victoriajohannesson

Direktlänk till inlägg 26 juni 2010

varit ute och kört lite :D

Av Victoria Johannesson - 26 juni 2010 17:05

Yess precis kommit hem från Gil eller aa från stan kan man säga ^^

Har inte gjort så mkt idag, typ sätt i tomatplantor i en annan blomlåda sen planterat några buskar eller vad det nu va..

Sen har jag ju då kollat på tve ^^ höhöhö ovanligt Iknow !

Sen åkte vi ju då in till stan för att tanka, åkte sen vidare till Willys och köpte lite godis och dricka, sen åkte vi till macken.. Jag och syster köpte glass på Mc Donald´s, en mcflurry fick det bli med smartis.. Sen åkte vi vidare till Gil.

Först gick vi ner till hagen och bortsade på honom lite, sen vart det sjukt mkt broms där så vi tog med han upp till stallet för att spraya honom med flugmedel, Gick ganska bra. Gick runt lite och så men annars så stog han så lugnt så :) Min sötponny börjar bli duktig :) Sen fyllde jag vatten till Edla & Whooppie och även till Poy :) Så snäll är Victoria så hon fyller vatten till alla andra hästar också...

Det tkr jag är en sak som man faktiskt ska göra för Hästen kan ju faktiskt inte gå utan vatten hela dagen när det är 25 grader i solen ? Nej då fyller man vatten till dom andra också även ifall ägaren kommer lite senare, är det slut när man är där ja då fyller man det !

Iaf så är Gil hur lortig som helst, helt fet i pälsen, fast det är nog inte så konstigt eftersom han gått ute nu hur länge som helst, lite fett måste han ju ha i pälsen för att inte regnet ska göra intrång så att säga ^^

Imorn eller på måndag ska jag dra fram transporten och longera honom "över" lemmen, får se hur det går..


Senare ikväll bär det av till Glava för där är det någon gigantiskt fest i någon park där, så blir att åka dit med mamma, pappa och Amanda. Självklart ska jag ju inte umgås med mamma och pappa då x) hahahaha

Min morbror ska dit också haha, dom ska åka hökärra dit hur långt som helst, och innan ska han typ förfesta med filip och fredrik xDDDDDDDDD Vva bara tvungen att göra den smilyn även om jag verkligen HATAR den ! Den passa in så bra där...


Vet att det blir hur tråkiga inlägg som helst nu när det är sommar, men jag gör faktiskt inte så mkt...Så ni får stå ut elelr så kan ni komma på något som jag ska skriva om, ngt som jag har åsikter om eller ngt.. Bara att kommentera !

Nu ska ska jag gå ut, kan ju inte sitta här och nörda ^^ BYEEEE

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Victoria Johannesson - 20 mars 2012 23:38


nu är nya bilder pågång :)   Erika var nämligen med och fota när jag red i paddocken idag :) Hade den akademiska sadeln, och för de som inte vet så köpte jag ett stångbett på hööks för några veckor sedan, ett western i svart. ett rakt med hög t...

Av Victoria Johannesson - 18 mars 2012 11:33

Ska bege mig iväg till stallet nu, ska harva paddocken för första gången i år och det är bara Mars ! kan ni fatta vilket underbart väder vi har :) Åh blir ju aldeles lycklig ju !   Igår tog jag bort massor med gammalt hö utanför stallet, städade ...

Av Victoria Johannesson - 17 mars 2012 15:27

Ska snart åka iväg till stallet tänkte jag och "vårstäda" lite grann, tänkte ta bort massa gammalt hö och sen ska jag se om jag inte kan harva paddocken, hoppas den har torkat upp ordentligt ! Men innan ska jag dammsuga hela huset, lortiga hundar ! ...

Av Victoria Johannesson - 14 mars 2012 22:54

Ny omröstning ---->

Av Victoria Johannesson - 14 mars 2012 22:28

Som sagt i söndags var vi ute på långrunda med Gil, så fick han vila måndag med lite massage time :) Så igår tänkte jag att han skulle få hoppa för första gången på väldigt länge, tänkte mig ett litet kryss på volt när jag longerade honom, Minst sagt...

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8
9
10 11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21 22 23
24
25 26
27
28 29
30
<<< Juni 2010 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards