victoriajohannesson

Alla inlägg den 7 maj 2011

Av Victoria Johannesson - 7 maj 2011 20:45

hejsan hoppsan !

idag har det varit grymt underbart väder, dock har jag inte ägnat så himla mycket tid ute, eftersom jag åkte vidare mot stan vid elva tiden ungefär.. Handlade bland annat en ny flughuva till Gil eftersom den gamla fattades det hela 5 centimeter ungefär så växt har han gjort, sen köpte jag även nytt flugmedel då det andra tog slut häromdagen.. och så köpte jag även rep så jag kan göra mig en egen repgrimma till Gil :) Får bli en överraskning när jag är färdig och fått kort på det hela, det är svårt ät det att få det jämt och ens tålamod sätter verkligen en på plats för förrut höll jag på att få dåndimpen för knuten ville inte blir som den skulle men fick tillslut den på plats !


Gil blev även väldigt tjusig i sin nya flughuva blå var den, visar bild här nere, dock är det inte Gil ! idag blir det första natten de är ute för året, så hoppas han tycker det är skönt. Släppte även ut hanses flätor idag och hans man har blivit mycket tjockare, dock blir det väldigt slitet när man har flätor en längre tid så kammade ju ur jätte stora tossar av hår men skönt att det gamla kommer bort iaf !


tränade mest bara att vi skulle hitta känslan idag och lite galoppfattning självklart började jag med sadeln eftersom den är med nu tills det går att sitta i den ! förutom när han har vilodagar då :) men ja det gick bra det med.. Sen fick Cassandra hoppa upp och rida lite med hacket och han har byggt så mycket muskler nu på senaste över ryggen så han har blivit mycket rundare och finare, Lovar att det kommer nya bilder snart ska bara orka ! :D hahaha.. som sagt passet gick underbart bra !


   

Av Victoria Johannesson - 7 maj 2011 00:03

eftersom jag inte bloggat sen i tisdags så har det ju inte heller varit någon uppdatering på Gils träning heller ! men kan säga att jag hela tiden tränar löst nu inga linor eller något nu faktiskt.. Och vet ni han kan galoppfattning nu från marken, hur underbart tror ni inte det känns ! jag har en häst som kan alla gångarter nu hahah ^^ Eller ja vid träning iaf ! ahaha, sen galopperar han ju ute i hagen men, har ju inte velat pressa honom till det utan nu har jag bara ökat traven och lixom känns hans energi och märkt att han inte haft något emot att vi testat, så nu under denna veckan har vi gått in lite mer på Galoppen och han har riktigt mjuk och fin svängig galopp. Så underbart (Y)


så idag då för att variera mig lite, började förövrigt med sadelträningen nu för någon dag sedan och det går jätte bra. Går ju sakta frammåt som ajg har gjort med allt annat, men han har alls inga större problem med den, endast vid sadelgjorden när man spänner den men inte så att han dör längre så fort man tar i sadeln. Men iaf idag då för att variera mig lite satte jag på honom träns och bett sedan bara "stöd" tyglar till sadelgjorden från bettet och ner. Dessa hängde slakt så de var alltså inge spända iochmed att jag inte tränat med bett så kan jag ju inte gå på honom med en gång. Detta var endast bara för att han skulle vänja sig vid att det hängde efter sidorna på honom med tyglarna ock så :) Men allt gick bra så tog av det efter typ fem minuter eller något. Sedan fick han trava med sadeln på i några varv sen plockade jag även av den och galopptränade lite. Övade på att han ska hålla kvar volten i vänster varv för där slänger han sig bara in men vi fick till det riktigt bra en gång så gjorde inget mer efter det.. bara stog och myste ! men sen gick vi på westernbron lite och han har gått över tre gånger helt och hållet men han får panik så fort hans bakben stöter i bron så han i princip flyger iväg men antar att det släpper om ett tag ! Så helt nöjd över dagen, dock har han börjat med något jäkla ticks i huvet typ nickar till någon gång ibland och det blev så direkt efter ajg ahde tagit ur bettet i munnen så vet inte om något triggade igång det, men vi får se stoppar förmodligen inte in bettet i munnen förens tandläkaren kommit och plockat ur vargtänderna !

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards