victoriajohannesson

Alla inlägg den 2 januari 2011

Av Victoria Johannesson - 2 januari 2011 19:45

tillbaka till det vanliga livet, vaknade vid tio tiden idag, Erika skickade sms när vi åt frukost och undrade om jag kunde komma och ta kort på när hon red Akira så det va bara att slänga på sig kläder och åka iväg :)

Akira va söt ^^ Dom hade iaf gjort väldiga framsteg sen jag såg dom sist ! hon galopperade på så fint så, och erika tyckte hon va bråkig idag ^^ hihi men söta va dom iaf hon såg härlig ut :) Många bra bilder blev det tror jag :)

Sen körde dom oss till Gil. Cassandra hade väldigt ont i nacken och ryggen så det blev jag som fick göra iordning allt idag. Dock tror jag det släppte efter ett tag på henne för hon borstade sen på som vanligt, mysig va Gil idag iaf :)


Har ju tränat med sadel ett par dagar nu och hackamoret. så tänkte Cassandra skulle sitta upp idag och rida med det, förutom sadeln då för den är fortfarande läskig ! men iaf jag började med att värma upp honom, då jag inte tycker man ska sätta sig på en kall häst- kalla muskler. Men iaf körde lite löst och det går bara bättre och bättre, det har inte gått dåligt på jag vet inte hur länge som helst. Endra är det mitt tålamod som har stigit som bara helskotta eller så ställer jag inte så höga krav  längre, tror dessa två har mötts på mitten om jag ska vara ärlig ;) Men iaf, han kan nu stegra på kommando eller aa lyfta framdelen en bit upp iaf :) vill inte ha en häst som står rätt upp när han är så ung heller för den delen, han ska kunna balansera upp sig själv lågt först och främst ! det gick iaf bra idag med ^^ och nu står han stilla när jag slänger upp Cassandra och det är ju skönt.. väl uppe så hade hon lite svårt att ha koll på tyglarna, körde med Western tyglar och hon vet inte riktigt hur man ska ha koll på dom så nästa gång knyter vi dom eller sätter på vanliga ! iaf det gick hur bra som helst idag med styrning och allt. Dock va han väldigt törstig så det blev inte så långvarigt bara några vändningar och så, känna på hur han tar "bettet" och så men jag är riktigt nöjd så efter några gånger nu kanske vi kan påbörja lite uteritt utan att jag håller i henne :D plus att han lär sig hjälperna lite lättare när man kan korrigera lite när han inte förstår. så nöjd med dagen :D


          Sorry solen men stog på fel sida så ^^     lite backa :D

Titta så fint jag kan stegra sa han, kolla kolla vad jag kan :) haha ^^ Syfter ena benet gör han också väldigt högt !  

Av Victoria Johannesson - 2 januari 2011 19:39

Yes nyår var det i Fredags och ja man kan ju säga att det som va planerat gick ju käpprakt åt skogen ! verkligen åt skogen..

Vi satt i slotsbron och vänta tills vi skulle gå upp till festen. Så åker polisen förbi oss, vänder lite längre ner och kommer tillbaka tar våra väskor och tar all alkohol för oss, Eh ja 900 åt skogen var det ja, gissa om man vart sur då ? En aning kan jag lova. Jag och Amanda var ju arton så Polisen behövde ju inte prata något vidare värst med oss, jaja så Sanna och Sofia körde dom hem. Så letade jag och Amanda upp ny dricka, och tillslut fixade vi det efter många om och men, iaf polisen va vid festen hela kvällen. Slutade med några polisbilar bland annat en pikebuss, en ambulans, ja inte så bra med andra ord. Massa människor slogs och levde rövarn, blod fanns det gott om så ja. Jag och Amanda tog inte en klunk av det vi köpt eftersom det va VIDRIGT ! så vi knallade hem, långt som attans var det och klockan va två på natten. Natten slutade med att jag hade en snarkande och pratande Amanda bredvid mig medans jag kollade på en sjukt bra film (Y) Så slutade våran lyckade nyår, och ja man missade ju inte mkt alltså ! hahah men ja vi tar igen det ett annat år, alltid ska man uppleva något !

Av Victoria Johannesson - 2 januari 2011 19:28

Nu är det plötsligt två dagar efter nyår, jag fattar inte hur tiden kan gå så fort. Nu på de 3 senaste åren så har tiden bara flugit iväg, vart tar det vägen lixom. För lite tid får man i livet kan jag lova och nu känns det mindre kul eftersom det redan gått två dagar efter nyår, 1 vecka och två dagar efter jul. Kändes precis som att jul va igår i princip.


Aja slut tjatat om det, nytt år nya tider och det känns skönt för detta året kommer det hända lite väl mkt grejjer tkr jag :)

först om 18 dagar ska jag tatuera mig, sen ska jag även plugga häcken av mig på körkortsteori...

Sen ska jag ju såklart ta körkort !

Sluta gymnasiet, ha en galet bra student med en jäkla massa fylla, ska inte komma ihåg ett skit !

Ringa Svinmathias och få jobb i sommar, ska höra så jag får jobba Hela sommaren också förrutom två veckor för då tänker jag ligga vid stranden och bara njuta av de två sista  veckorna av mitt liv i princip..

Söka massör utbildning. En jäkla massa som ni ser. Och det som det ska vara mest utav det är att ha kul, Träna Gil i mängder så han blir den perfekte <3 göra skojsiga saker med Amanda förhoppningsvis en porrfest till på lillerud för det va sjukt kul ! och ja en massa saker som ska gå under kategorin KUL  !


  

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards