victoriajohannesson

Alla inlägg den 29 augusti 2011

Av Victoria Johannesson - 29 augusti 2011 11:11

vet att jag inte bloggat på ett tag men har varken haft ork eller tid till att gjort det, det har varit längst ner på min att göra lista så har helt enkelt inte gjort det !


men nu så tänkte jag att jag skulle ge er en liten update om hur allt är :) internet är förövrigt J*VLIGt grygt !


Gil har en liten vila just nu eftersom han inte sått längre än 5 dagar den senaste tiden så ska han få iaf en vecka nu om inte mer ! han har ju gått frammåt hur mkt som helst i utvecklingen nu det senaste så det förtjänar han smälta allt han lärt sig så tar vi upp hårdträningen igen :)

Nu det senaste, så var dom inne under natten för att det var sådant jäkla oväder både åksade och öste ner regn så dom fick komma in över natten. Men iaf så åkte jag och släppte ut dom på morgonen också, till min förvåning hade Gil ätit på väggen och skrapat bort hur mkt färg som helst :O tror det spökar lite med hans tänder, vet inte om det har med att han vilar nu känns nästan som att det sätts igång så fort han vilar men tja jag vet inte. Ska iaf ringa till marika nu och boka tid för vargtänderna samt att hon får kolla att han är helt ok i munnen :)


sen en liten update om alla andra hästar, känns som att jag är lite hästskötare nu ändå för tar hand om Edla, och hon mår toppen ! sen har jag även börjat träna med Bäbis nu när jag ändå inte har något att göra så kan jag ju lika gärna lägga vikt på han nu när jag tänkt gjort det huuuur länge som helst :) men nu så har jag äntligen kommit igång och det var nog det som bara fattades för det var verkligen kul att jobba med en annan häst som ändå är helt tvärtemot hur Gil är :O men han fattade iaf vad jag menade med mitt kroppsspråk och så, nu ska jag bara börja ´plugga på massa olika sätt hur hästen kan koppla bort en och så typ introvert extrovert osv så ska jag nog lära mig hur han funkar ! :) gjorrde bara övningar i skritt så vi vet vart vi har varandra, sen så har han itne muskler nog för att kunna trava på volt heller så det kommer det med :) ska bara komma på övningar som gör att han bygger muskler i skritt. inte det lättaste det inte :O någon som har något tips ?

 

så ja det är väl det just nu, arbetslös och har allt tid i världen att ta hand om alla möjliga hästar, skulle så gärna vilja ha något jobb där man kan träna hästar som haft det jobbigt genom livet hade varit något det ! men sverige är ju som det är.

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards