victoriajohannesson

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2011

Över till hästis !

Av Victoria Johannesson - 24 augusti 2011 00:44

Idag blev det väldigt sen träning, blev inte alls det vi planerat eftersom tiden rann iväg lite väl snabbt med Erika och finfina Akira :)

menmen det blev en väldigt väldigt lyckad träning iaf !


Har ju inte tränat i paddocken värst mycket den här träningsveckan som vi har bakom oss utan vi har fokuserat mycket på skogen faktiskt. och när jag väl varit i paddocken så har vi inte tränat alls länge. men idag blev det nästan dressyrpass för lillegillebillen !


Jag började med att löslongera honom, då han i stallgången och hagen utsöndrat någon så starkt energi som hette duga så visste att han skulle vara taggad till arbete idag nämligen ! och minst sagt hade jag väldigt rätt där :) han bara svävade förbi mig när han travade runt mig gjorde bra vändningar både inåt och utåt så där var jag mycket nöjd med honom, eftersom klockan var såpass mycket och Cassandra börjat skolan kunde jag inte hålla på allt för länge med honom eftersom jag bara skulle värma upp honom !


sen satt Cassandra upp och skrittade runt ett bra tag, raka spår fick dom träna idag, diagonalt över ridbanan, medellinjen osv. gick riktigt bra och jag tror både Cassandra och Gil blivit starkare där. sen började hon arbeta lite i trav samma där mycket raka spår men ändå lite volter så att han skulle jobba igenom i sidorna. fick bli volter på medellinjen då fokuset låg mycket på att inte behöva förlita sig på "väggen" och ta stöd utav den utan man ska kunne göra en rund och fin volt och komma ut på samma punkt på medellinjen som man kom in på ! detta gick ju suveränt. Sen gjorde Gil det töntigaste jag sett i historien tror jag ^^ Vet inte riktigt vad han gjorde men han hoppade åt sidan samtidigt som han tog ett galoppsteg aa det såg så himla roligt ut att jag bröt ut i gapskratt och Cassandra trodde han bockade ^^ haha men iaf sen gick hon på galoppen, genom att göra en halvbåge över kortsidan så man fick ett rundare hörn att jobba ur som man kan fatta galoppen ur så det automatiskt faller in för rätt galopp. detta gick super bra och han fattar bara mer och mer vilken galopp han ska ta för vilken skänkel. Vilket super jobb hon gör Cassandra imponerad ! dom är iaf mina guldklimpar och är super duktiga :)så nöjd med båda två så jag blir aldeles varm inombords :)


gammal ovisad bild från när Cassandra tränar från marken ! 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Victoria Johannesson - 20 mars 2012 23:38


nu är nya bilder pågång :)   Erika var nämligen med och fota när jag red i paddocken idag :) Hade den akademiska sadeln, och för de som inte vet så köpte jag ett stångbett på hööks för några veckor sedan, ett western i svart. ett rakt med hög t...

Av Victoria Johannesson - 18 mars 2012 11:33

Ska bege mig iväg till stallet nu, ska harva paddocken för första gången i år och det är bara Mars ! kan ni fatta vilket underbart väder vi har :) Åh blir ju aldeles lycklig ju !   Igår tog jag bort massor med gammalt hö utanför stallet, städade ...

Av Victoria Johannesson - 17 mars 2012 15:27

Ska snart åka iväg till stallet tänkte jag och "vårstäda" lite grann, tänkte ta bort massa gammalt hö och sen ska jag se om jag inte kan harva paddocken, hoppas den har torkat upp ordentligt ! Men innan ska jag dammsuga hela huset, lortiga hundar ! ...

Av Victoria Johannesson - 14 mars 2012 22:54

Ny omröstning ---->

Av Victoria Johannesson - 14 mars 2012 22:28

Som sagt i söndags var vi ute på långrunda med Gil, så fick han vila måndag med lite massage time :) Så igår tänkte jag att han skulle få hoppa för första gången på väldigt länge, tänkte mig ett litet kryss på volt när jag longerade honom, Minst sagt...

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards