victoriajohannesson

Alla inlägg den 24 augusti 2011

Av Victoria Johannesson - 24 augusti 2011 00:44

Idag blev det väldigt sen träning, blev inte alls det vi planerat eftersom tiden rann iväg lite väl snabbt med Erika och finfina Akira :)

menmen det blev en väldigt väldigt lyckad träning iaf !


Har ju inte tränat i paddocken värst mycket den här träningsveckan som vi har bakom oss utan vi har fokuserat mycket på skogen faktiskt. och när jag väl varit i paddocken så har vi inte tränat alls länge. men idag blev det nästan dressyrpass för lillegillebillen !


Jag började med att löslongera honom, då han i stallgången och hagen utsöndrat någon så starkt energi som hette duga så visste att han skulle vara taggad till arbete idag nämligen ! och minst sagt hade jag väldigt rätt där :) han bara svävade förbi mig när han travade runt mig gjorde bra vändningar både inåt och utåt så där var jag mycket nöjd med honom, eftersom klockan var såpass mycket och Cassandra börjat skolan kunde jag inte hålla på allt för länge med honom eftersom jag bara skulle värma upp honom !


sen satt Cassandra upp och skrittade runt ett bra tag, raka spår fick dom träna idag, diagonalt över ridbanan, medellinjen osv. gick riktigt bra och jag tror både Cassandra och Gil blivit starkare där. sen började hon arbeta lite i trav samma där mycket raka spår men ändå lite volter så att han skulle jobba igenom i sidorna. fick bli volter på medellinjen då fokuset låg mycket på att inte behöva förlita sig på "väggen" och ta stöd utav den utan man ska kunne göra en rund och fin volt och komma ut på samma punkt på medellinjen som man kom in på ! detta gick ju suveränt. Sen gjorde Gil det töntigaste jag sett i historien tror jag ^^ Vet inte riktigt vad han gjorde men han hoppade åt sidan samtidigt som han tog ett galoppsteg aa det såg så himla roligt ut att jag bröt ut i gapskratt och Cassandra trodde han bockade ^^ haha men iaf sen gick hon på galoppen, genom att göra en halvbåge över kortsidan så man fick ett rundare hörn att jobba ur som man kan fatta galoppen ur så det automatiskt faller in för rätt galopp. detta gick super bra och han fattar bara mer och mer vilken galopp han ska ta för vilken skänkel. Vilket super jobb hon gör Cassandra imponerad ! dom är iaf mina guldklimpar och är super duktiga :)så nöjd med båda två så jag blir aldeles varm inombords :)


gammal ovisad bild från när Cassandra tränar från marken ! 

Av Victoria Johannesson - 24 augusti 2011 00:25

Idag har det varit en bra dag känner jag, steg upp ganska tidigt ändå, gjorde mig frukost så gav jag sassabrassa lite föda. satte mig vid tven men fick gjordens magont så kunde inte alls äta frukosten som jag gjort så himla go ;O Fick ta mig en värkistablettis så kunde jag käka frulle efter ett tag sen, va riktigt bra på tven idag så slet mig inte därifrån förens klockan var tolv :O Grejsade lite i mamma och pappas rum med deras bokhylla som ska bli vit istället för träfärgad som den är nu ! kom inte värst långt innan jag skulle bege mig mot stallet.


Åkte dit för att Nathalie ville ha med mig när hon tränade Zeb, och han har faktiskt blivit mycket trevligare han va inte alls så jobbig som han har varit, och jag tycker nathalie gjort ett bra steg frammåt med honom. Smörjde lite grejjer och tölade massor med Cherie och hennes URGULLIGA amstaff tik på nästan 13 veckor ! vill ha typ :O Lite mycket jobb bara, haha men nu är det inte alls länge kvar innan vi får våran bara sisådär 6 veckor -.- höhö (Y) Sassa tyckte iaf inte alls om henne bara ville att hon skulle försvinna från planeten i princip ! blir spännande att se hur hon är med valpis när den kommer :)


sen vidare hem, åka direkt för skulle hjälpa Erika med Akira hon skulle nämligen tvätte henne idag, och ojoj så tjusig hon blev må jag säga ! när vi var färdiga där så åkte vi och käkade pizza, sen tillbaka för att släppa ut henne i hagen, sen hem med erika, tanka bilen och ja sen snabbt hem. byta om för hade endast kortbyxor på mig, började bli lite småkyligt så fick dra på mig långbyxor för att sedan åka vidare till ens eget stall för lite träning utav Gil. Det kommer i ett annat inlägg.


så ja min dag har varit lång må jag säga och det är skönt att äntligen ligga i sängen. hur i helskotta ska jag kunna klämma in mer hästar att träna under dagarna :O om det nu blir så som jag planerat det får vi se hur det blir ! satt och pratade med Erika när vi satt och åt och vi kom in på att jag vill ha en till häst och att jag önskat mig en PRE sen jag var 7 år i princip och just nu skulle jag vilja ha en nu på momangen nu med en gång ! om jag längtar tills den dagen slår in ;O


Så fin han var fina pojken <3


denna tid är saknad !

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards