victoriajohannesson

Alla inlägg den 18 maj 2011

Av Victoria Johannesson - 18 maj 2011 18:40

tjenixen, tråkig bloggtorka igen, men så blir det när jag inte gör speciellt mycket med Gil. Det är ju i princip det enda jag tjatar om på denna bloggen :) höhö, men ska väl försöka komma på lite olika saker man kan disskutera !


Idag har jag i alla fall till en början släppt ut hästarna, stalldörrarna hade varit stängda så ammoniaklukten slog emot mig när jag öppnade stalldörren, vilket va vedervärdigt :O USCH ! ja men iaf sen fick dom mat och sen ut i det fina vädret (Y) Dock syns ju inte det av längre för nu regnar det -.- men iaf åkte till skolan så fort jag var färdig. Spolade stallgången så lukten skulle försvinna..

Va med på en lektion, skrev lite på ett arbete som vi grejjar med nu, sen halv tio tog jag bussen in till stan, satte mig på körskolan och gjorde två tester. Klarade dem, dettas var ju endast repetion så men jag fick över godkänt så det är ju possitivt ! men iaf sen ut och köra i 70 minuter hade dubbellektion så (Y) gick riktigt bra, han tyckte det kändes bra att åka med mig, så inte länge kvar till uppkörninge och teorin nu.. Måste börja plugga gärnet snart.. Sen snabbt till bussen vidare till skolan, en lektion till. Gjorde väldigt mycket så blev klar med arbetet, sen när vi slutade satte jag mig vid datorn och skrev in det och sen skickade det till läraren (Y) Super bra verkligen, äntligen börjar jag få upp lite kämparglöd dock lite sent men tja bättre sent än aldrig :)


Sen när jag var frädig med det så åkte jag vidare till stallet, luktade bra mycket bättre ! Gils box va väldigt äcklig ! men jag kämpade mig igenom den iaf, sen gick jag ut i hagen och bortade rent honom lite och gosade med honom, sen ville även Zeb bli borstad så han va väldigt nöjd för det, Så himla söt är han, dock blir Gil Jävligt avundsjuk så han höll på att bita honom i rumpan hela tiden bara för att "få iväg" honom.. Fick säga till honom ett stundtals gånger !


Vidare hem, Farmor är här så har tjötat lite med henne, god mat och fika fick vi av henne så, Farmor är alltid uppskattad :) Ikväll ska jag endast kolla på tve om det är något bra, imorn är jag ledig men åker till skolan på morgonen iaf så jag blir färdig med de sista arbetena som ska vara inne innan fredag. Bland annat en idrotts uppgift och en samhällsuppgift jag får se om jag gör dom eller inte skulle vara bra för då kan jag få högre betyg men jag har ingen ork till dom, hur ska jag ta mig det ? Nej får ta och rycka upp mig ! ska dom in så ska dom så är det bara !

Sen vid halv elva är det tandläkaren som gäller, sen äta på Mc med Josefin och sen ska vi kolla blommor lite ev. Sen hem och träna med Gil och jag hoppas på JÄTTE UNDERBART väder för har ett järde vid stallet som är fullt i maskrosos så det är genom gult hela järdet. Så skulle vilja ta kort med Gil där imorn . men ja Vädret har ingen lag som sagt det märks ju nu för tiden -.- Tråkigt som attan !


 



Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards