victoriajohannesson

Alla inlägg den 2 augusti 2011

Av Victoria Johannesson - 2 augusti 2011 23:49

sitter här i min säng efter en mkt mkt mkt lång dag !

I morse var jag så trött så trodde nästan jag skulle sova ända tills jag skulle åka till jobbet, mina ögon var helt igenlimmade på mig, och min kropp va helt slut efter gårdagen, saken gjorde ju inte bättre att jag satt uppe till två med datorn heller när jag var så trött !


menmen, min kropp var iaf helt död imorse, sen hade jag sådan träningsverk i ryggen så kunde knappt vända mig i sängen. visste inte hur jag skulle göra för att bli bukt med den, men så fort jag klev upp stretchade jag dom delar som var närmast det drabbade stället sen värmde jag upp kroppen lite på crosstrinern, och då vart det lite bättre, Så gick jag och åt frulle, satt lite vid tven sen efter det begav jag mig ut på en powerwalk ! med stavar och allt, jag håller uppe min träning faktiskt :) gick en ganska bra bit i värmen, mötte cassandra och så gick vi hemöver. Jag va grymt svettig så vi bestämde oss för att åka iväg och bada, vilket va hur gött som helst (Y) dock kunde vi ju inte stanna allt för länge eftersom jag skulle iväg och jobba !


Gick till sommarcafet när vi kommit hem, köpte oss en varsin våffla med glass och grejs på suuuuuper gött. Sen rann klockan iväg och så var det dags för jobb :O Kvällen har gått grymt sakta, dock gör mina arbetspartners det mkt kul så man får sig iaf ett gott skratt innimellanåt. Dock är det som ett fängelse att vara i om inte värre, psyket spelar sig ett spratt när man är där och jobbar, så sinnessjuka lär vi bli ! eller vissa av oss är nog redan på god väg :) haha (Y)

Av Victoria Johannesson - 2 augusti 2011 00:53

jahapp ni nu ska vi se här när vi tränade sist jag berätta hur det gått :P i fredags tror jag att jag berättade om galoppfattningarna väl ? det va fel det av mig så ligger det inte alls till !

i fredags så tränade jag ju själv i paddocken.. men iaf i lördags då tror jag att vi gick ut i skogen så cassandra fick rida, så gick vi in på en ny väg eller stig rättare sagt, men lite längre in började det bli så jäkla blött och sumpmarkigt så Gil bara sjönk där på stigen så vi vände och gick tillbaka. Han och Cassandra var faktiskt duktiga för att vara första gången att gå i så sjunkig mark lixom, unghästar brukar ju få panik när dom fastnar så så dom försöker bara rusa iväg, men Gil tog det så lugnt så brydde sig inte något alls. sen så red hon iväg en bit bort på vägen och kom i galopp tillbaka gjorde så två gånger så gick vi ner på järdet sen igen :)


Väl på järdet jobbade hon igenom honom lite, och sen så tog hon fattningar ur volten så hon red klart volten svängde ut och fattade i en kurva och sedan rakstyrde och galopperade en sträcka rakt fram. så gjorde hon så några gånger, och han fattade rätt galopp hela tiden så hon la till galoppskänkel nu då så ska vi nöträna det tills det sitter något sånär iaf sen ska han vi en veckas vila faktiskt, det är han så värd det bara går att bli ! får hoppas att han klarar av det så han inte blir stöllig, det börjar ju att spritta i benen på honom efter bara 3 dagar, men hoppas han njuter till fullo denna gången :)


Igår var det första gången vi testade att köra 7 dagar i rad men vi insåg rätt snabbt att det inte går. det var iaf min tur att rida, och han var minst sagt dödstrött ! red bort i skogen iaf en bit på vägen, tog en galopp tillbaka, yes ni hörde eller läste rätt nu har jag galopperat också faktiskt ! :D det går frammåt, dock vill jag bara kasta den där äckliga sadeln åt helvete rent ut sagt ! usch och blä ! ny sadeln nu tack...

det gick iaf mkt bra att jag red, får rida när han är lite piggare..


idag började även stallprojektet, frida tvättade stallet idag och på fredag målar vi om :) ihiihiiiih älskar nytt ! kommer bli super detta då mina vänner (Y)

Av Victoria Johannesson - 2 augusti 2011 00:24

Idag mina kära vänner har victoria gått och blivit 80 år gammal + några extra år ! idag har jag nämligen arbetat 12 timmar :O För mkt alltså..

började 06.00 på lillerud imorse, svinhus jobb var det som väntade !

kom dit så flyttade vi lite suggor och så, och jises jag saknar det verkligen ! dock fick jag inte grejja alltför mkt med de små pinkwinnsen, för det väntade väldigt mkt jobbhos fåren och lammen. Bagglammen skulle nämligen avvänjas ifrån tackorna så det höll på och fixa med bra länge, tungt som attan var det, klövverkade tackorna och det va inte lätt att hålla i dom när dom satt där på rumpan ! :D hahah det va ganksa tung jobb, men satan va gött det va att få jobba ur sig all kraft man hade för en gångs skull.


Var tvungen att sluta en aning tidigare eftersom mamma skulle börja jobba och jag skulle vidare till nästa jobb ! det va ju inte riktigt lika kul där, dock har man ju för sköna arbetskamrater så det är ganska lindrigt iaf.. tog ju inte alls för lång tid idag att packa korven. även om jag var som en gammel 80 årig kärrning som har hundra olika muskelsjukdomar och som knappt kan stå rakt upp, nej men min rygg har ont idag iaf, men det är skönt att det känns att man har jobbat !


Gil har vila nu men tänkte berätta om de senaste dagarna :)


Mysis pinkwinn ! 

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards