptelefon som jag egentligen inte ville ha men haha det finns ju fan bara sånna och toutch nu för tiden så aa den får duga :)


  

Av Victoria Johannesson - 9 augusti 2010 20:43

Åkte till Greva gården som sagt va i Onsdags därav att jag inte har vart så uppdaterad på bloggen, men nu är jag tillbaka så :) Vi kom iaf till Grevagården i onsdags typ över 9 på kvällen, fixade i vårat rum sedan gick vi runt på gården och ja de flesta longerade och red i paddocken och så, jag tänkte lixom vem orkar detta ? Dom hade i princip precis kommit dit och sen ställer sig och longerar :O Jobbigt ?

Iaf dom började rida typ 4, 5 på morgonen för att "hålla" igång hästen så att säga :P dom red typ 5-10 gånger om dagen, inte alla då men aa, haha ^^

Fruktansvärt roligt har det varit iaf, hur trevliga hingstar som helst, aa alla hästar över lag, skit snygga och ja vad ska man säga jag är mållös !

Dyra saker är det också lixom ett par tyglar för 6 000 spänn, HAHA ! Inte töligt snygga dom är !


Iaf jag har varit prisutdelare alla dagar från klockan 8 på morgonen till 10 på kvällen, det har varit över 300 starter från Torsdag-Lördag då är inte Söndagen medräknad ! Eller aa det va nog över 400 starter de dagarna, mkt pengar de lär ha fått in när en Person betalar typ 15 000 för starter :O haha Sjuka pengar egentligen för att man vill komma någonvart... Men kul är det iaf så, det spelar ingen roll :)

Det har varit Trail klasser, Hunter, Pleasure, Reining, Longering, trail at hand, sen uppvisning för hand det kommer jag inte ihåg va det hette, men jag har nog mest fallit för Reining, trail och pleasure klasserna :) Ser roligast ut !

Så sjukt många rosetter har gått åt, sen har jag även delat ut medaljer !

Det har iaf varit Grymt kul !


     


Ja som sagt va jag har typ 400 bilder till men min dator DAMPAAAAAAAARRRRRR LOSSSSSSS så jag har lust att kasta ut den genom fönstret ! Men aa jag kommer ladda upp alla bilder på mitt Picasa Webbalbm så får ni kolla om ni är intresserade, Grymt fina bilder blev det iaf, dock laddade jag inte upp de finaste här på Bloggen eftersom den bara DAMPADE !   

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16 17
18
19
20
21
22
23 24 25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards