victoriajohannesson

Alla inlägg den 18 juni 2010

Av Victoria Johannesson - 18 juni 2010 15:18

Träningen igår kväll med Gil va verkligen helt totalt underbar. Började med att Longera honom på en ganska liten volt så att han fick jobba igenom sidorna ordentligt sätta under sig baken och ja bli avslappnad i sidorna. Detta gick jätte bra :) Trav och skritt i båda varven och inkallning går jätte bra nu, räcker att jag skrapar benet i backen så kommer han in.

Visste inte riktigt vad det va jag skulle öva så jag tänkte att han skulle få hoppa lite grann se ifall han va på "rätt" humör för det :) Så tog fram sockerbitarna, la en framför hans framben, så tog jag upp det och ställde det på sockerbiten, gick jätte bra. HAn blev inte sådär osäker och panik. Utan mer "nej jag går undan det va äckligt" typ så, så det va inte att han va rädd för det. Så la jag upp bommen typ 5 cm eller något, Cassandra fick ju då springa så stog jag bredvid och la på kommandon för hoppa, ska lära han att när jag pekar på hindret ska han hoppa det. Iaf det gick jätte bra han tvekade inte några gånger så vi la upp det högre och högre med jämna mellanrum och ja han kom över 40 kanske det va, Stora framsteg ! Sen tog jag bort bommen och la ihop sockerbitarna platt på marken så hoppade han över det med ! Sen ställde jag dom upp med ett litet mellanrum så han skulle gå igenom det, och det gick också jätte bra, även om Cassandra hade lång lina så valde han att gå efter henne ! Så duktig va han :) Nu går det bara frammåt och frammåt :)


  

Av Victoria Johannesson - 18 juni 2010 15:07

Idag har jag då inte luggit på latsidan och glott på tve ;)

Började med att mamma kom in vid halv åtta och jag bara men gahhhh jag vet jag ska gå med hundarna ! Jag har ställt klockan så hejdå, typ ! haha trevlig man är på morgonen känner jag. Iaf klockan åtta tog jag ut hundarna för en promenix kom tillbaka gav dom mat och gjorde mig själv frukost, sen satte jag mig vid tven i halv timme, sen vart det att göra sig iordning. Va med Amanda in till Karlstads sjukhus, hon skulle göra efterkoll på hennes käke. Annars så har hon faktiskt köpt en egen bil nu, så söt ! :)

Sen hängde jag med hem till henne en sväng för att se när hon red på Spectra och det slutade med att jag hängde på med Pajen (sannas häst). Va roligt, upptäckte hans otroligt sköna galopp :D Men duktig va Spctra, Amanda har verkligen lyckats med lillponnyn (Y)

Sen drog vi en halv pizza var på sosen, gött ! Så nu sitter jag här och ja lyssnar på musik, ska snart dra oss till ridskolan, för idag är det min systers sista dag.. Senare blir det till Gil och blåser det inte allt för mkt så ska jag nog träna lite idag med :) Dom har faktiskt gjort en massa saker vid stallet nu, plattat paddocken, lagat paddocken, satt upp nya insläppstrådar och handtag, fixat vattenläcka ja en massa nu fattas det bara tvätta stallet och måla det (Y) Så då blir det super, skulle dock behövas ett helt nytt underlag i paddocken men man får väll nöja sig antar jag :P


Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21 22 23
24
25 26
27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards