victoriajohannesson

Alla inlägg den 19 juni 2010

Av Victoria Johannesson - 19 juni 2010 20:12

Träningen med Gil just precis gick hur bra som helst ^^ Min underbara söt ponny börjar hitta sig själv.

Började med i stallet, jag och Cassadra tränar sprayflaskan med glans spray i, idag kunde Cassandra spraya nästan ända fram till bogen (vi börjar alltid längst bak med början av svansen!) Sen tog vi ut han med de vanliga redskapen, repgrimma, ledrep och ett dressyrspö, Spöt används enbart med lite pill i sidan som att när han ska gå ut på större volt eller när han ska blja mer i sidan när han blir utåtställd, lägger jag det då i skänkellägen bara har det vid hans sida så böjer han sig så småningom runt det. Upptäckte idag att han har lärt sig när jag säger Wooaahh så saktar han av, mkt duktig ponny :) tog alla avsaktningar, igångsättningar och inkallningar. Sen har han börjat sänka huvet när han komme rin till mig också, vill lixom bli smekt över pannan, och sen visar underlägsenhet :) så gossig så . Sen plockade jag fram hindret så fick Cassandra gå någrra gånger över lägsta höjden sen fick hon trava lite över det också. Sen höjde jag det till näst högst och han bara travade lungt över det. Så duktig har han blivit :) Sen la jag upp på det högsta, men det råkade han nudda till så det SAKTA välte, det va lixom i slowmotion det välte, så sen la jag ner det på det lägsta så han bara skulle få trava över det en gång, gick jätte bra :)

Sen plockade jag av han grimman så löslongerade jag några varv bara så han skulle få sträcka ut. Gick jätte bra, fast i början fick jag kalla honom till mig, då alla andra saker blir lite för intressanta.. haha men ska inte klaga han är bara 2 år ju.. Sen slängde jag bara över ledrepet runt halsen och ledde in han i stallet i det. haha fast han stannade innan han klev upp på stallgången så repet åkte av, så han stog där lös och kollade på mig. Hände typ så 4 gånger eller något, bara för att inte han ville gå frammåt så drog jag, men då åkte det över huvet. Duktig att han stog kvar iaf ! :D


Min tanke va då när vi hoppade att jag skulle stå i mitten av en volt, så jag skulle ge Gil kommandona för trav och emot hindret och så, men jag ville inte hålla ledrepet eftersom vi inte tränat hinder så mkt så springer han gärna förbi eller stannar så tänkte jag att Cassandra håller i ledrepet och springer utanför honom så Gil blev i mitten av oss, det enda hon behövde göra va att rama in honom emot hindret på sin sida och jag sköta kommandona, detta gick jätte bra då han hade full fokus på mig och brydde sig inte om Cassandra, så det blev i prinsip som en löslongering men ändå inte.. Haha om detta låter knepigt så är det bara att försöka första ;) Skulle egentligen vart en bild på hur det såg ut, men datorn cpar eller rättare sagt bloggplatsen cpar. så den får vä låka in någon annan dag när den är arbetsvillig... Dumma sida ! Aja Gil är min bästa super Ponny <3

Av Victoria Johannesson - 19 juni 2010 19:54

Aop, har ju jobbat i stallet idag på Grums ridskola då, sista gången för hela mitt liv ;)) Och det kändes bra för det va ingen mockning, enbart plock av högar, så skönt ! Så det vi har gjort va, jag började med att kolla så att privat hade fått morgonburken. Jag gjorde iordning alla spiltor och boxar så inte hästarna rörde till dom fina placerade bajshögarna, lättast att göra så tänkte jag :) Sen så va det att ta in alla lektionshästar och sedan borsta dom för jävlar hur dom såg ut :O Leriga som bara den... Så det va bara att grabba tag i en piggborste och en rotborste och ta tag i all gegga.. Sadla och tränsa, sen kollade vi bara på massa lektioner, sen fodra maten vid tolv, upp och äta sen kollade vi på mer lektioner, sen ut med alla hästar igen, sen fick vi sluta 3 timmar tidigare, tack Erik ! :) Så nu va dom 4 åren över som stallelev ! GÖTT. nu ska man g ett riktigt helgjobb som man faktiskt tjänar pengar på !

Sen va vi en sväng till mormo efter stallet, lämnade bara en grästrimmer, sen körde jag hem. OCh nu går det mkt bättre med koppling och gas ! Mer flyt ! Det va den lördagen det...


  

Kyra på ridskolan, inte glad hest _(

  

Kyra på sommatbete LÅNGT från ridskolan, dunder glad super häst :))

Av Victoria Johannesson - 19 juni 2010 18:26

snabb bloggning nu :O Får berätta mer om dagen sen när jag kommit hem från Gil för nu måste jag verkligen åka nununu, innan det blir regn, som det ser ut på molnen ! jag som trodde det skulle bli en fin och härlig kväll, men icke ! får se vad jag tränar med Gil idag, beror på humöret på honom, så skriver mer sen som sagt :) Tjaoo (:

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21 22 23
24
25 26
27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards