victoriajohannesson

Alla inlägg den 14 augusti 2011

Av Victoria Johannesson - 14 augusti 2011 14:16

klev upp kvart över åtta idag ! eftersom Bamse är dålig så är det bra att komma upp i tid ifall han inte mår som han ska, han var mkt piggare idag faktiskt. men iaf efter jag varit ut med honom och gett honom lite medicin så åt jag frukost, och eftersom det skulle regna idag så åkte jag till Gil i tid idag :) Försökte få med Cassandra men hon bara - aaaaa jag vill bara sooooova ! hahah så ja jag fick väl åka själv då !


tog med mig sassa till stallet det va skönt sa hon att komma hemmifrån :) när jag väl var i stallet plockade jag in honom, och idag var han en riktig mysis, stog och myste på stallgången jätte länge, men eftersom jag inte skulle vara där hela dagen lång så var jag ju tvungen att börja sadla honom och så ! gosh säger jag bara sadelgjorden va svår att få igen idag säger jag bara, till vintern blir det träning+mindre mat i några veckor så han inte är så jäkla tjock, han rullar ju typ fram just nu ;O Dumma elaka gräs !


iaf gick ut i paddocken löslongerade lite grann så han skulle bli varm, tog med mig stolen in i paddocken så vi skulle kolla lite närmre på den, gjorde några varbyten och så utåt så det skulle bli som en åtta typ :) han va super duktig, tänk att han bara väntar och väntar och väntar på att jag ske ge honom ett kommando så bara tar han det med en gång utan att ens tveka :) stolt mamma ! sen så hade jag med mig hacket ochm in hjälm ut ifall att jag kände för att rida, den stora frågan var ju hur kommer jag upp ? Skulle jag själv ge mig fan på att komma upp själv eller skulle jag be om hjälp, tro mig jag stog och grubblade länge, men sen så tänkte jag att jag kommer bara bli förbannad på allt om jag inte kommer upp så tog hjälp ! grannen till stallet kunde hjälpa mig att hålla emot i sadeln ifall den skulle glida lite... jag förvarnade henne om att han kunde ta ett jätte skutt iväg för att han itne är van den nya sadeln.. och sanna mina ord det gjorde han, herregud så högt upp han hoppade ! hahah. men sen så stog han så stilla så och jag kom upp helskinad :) skruttade runt lite travade lite i båda varven gjorde några volter och sedan lite åttvolter. tränade lite stopp och backa :) det gick bra med andra ord, dock var han trött och förstog inte riktigt vad sjutton jag gjorde uppe på ryggen jag ska ju vara på backen ! haha :)


sadeln vag iaf oerhört skön att rida i, dock är det nog mkt bättre att rida i stövlar då benet tar lite mer stöd än vid bara en ridsko för jäklar så benet åker omkring och inte är där det ska vara, hahah (Y)

ne diss till att rida i ridskor !

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards