victoriajohannesson

Alla inlägg den 10 maj 2011

Av Victoria Johannesson - 10 maj 2011 20:31

idag hände det som inte får hända när man är ryttare och hanterar stora hästar från marken... Jag typ skulle bara stå och klappa Gil eftersom han va så himla duktig, så kommer Cassandra fram till honom och har en grep i handen för hade plattat till framför hindren som jag ställt upp. Iaf hon hade grepen i den handen som va längst ifrån Gil så skulle hon bara klappa honom på halsen eller vad hon skulle, iaf ta på honom. PANG sa det så kom bakbenet forandes emot Cassandra då, Så hon blev sparkad på benet utav Gil bara för att han blev rädd för grepen och att han skulle "sparka" bort den, som tur är det så gick det väldigt bra så det träffade inte knäet helt och hålelt och det va tur att hon stog ganksa nära ändå så inte hela kraften hann att komma. Så det blev endast en reva och ett jäkligt svullet knä !


Men ja för att inte bli arg och skylla på hästen fick han endast trava och sen backa en rejäl bit, hade det varit tre år sedan eller något sådant för min egen del hade hästen fått däng. Som tur är har jag andrat inställning totalt så det hände inte Gil då !


Jag började iaf träningspasset med att löslongera honom för att få honom varm ordentligt så han va redo för lite löshoppning.. Ni skulle sett vändningen han gjorde i galoppen, Herregud Cutting häst som heter duga !! jises säger jag bara vilken rumpa !

Sen så spände jag fast honom så fick han hoppa lite över mindre hinder som uppvärmning, sen longerade jag honom lite mer i repet då.. sen hände den lilla insidenten, efter det fick han springa lite och backa sen gick vi vidare till att löshoppa som gick skapligt bra faktiskt.. Ska göra det om typ 3 veckor igen så får vi se hur det går då :)


 

Bild i repris 

Av Victoria Johannesson - 10 maj 2011 12:29

sitter i mariebergsskogen och har lektion här nu framåt 3 veckor eller vi ska vara på skolan endel också men ja... imorse cyklade jag till skolan eftersom igår när jag och Cassandra skulle åka till Gil igår så startade jag mopeden och så åkte fram lite. Till min förvåning så var det punkis på bakhjulet... :( Så deprimerande ! så ja det var bara att ta cykeln imorse så jag slipper gå hem från skolan sen när jag slutar...


Men igår då så tränade jag Gil lite, eftersom det var så himla dödsvarmt så ville jag inte göra något extremt ansträngande så vi lasttränade till en början och det gick super bra, han gick upp med alla fossingar på lämmen och även med frambenen uppe i själva transporten, nu gäller det bara att ta steget längre, men tja det är väl bara en tidsfråga innan det går som allt annat bara flutit på det senaste :)

Gick även in i paddocken och longerade honom lite i ledrepet, bara gjorde några ökningar och samlingar i trav så kände jag att jag var tvungen att testa få honom i galopp när jag höll fast honom också, OCH HAN GJRODE DET ! helt amasing :) jag blir så stolt han galopperade så sakta och samlat bara för att hålla temop med mig, så kul verkligen :) sen så fick han gå in och käka sen en dusch med flugspray (Y)


Idag vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på med honom, vet inte om han ska få vila eller vad vi hittar på :)

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards