victoriajohannesson

Alla inlägg den 23 augusti 2011

Av Victoria Johannesson - 23 augusti 2011 00:15

när man väl kommit hem var det bara att vända och fortsätta att åka ! tillbaka till stan, köpte mat åt Gil och även en mumsig glass att käka på. Lite mjukglass sa jag så hade hon på 3 kg i bägaren tror jag promt ;O Överfullt var det iaf och jag kunde inte njuta utav glassen jag köpt eftersom det bara rann på sidorna hela tiden !


Iväg till Gil med engång, hämtade honom och Edla från hagen, borstade bägge två jag Gil och Cassandra Edla, sen gjorde jag små söta flätor i Edlas man så den ska växa fortare, mirakelflätor så nu är hon och Gil pricken lika :) ut med Edla i hagen igen, och göra iordning gil för lite träning. Nya sadeln, hackamore, och lite reflexer så gav vi oss iväg. De har för inte så länge sedan slagit och tagit upp rundbal på ett järde så där gick det att rida dock var det så blött att Gil sjönk hur djupt som helst ibland ! inte kul, men vi kom helskinande till skogen och kunde nu börja träningen äntligen ! han tuffade på som bara den och tillslut kom vi ut på sandvägen som Cassandra skulle träna galoppfattningar på. Gick hur hur bra som helst, dock blev han lite busig några gånger men det har man överseende med när han är så himla duktig :) våran pojke !


sen vidare hemöver på ett annat järde så vi slapp tänka hur vi var tvugna att gå, helskinande tillbaka till stallet allihopa och Gil super trött :) Imorgon blir det förmodligen samma vända, om jag inte tvingar cassandra att hoppa i en annan skog som det ligger lite träd över vägen på :) det gäller att vara lustig. Just nu försöker vi passa på att använda oss av skogen eftersom det sakta men säkert går mot höst och sedan mot vinter, då kan man ju tyvärr inte använda sig utasv skogen så mkt som man skulle vilja utan man blir väldigt begränsad vid dessa dystra årstider ;O Sommaren spola dig tillbaka !

Av Victoria Johannesson - 23 augusti 2011 00:08

har varit seg på att blogga nu på ett tag, men har haft fullt upp så inget jag hunnit med.


Idag har jag iaf hunnit med massor, sovit sovit sovit. nej då skämtade bara, åkte till stallet strax efter sju tog ut alla hästar som va så trötta så, igår rörde jag om lite i hagarna släppte ihop zeb och Bäbis med varandra och Edla fick gå med Gil. Zeb började hoppa upp på Edla därför denna abrupta förflyttning. Men iaf var där tog ut hästarna, så orkade jag inte åka hem så jag och sassa fixade iordning i stallet, mockade alla boxar och gjorde fint :) Gud vad jag vill ha ett stalljobb alltså längtar tillbaka som bara den då jag var stallelev på ridskolan. Lever för dissa hästera ! haha


sen när jag väl kommit hem åt jag lite frulle, så vart jag så trött så jag slocknade i soffan ! haha sen så vaknade jag till så dolade jag här hemma lite, så rann klockan iväg i väldig fart så fick sätta mig och skriva cv och grejjer skickade iväg det till S***** ringde även lite samtal och så. Sen iväg och hämta mamma inne i stan, en sväng till banken och det vart inte bara en sväng utan väntetid som hette duga ;O kom dit då var nummerlapp 312 välkommen fram eller något och jag hade 342 snacka om drygt, men gick rätt så fort ändå och jag fick mina pengar insatta på kontot så jag är nöjd ändå !

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards