victoriajohannesson

Alla inlägg den 21 maj 2011

Av Victoria Johannesson - 21 maj 2011 21:03

träningen idag med Gil gick super bra, va ju lite fundersam vad jag skulle hitta på. Men så tänkte jag att jag kunde träna lite på att han ska höja ryggen och sänka sig ner i en ganska så djup form ! så satte på honom longeringsgjorden inte den i tyg utan den i läder, har aldrig använt den förrut men den va verkligen super bra. så satte jag på honom repgrimma, och sen en tygeldel från repgimmans nos till sidoringen på longeringsgjorden, som satt slakt hängande det var alltså bara ett "ledande" tygeltag kan man säga och som hjälpte honom ner till en djup form. och väl där nere så hängde dom helt slakt som att det gav eftergift :)


som sagt han gick jätte bra med det idag, i båda varven dessutom så gjorde lite öka och korta traven samt stor och liten volt, sedan att han skulle skritta med lite längre steg utan att det blev trav. sen fick han skutta över ett litet hinder. Testade även att fatta galopp med honom och han såg jätte fin ut där med. Det är så skönt att han har en så naturlig hållning så det blir så lätt och enkelt hela tiden. men som sagt träningen gick super bra ! sen slängde jag upp Cassandra så fick hon skritta runt i repgrimman det såg jätte fint ut, hon fick sköta sig själv lixom. och det gick ju super :)


sedan så var det dags att testa släppa ihop alla hästarna, Gil och Zeb skulle alltså in till Bäbis och Edla, detta trodde vi skulle gå super bra eftersom de är så himla olika i huvet. men ack så skenet bedrar ! först skulle Bäbis jaga ivär Gil då som var världens inkräktare i bäbis ögon. Och Edla hade lagt beslag på Zeb så honom kom ingen i närheten ^^ haha men sen när Bäbis upptäckt att Edla var med någon annan så blev han ju fly förbannad på Zeb och den lille plutten då fördstog ju inget så han sprang ju för livet längst fram i täten, tätt bakom följd av Edla sen en rasande Bäbis och Gil längst bak som inte fattade något.. haha (Y) så rejsade dom runt som galningar och man trodde dom skulle bryta benen av sig så fort de bytte riktning,, sen så råkade Zeb komma i hörnet av hagensöppning med en Bäbis bitasndes i röven tätt bakom va Edla som va helt förtvivlad över vad i helskotta Bäbis höll på med och zeb då helt livrädd visste inte vart han skulle ta vägen så enda utvägen vart ju att ta ett skutt att försöka komma ur hagen, slet med sig tråden så hagen öppnade sig.. Zeb sprang upp mot stallet och vi lyckades att inte få fler hästar ut ur hagen, som tur va ! ojoj säger jag bara, sen var det ju Gil också som va kvar i hagen som inte hörde dit så blev ju några varv till som Bäbis fick jaga då, stackars hästisar ! vad vi utsätter dem för olika saker ! hahah så ja nu står dom igen som vanligt.. Synd att det inte fungerade hade varit underbart för dom ju ifall det hade gjort det. men ja våra hästar är ju som dom är (Y)


Fd bästisar :( 


Gil gjorde även värsta piaffen i hagen för han skulle "visa" upp sig då så han samlade ihop sig som bara den och värsta flöt fram i hagen :O hahah (Y) knäpp häst ! så kan han väl göra när vi tränar med !

Av Victoria Johannesson - 21 maj 2011 09:37

ska snart äta frulle, oj just det fick inte det jobbet jag planerat hade jag varit ute lite tidigare så hade jag fått det. TYPISKT ! vad sjutton ska jag jobba med nu då? jävla skit... aja idag ska jag iaf tvinga mamma och pappa med in till bergvik och kolla på studentkläder + skor, som jag ännu inte hunnit med att köpa men idag ska jag ta mig tiden till det och faktiskt njuta utav det att jag inte behöver tänka en enda tanke på skolan ! gud så skönt typ första helgen på jag vet inte hur länge...


ska även träna Gil, och idag får det nog bli paddocken tror jag eller något vet inte ens hur jag ska komma vidare nu känner jag, vi är i en liten skål just nu och kämpar oss över kanten. jag kan ju lägga mer energi till sadelträningen och så men jag vill ha en ny sadel, och ska man ha en ny sadel måste man ha jobb som gör att man tj'nar pengar vilket gör att man kan köpa den där sadeln ! hm jävla dumt kretslopp !


ja men igår tränade vi iaf på järdet, jag försökte bara att lossa honom i sidorna och så la jag kommando på att han inte får äta för igår va han förjävlig ! ne usch så ska det inte vara ! Cassandra fick även rida runt lite, och galoppera ! ganska långt nu faktiskt igår jäkligt roligt bara väntar tills jag också sitter där uppe :) (A)

Av Victoria Johannesson - 21 maj 2011 09:29

ja vad ska jag säga tror jag bor på kusten just nu för här blåser det som jag vore där iaf, råkigt när det gör det. solen skiner och man bara åh lägga sig ute och sola kanske? Nej man fryser rava av sig så fort man öppnar dörren för det blsåer storm ute, kanske ett tecken på att jorden kommer gå under som alla snackar om att den ska göra.. hmm. nej skulle inte tro det, den kan ju inte bara göra det sådär ?


i fredags slutade jag typ två men satt kvar ända till halv fem i skolan, för höll på med min irdottsfördjupning som jag inte ens hade börjat på och som skulle vara inne igår.. jaja jag gjorde den och den är inskickad vilket är oroligt skönt ! nu har jag bara ett arbete kvar som man ska försöka kämpa sig igenom isf måste jag göra det på måndag och det är också sista dagen för det arbetet, där har jag iaf gjort halva.. så jävla idiotiskt att inte göra arbeten färdigt när man har tid avsatt till det, nej då är det facebook som gäller ist.. Hmm dumma dator !


aja iaf när jag var färdig pustade jasg ut och sen åkte jag hem, bytte om och tig med mig Cassandra till Gil. tränade på järdet igen. sen åkte vi hem hämtade min plånka åkte ner till hennes kompis släppte av henne där och jag köpte mig en kebabtallrik.. hem käka, kolla på tve sen upp på moppen igen. åkte och fodrade hästarna för kvällen :) sen hem igen slagga i soffan (Y)

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards