victoriajohannesson

Alla inlägg den 5 januari 2011

Av Victoria Johannesson - 5 januari 2011 22:52

som faktiskt inte blev något fika eftersom jag fastnade här för länge, eftersom jag inte hittade någon stick som jag ville ha !

Letade som fulla muggar efter en barnstick i någon cool färg 95 eller 105 cm lång med string, och jag hittade bara en svart och en grön jag vill ha en LILA ! haha så jag letade och letade och letade, tillslut gav jag upp och nöjde mig med spöna som jag har och den andra carrot sticken jag redan har som är väldigt lång då dock men den får duga ett tag till, tills jag tröttnar iaf :) hahaha

Vi kom iaf till stallet så va Josefine redan där, så jag mockade lite snabbt och min plan om att ta en spånbal var 6:de dag blev lite tajt den här veckan så fick lägga in en idag istället för imorn, och ja min häst är så grisig så det blir överfulla skottkärror varje gång man mockar ibland kan det tillochmed bli två ;O det är hela tiden nya dagar i hans box ingen rutin här inte ! haha men iaf, så kom Frida tillslut och vi kunde bege oss ut i snöyran ! blev inte så himla bra bilder eftersom snön tog väldigt mkt kraft ur bilden men jag hoppas dom duger tills vi kan fota någon gång när det är bra väder :D Tänkte lägga upp bra vs dåligt väder bild så får ni se va mkt det tar av bilden :P Iaf när vi kom tillbaka va det hela 1.5 timme kvar tills pappa skulle komma och han kom senare ändå ! Iaf smörjde våra saker en gång till och jag måste säga att vi har världens dunder medel för sjutton va det har blivit mjukt på bara två gånger ! Skönt :) Iaf sen tog jag på Gil tränset idag igen och det va lika mkt protest denna gång som förra, eller aa inte protest utan inte tycka om läskig sak som jag inte vet vad det är emot mitt huvud, Victoria är dum och tror att han kan det där när han faktiskt inte gör det men jag är så envis så jag väntar tålmodigt tills jag kan stopa in metall saken i mun på han ^^ inte schysst jag vet men bara för att göra något, och han vänjer sig snart, det är inte så han är rädd för det bara väldigt äckligt, det tre delade går jätte bra men nu när jag har ett rakt det är helt andra grejjer det ! hahaha ^^

En redigerad Poy och Josefine


 

Oredigerade Edla och Frida


Gil som är påväg till en stegra ute på gärdet, bra mkt bättre ljus med sol, så bra mkt bättre bilder än ovan ! jaja det kommer väl bättre väder frammöver får vi hoppas :)        

Av Victoria Johannesson - 5 januari 2011 12:31

vaknade upp idag vid åtta eller ja klockan ringde för vi hade utsläpp av hästarna idag så :) Gil va välsigt mysis idag, och jag är så tränings sugen så jag dör, men han ska få sin vila som han har förtjänat så :) sen börjar vi fokusera på samling och lite sidepass grejjs :D

köpte ju även ett rakt tränsbett häromdagen och en håltång, testade iaf det igår och det va FARLIGT med stora bokstäver fick iaf in det i munnen efter ett tag :) haha men det passade och ni ska vi börja på och öva bett också :)


Men iaf mamma tvingade in mig till körskolan så plockade med mig Cassandra så åkte vi bussen in, först gick vi till banken och hämtade en bankdosa, sen vidare till mc donalds köpte en dricka och muffins det va gott ^^ Men iaf går vidare till körskolan syftet med det hela varför vi åkte in, iaf kommer fram STÄNGT fatta om jag blev en aning sur ! jag ville inte ens in till stan så tvingar mamma mig så är det STÄNGT ;O gosh va jag hatar allt ibland ! iaf sätte oss på busstaionen och så läste jag iaf 4 sidor, duktigt! ungar som härjade runt, herregud håll koll på ungarna för sjutton gubbar ! sen iaf bussen hem så fick Cassandra åka gratis snäll busschafför :D så nu ska jag fika innan vi åker vidare till stallet, ska fota Josefin och Frida när dom rider, blir grejjer det ! ska även trycka på Gil tränset också och gå en liten runda med honom :D Nu ska jag fika och beställa en ny carrot stick :)

Sök i bloggen

Presentation


Hej jag som driver denna blogg heter Victoria, och mitt liv ägnas mest åt min häst Gil :) jag är mer mot det naturligare sättet att hantera och hålla en häst så har ni funderingar tveka inte att fråga ;)

Omröstning

vilken årstid ?
 Vår
 Sommar
 Höst
 Vinter

Tiden

Arkiv

Kategorier

Senaste inläggen

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19 20 21 22 23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Bloggvärde

Fråga mig

3 besvarade frågor

Ovido - Quiz & Flashcards