victoriajohannesson

Alla inlägg den 9 augusti 2011

Av Victoria Johannesson - 9 augusti 2011 23:58

nej nu har jag kommit efter igen, men tro mig har varit helt utsliten på kvällen när jag startar datorn så jag har till och med somnat till den så då har det inte blivit någon uppdatering :O Eftersom vi grejsar i stallet hela dagarna så blir det ju inte att jag hinner med datorn ! stallet är så sjukt fint nu så no skulle bara veta, blir att ta bilder och lägga upp sen så får ni se vad vi åstadkommit på bara fjuttiga 7 dagar och inte ens så mpnga timmar att vi jobabt ihjäl oss :)


men nu då till Gils uppdatering, vi löshoppade ju honom i förrförrgår som gick hur bra som helst, han hoppade hela 90 cm kryss vilket är en klar förbättring sen sist när han hoppade typ 50 cm kryss :) men iaf hanses hoppteknik har blivit mkt mkt bättre, runda fina språng ! sen bjuder han som en galning emot dom så det kanske blir en liten skrutt hopphäst utav honom vem vet :) ? Sen då i förrgår tog cassandra bara en liten kort skritt tur på järdet där dom hade tröskat :) sen igår då var det dags att rida på "riktigt" sadel och hackamore i paddocken, hon gjorde lite ått volter, snett igenom och sådant så fattade hon galopp själv för första gången i paddocken innan så harhan inte riktigt velat det utan jag har fått sprungit och busat upp honom så som jag fått gjort när jag tränat ifrån marken :) sen så var det premiär för dom att gå över bom efter att hon ramlade av sist han skulle göra det, detta gick så himla bra igår så dom tog några skutt över ett litet kryss, dock va det huuuuuuuur läskigt som helst sa Gil så tvärstopp innan och ett snabbt och jätte skutt över så överlevde man tydligen tyckte Gil :) hahahah hästar alltså ^^ men nu har dom iaf gjort det så nu är det bara att kämpa vidare tills man kan hoppa lite jämnare språng !


Idag var det tänkt att vi skulle vara ute på järdet och rida tsm med frida jag skulle faktiskt rida barbacka, men det öste verkligen ner regn så bestämde mig för att va i paddocken, dock ömmade Gil lite i ryggen, troligtvis av att han va kall utav allt regn samt att han kan ha haft träningsverk ifrån igår ! men som sagt, bara longerade honom i paddocken i lugn trav så han skulle få upp värmen lite, vi kan ju inte ställa in dom i boxen nu heller så dom måste ju stå ute :O inte för att dom dör utav det men tänkte där på Gils rygg, inte det skönaste att ha lite ont kankse ;O Imorn ska han iaf få en riktigt skön massage, åker nog dit lite innan nio så jag hinner innan vi börjar med stallet ! :) morgonpigg ska man vara ! så nu har jag skrivit av mig riktigt, och ni har fått en rejäl uppdatering, hoppas jag har tid till att bli lite mer seriös nu snart !

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards